Folytatódik a tiltakozás az útdíj ellen

Múlt hét csütörtökön a szombathelyi szocialisták és hozzájuk csatlakozó civilek félpályás útlezárással tiltakoztak a 86-as útszakaszon bevezetett útdíj ellen. A tiltakozás hétfőn folytatódott, az MSZP Bács-Kiskun, Tolna és Somogy megyei szervezetei forgalomlassító demonstrációt tartottak a 6-os út M9-esre vezető szakaszán, valamint a szekszárdi Duna-híd Bács-Kiskun megyei oldalán az 51-es számú főút és az M9-es autóút találkozásánál.

Heringes Anita országgyűlési képviselő, az MSZP Tolnai megyei szervezetének elnökhelyettese a demonstráció Tolna megyei helyszínén az útdíjat a „korrupció ára"- ként emlegette és kifejtette, hogy ez csak arról szól, hogy „újabb bőrt húzzanak le az emberekről". Felszólította Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy "vonja vissza azokra a szakaszokra az útdíjat, ahol eddig nem volt bevezetve".

Király József, az MSZP Bács-Kiskun megyei szervezetének elnöke szintén elutasítják azt, hogy azokon a hidakon is fizetni kell útdíjat, amelyeken eddig nem kellett. Megengedhetetlen és középkori módszerekre utal az, hogy hídpénzt szedjenek – tette hozzá a szocialista politikus.

Az egyértelmű felháborodás ellenére Fónagy János az M1 műsorában tegnap azt nyilatkozta, hogy az eddig beérkezett vélemények szerint a többség elfogadja az autópályadíjak rendszerének átalakítását. A tiltakozások jogosságát támasztja alá ugyanakkor, hogy az államtitkár elmondása szerint kifogások nagyrészt a fizetőssé tett szakaszokkal kapcsolatban érkeztek.

Szabó Szabolcs az Együtt országgyűlési képviselője korábbi közleményében úgy vélte, hogy a fejlesztési tárca az elkerülők díjasítását védő válaszával, miszerint az éves országos matricánál olcsóbb a megyei matrica, azt nem veszi figyelembe, hogy ez két külön dolog. Véleménye szerint január elsejétől olyan autósoknak is fizetnie kell úthasználati díjat, akiknek eddig nem kellett. Például aki csak esetenként használja az autópályákat és közben 4-5 megyén is áthalad, nagyon rosszul jár.

Orbán Viktor miniszterelnök pénteki rádióinterjúja szerint még három hétig van lehetőség benyújtani javaslatokat az útdíjjal kapcsolatban, terveik szerint februárban már végleges formájában fog működni a rendszer.

2015.01.13 06:21

"Okos" kormány-multi-kézfogás

Publikálás dátuma
2018.08.21 21:08

Fotó: MTI/ Máthé Zoltán
Teljes immáron az összhang az Orbán-kabinet és az Elmű-ÉMÁSZ között – derült ki a Fidesz által korábban oly sokat támadott, német hátterű áramcsoport öt fővárosi „okososzlopának” keddi átadása során. 
Kaderják Péter, az innovációs és technológiai tárca energiaügyekért és klímapolitikáért felelős államtitkára, illetve Marie-Theres Thiell, az Elmű-ÉMÁSZ elnöke egyaránt azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztés illeszkedik a kormányzat innovációs, környezetvédelmi és vállalkozásfejlesztési elképzeléseihez. A ferencvárosi Lechner Ödön fasorra telepített oszlopok a közvilágítás mellett alkalmasak többek között e-autók – egyelőre ingyenes – gyorstöltésére, tér- és forgalomfigyelésre, időjárás-, levegőminőség- és napsugárzásmérésre, sugároznak wifit, van rajtuk vészjelzőgomb és egy, akár hirdetések elhelyezésére alkalmas ledtábla is. Az oszlop a fővárosi hátterű BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. tulajdona, a beruházó az Elmű-ÉMÁSZ, a szállító a magyar Hofeka, közreműködött a Netvisor és a Vodafone. Az öt oszlop ára körülbelül ötvenmillió forint, a megtérülési lehetőségeket még vizsgálják – tudtuk meg Jászay Tamás vállalatfejlesztési igazgatótól. A sok dicséretbe rejtve Kaderják Péter bejelentette: az Innovációs és Technológiai Minisztériumon (ITM) belül létrehozzák az Energetikai Innovációs Tanácsot, ahhoz kapcsolódó pedig innovációs alprogramokat alkotnak, többek között az áramtárolás, a napenergia-, biomassza- és földhő-erőforrások hasznosítása, az energetikai ügyintézés informatikája, illetve a fogyasztók „piaci részvétele” ösztönzése témakörében. Az okososzlopok telepítése a BDK 7 ezer fővárosi lámpa ledesítését célzó programjának része – jelentette be Papp Zoltán, a BDK ügyvezetője. Az elektromos autók töltésének jövőbeni költségére vonatkozó kérdés kapcsán Marie-Theres Thiell megjegyezte: várják az erre vonatkozó törvényt, amit az ITM az ősz végére ígért. Addig töltőállomásaikon várhatóan továbbra is ingyenes lesz a töltést, amire egy fajta befektetésként tekintenek. Kaderják Péter szintén nem tartotta fenntarthatónak az elektromos töltéssel kapcsolatos jelenlegi, tisztázatlan helyzetet, amin a maguk részéről a szabályozás eszközeivel igyekeznek változtatni. Céljuk az átlátható, kiszámítható, a befektetők számára kiszámítható jogi környezet kialakítása – fogalmazott. (E megjegyzéseket akár megszokottnak is nevezhetnénk, ha nem mutatnának hangsúlyaikban éles ellentétet a Fidesz korábbi rezsikampányaival.) Az Elmű-ÉMÁSZ országszerte immáron közel száz, nyilvános ,illetve bárki által megközelíthető elektromosautó-töltőt üzemeltet – közölte kérdésünkre Jászay Tamástól.
2018.08.21 21:08
Frissítve: 2018.08.21 21:10

323,22 forinton az euró

Publikálás dátuma
2018.08.21 19:38

Fotó: Shutterstock/
Erősödött a forint a bankközi piacon a főbb devizákkal szemben kedd este a reggeli szintekhez képest.
Az euró jegyzése 323,22 forintra csökkent este hét órára a reggel nyolc óra előtt jegyzett 323,88 forintról.
Az euró kedden 322,83 és 323,98 forint között mozgott.
A svájci frank árfolyama 283,98 forintról 283,50 forintra, a dolláré pedig 280,78 forintról 279,40 forintra csökkent.
Szerző
2018.08.21 19:38