A kormányszóvivő szerint számos ilyen szakmai anyag készült. A tárcánál nemhogy nem fogadtak, de mintegy húsz percet várattak a portán, majd közölték, írásban kell beadnom a kérdéseimet. Nos, ez megtörtént két nappal ezelőtt, az írásbeli kérdést annak rendje és módja szerint beadtam a parlamentben - közölte tájékoztatóján Szabó Szabolcs.
A képviselő felháborítónak tartotta, hogy országgyűlési képviselőként nem fogadták egy minisztériumnál. Ha valóban léteznének azok a tanulmányok, melyek az új útdíjrendszert megalapozzák, már bemutatták volna ezeket. Szerintem viszont ezek ugyanúgy nem léteznek, ahogy a Paks2 beruházás esetében sem - tette hozzá az Együtt országgyűlési képviselője.
Az Együtt továbbra is agyrémnek tartja az M0 autóút és az autópályák bevezető szakaszainak fizetőssé tételét, mivel az káros, és improvizatív büntetőadó. A koncepció szakmailag minősíthetetlen, és teljes mértékben megalapozatlan. Rossz a budapestieknek, rossz az agglomerációban élőknek, és rossz a vidékieknek is. Az Együtt aktivistái naponta tiltakozó akciókkal hívják föl erre a figyelmet. Szabó bízik abban, hogy a magyar polgárok nem fogják hagyni, hogy ez a rémes ötlet valósággá váljon, és ha kell, tömegtüntetésekkel és útlezárásokkal fogják megakadályozni az új útdíj bevezetését.
Az egyik ilyen akcióra már ma sor kerül: reggel 8 órától az Együtt aktivistái az M0 fóti felhajtójánál transzparenssel hívják fel a figyelmet arra, hogy az M0 mellett található települések életét az útdíj bevezetése még jobban ellehetetleníti.