Sigourney Weaver;végzet asszonya;

2014-12-30 14:27:00

Sigourney Weaver még mindig a végzet asszonya

Nagyszabású bibliai vízióval jelentkezett idén Ridley Scott filmrendező, az Alien-filmek egyik atyja: a már nálunk is látható Exodus: Istenek és királyok az Ígéret Földjét kereső Mózes látványos története, melyben Mózest a fáraó lánya menti ki a Nílusból és hercegként neveli fel.

Scott egyik kedvenc színésznője, az idén már 65. életévét betöltő Sigourney Weaver II. Ramszesz fáraó anyját, Tuja királynét alakítja, és mesélt forgatási élményeiről.

- Nem először dolgozik Ridley-vel. Ezúttal milyen volt a közös munka?
- Ő mindig ugyanolyan, olyan mint egy gyerek. Hihehetetlen izgalmat érez az iránt, amit csinál, nagyon jó látni őt így, ismét „akcióba lendülve”. Ridley profi, és nagy megtiszteltetés, hogy ismét együtt dolgozunk; igazából gyorsan forgat, és engem minden egyes alkalommal meglep, hogy mennyire. Nagyon szeretem benne, hogy ösztönös, sasszeme van a jó karakterek, színészek kíválasztásához, miközben a hitelességre törekszik. Naná, hogy jó kezekben érzem magam.

- Mi fogta meg a történetben? Vonzotta, hogy egy filmes bibliai eposz részese legyen?
- Tuja önmagában elég izgalmas egyéniség, valódi kemény dió. Miközben anyaként mindent elkövet, hogy fia sikeres legyen, de ott van Mózes, aki akkor hihetetlen népszerű volt. Tuja számító, mert közben folyamatosan megpróbálja befolyásolni Ramszesz és Mózes barátságát.

- Mózest Christian Bale kelti életre, aki 13 évesen már egy Spielberg-film főszerepét játszotta el (A nap birodalma, 1987), és generációja talán legsokoldalúbb színészévé vált. Mit gondol róla?
- Ha egy szóval kellene jellemezni: igazi rettenthetetlen színész, tehetséges és kíváncsi, aki teljesen beleveti magát a munkába. Nagyszerű ösztönnel közelített Mózes szerepéhez is. A legjobb talán az benne, hogy a munkában nem ismer tréfát, de önmagát mégsem veszi halálosan komolyan. Egy kaméleon a pali, de ha közelebbről megismered, teljesen hétköznapi, normális fickó.

Forrás: InterCom

Forrás: InterCom

- Isteni jelmezek láthatók a filmben, melyeket az Oscar-nyertes jelmeztervező, Janty Yates álmodott meg. Ridley szinte mindig vele dolgoztat…
- Számomra rettentő fontos, mit viselek egy filmen. Mert a ruha a karakter bőre is egyben, és ezért is fontos, hogy ennyire alaposan odafigyelnek rá az alkotók. Yates-nek csodás szeme van.

- Az Exodus-ban a filozófiai mondanivaló is hangsúlyos. Mennyire tud azonosulni a film nézőpontjaival?
- Amikor emberek az evolúció és Isten között vitáznak, mindig azt mondom: az evolúció egy elképesztő csoda. Hihetetlen a természet ereje, még ha mi emberek sokat teszünk a tönkretételéért. Azt nem hiszem, hogy odafönt egy szakállas öregúr ül – mert valójában egy nő (nevet) -, de abban biztos vagyok, hogy egy magasabb pattintotta ki az élet szikráját.

- Rendszerint erős, önálló, szuggesztív női karaktereket formál, és ön volt az első igazi női akcióhős a Nyolcadik utas: a Halálban. Ennyire fontos önnek inspiratív, karakán nőket életre kelteni?

- Mindig is erős, dinamikus emberekként láttam a nőket. Ma különösen ilyenek vagyunk. A ma asszonya sok szempontból vezető alkat, a politikában az üzletben és tudományban egyaránt, és remélem, valóban jobbá is teszik a világot.

- Változatos filmekkel büszkélkedhet. Van olyan műfaj, amibe szívesen bele vetné magát a jövőben?
- Mindig vígjátékot szeretnék, mert imádom a komédiát, a romantikus sztorikat. De valahogy mindig csak hátborzongató forgatókönyveket kapok (nevet). De ma már az a legfontosabb, hogy olyan emberekkel dolgozhassak, akikkel élvezet a munka.

Forrás: InterCom