Kérdés persze, hogy miként nevezhető próbaüzemnek az, ha például még a rendelet készítői sincsenek tisztában azzal, pontosan mely útszakaszokra vonatkozik a díjfizetés kiterjesztése, vagy az elkapkodott bevezetés miatt a működésképtelenné vált informatikai rendszer csődöt mondott és sokan nem tudtak előre matricát venni, s ezért az adminisztrációs teher mellett még 1500 forintos büntetést is kell fizetniük.
A miniszterelnök a látható hibák ellenére jónak nevezte a megyei e-matricák rendszerét, szerinte azt mindenki támogatja, de azzal többek között egyetértett, hogy ha valaki egy másik megye területén hajt le a sztrádáról, mert ott van az első lehajtó, akkor ne kelljen két megyei e-matricát megvásárolnia.
Orbán logikusnak nevezte a rendszert, de azt elismerte, hogy "minden ilyen dolog, ami az emberek mindennapi életét érinti, és a szokásait, ha kicsit is, de megváltoztatja - ha pár forint erejéig, akkor is -, ez mindig kiadás, többletteher, és bosszantja az embereket".
Szakértők szerint a logikus jelzővel van azért egy kis baj, mert más dolog, hogy a díjfizetés választékbővítéseként megjelenik a megyei matrica, és megint más, hogy értelmetlenül fizetőssé tesznek eddig ingyenesen használható útszakaszokat.
A kritikák ellenére marad a január 1-jétől érvényes útdíjrendszer, lesznek korrekciók, de érdemi puhulásra senki ne számítson - erről Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára beszélt a nol.hu-n.
Az Együtt szerint Orbán Viktor miniszterelnöknek jó lesz aggódnia: tiltakozások márpedig vannak és lesznek is. A kormány jobban teszi, ha még most meghátrál, különben akár országos blokáddal is számolnia kell - írta közleményében a párt. Az útdíjrendszer megbukott, ezt pedig nem csupán az utakon látható fejetlenség bizonyítja, de számos fideszes politikus is elismeri - állapította meg az Együtt.