A független országgyűlési képviselő közleményében érzékelteti: kétségei vannak afelől, hogy valóban készültek hatástanulmányok az intézkedés előkészítésekor.
Ahogy a Népszava megírta, közben országossá vált a tiltakozás a január elején hatályba léptetett új útdíj rendszer ellen. A civilek, a független és ellenzéki színekben megválasztott polgármesterek mellett egyre több fideszes vezető is szembefordult a központi akarattal.
A fővárosban Újpalota polgármestere, a DK-s Hajdú László is ellenlépéseket helyezett kilátásába az útdíj miatt, mert - közlése szerint - egyre több kukásautó az M0 helyett ismét a kerület útjait használva fuvarozza a hulladékot a szemétégetőbe. Horváth Béla, az FKF vezérigazgatója ezt cáfolta, mondván: az újonnan fizetőssé vált útszakaszra is megvásárolták a szükséges matricákat. A Népszava az újpalotai önkormányzattól kapott információi szerint ez ugyan igaz, ám miután a 150-160 kukásautó jelentős része alvállalkozóké, azt pedig, hogy ők vettek matricát, vagy nem, egyelőre nem tudni. Forrásunk azt is megerősítette, hogy sok személygépkocsi is inkább a kerület belső útjaira tért át a fizetős szakaszok helyett.