A szakértők szerint a legvalószínűbb magyarázat az, hogy miután a gép berepült a viharfelhőbe, hajtóművei lejegesedtek és leálltak. Biztosat azonban csak azután tudnak mondani, hogy megtalálták a gép fekete dobozait, ezek helyét viszont még mindig nem tudták meghatározni. A munkát az időjárás mellett nehezíti az erős hajóforgalom is, amely nagy háttérzajt okoz, és lehetetlenné teszi a berendezések jelének észlelését.
Ugyanakkor a kutatás egyre eredményesebbnek bizonyul, az indonéziai hatóságok immár biztosra veszik, hogy a Jávai-tenger fenekén, Kalimantan partjaitól mintegy 170 kilométerre megtalálták a lezuhant gép roncsait, összesen hat nagyobb törzsdarabot. A legnagyobb közülük 18 méter hosszú, 5,4 méter széles.
Vasárnap búvárok ereszkedtek le a mélybe, hogy felvételeket készítsenek a harminc méter mélyen fekvő roncsokról: mintegy kilencven indonéz és orosz búvár merül alá 15 fős csoportokban, harminc-harminc percen át filmezték a roncsokat, a műveletben huszonhét hajó vett részt. A gép törzsének belsejébe - ahol a legtöbb holttest lehet - azonban még nem sikerült bejutniuk. A BBC legutóbbi információi szerint eddig összesen 34 holttest került elő.
Időközben egy furcsaságra is fény derült. Ha minden igaz, a járatnak nem is volt engedélye arra, hogy aznap repüljön Indonéziában. Ráadásul a pilóta a várható időjárásról sem érdeklődött a felszállás előtt.