LMP: mindenki számára láthatóvá vált a trafikbotrány ára

Az LMP szerint 80-100 milliárd forint kiadást jelentene az adófizetőknek, ha a strasbourgi Emberi Jogok Európai Bíróságának keddi döntése nyomán a trafikkárosultak korábban benyújtott petíciójának húszezer aláírója kártérítést kapna.

Mindenki számára láthatóvá vált "a fideszes rablógazdálkodás, a trafikbotrány ára" - írta közleményében Hadházy Ákos, az ellenzéki párt antikorrupciós szakszóvivője, miután a strasbourgi bíróság nem jogerős ítéletében kimondta: a magyar állam megsértette a magántulajdont megillető védelmet, amikor 2013-ban megfosztotta Vékony László soproni trafikost attól a jogától, hogy dohánytermékeket áruljon.

A döntés nem kötelezi a magyar jogalkotót a jogsértés megszüntetésére vagy jogszabály-módosításra, ám 15 ezer euró (mintegy 4,77 millió forint) kártérítés és 6000 euró (mintegy 1,9 millió forint) perköltség megfizetésére kötelezi a magyar államot, ha jogerőssé válik.

Hadházy Ákos szerint a kormány nemcsak a korábbi trafikok, vegyesboltok üzemeltetőit, de egész Magyarországot büntette meg, csak azért, hogy "kegyeltjei dohánybolthoz juthassanak". Az ítélet azoknak nyújt elégtételt, akik "a Fidesz piacrablásának" áldozatai lettek - vélekedett az LMP-s politikus.

Szerző
Témák
LMP trafikmutyi

Normafa - Április végén lehet a népszavazás

Elkészült a Normafa rehabilitációját előkészítő Natura 2000-es hatásvizsgálat. A XII. kerületi önkormányzat egyebek mellett szeretné a pusztulófélben levő, műemlékvédelem alatt álló épületeket rendbe hozni, a meglévő épületeket új funkciókkal kibővíteni, hosszabb sípályák, valamint nagyobb kiterjedésű új létesítmények létrehozását azonban nem tervezik - erről Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere beszélt.

A hatásvizsgálat főbb megállapításait bemutató budapesti sajtótájékoztatón Pokorni Zoltán hangsúlyozta: a Natura 2000-es hatásvizsgálat nem az önkormányzat konkrét, a Normafa fejlesztését célzó terveit tartalmazza, hanem a törvényben megfogalmazott lehetőségeket vizsgálja abból a szempontból, hogy milyen hatással lennének a környezetre a különböző elemei.

Bár a dokumentum lehetőségként több fejlesztési elképzelést is megvizsgál - mint például hosszú, új szakaszokkal bővülő, ülőlifttel kiszolgált sípálya, nyári bobpálya, illetve egy új libegő építése -, azonban az elmúlt másfél év egyeztetései és a vizsgálat eredményei az ilyen jellegű túlzó, a környezet károsítását valószínűsítő elképzeléseket nem támogatják - mondta.

Hozzátette, hogy új sportcentrumra, nagy kiterjedésű, új építésű épületek létrehozását az önkormányzat nem támogatja.
Pokorni Zoltán közölte: következő lépés a Natura 2000-es hatásvizsgálat és a civil egyeztetések alapján készülő megvalósíthatósági tanulmány, amelyet várhatóan néhány hét múlva mutatnak majd be. A konkrét tervek megismerése után várhatóan április végén tarthatják meg a helyi népszavazást a fejlesztésről - tette hozzá.

Emlékeztetett arra, hogy az Országgyűlés 2013 szeptemberében törvényt alkotott a Normafa területének rehabilitációjával kapcsolatban, és a 350 hektáros terület rendezését a Hegyvidéki Önkormányzatra bízta. A rehabilitációhoz szükséges forrásokat a központi költségvetésből biztosítják majd.

A 190 oldalas Natura 2000-es hatásvizsgálati dokumentum főbb elemeit ismertetve elmondta, hogy Normafa és környéke páratlan természeti kincs, amely sajnos az elmúlt évtizedekben méltatlanul elhanyagolt, rendezetlen területté vált, ezért a rehabilitációja mindenképpen szükséges.

A terület nagy környezeti terhelésére példaként sorolta a többi között az illegális tűzrakóhelyeket, a kerékpárosok által használt úgynevezett downhill pályákat, a szemetelést, a természetvédelmi területen parkolást, a korábbi évek nem megfelelő kaszálásának károsító hatásait, valamint a becserjésedést.

Pokorni Zoltán elmondta azt is, a vizsgálati eredmények alapján az önkormányzat szeretné a pusztulófélben levő, műemlékvédelem alatt álló épületeket rendbe hozni, felújítani, új funkciókkal megtölteni. Ezek között említette, a Lóvasút és az Eötvös úti 48. szám alatti épület helyreállítását. Tovább célként jelölte meg "a Fácános területén" levő omladozó ingatlanok rendezését. Itt természetvédelmi-oktatási központot hoznának létre.

A közlekedés szabályozását is kiemelt feladatként jelölte meg. Egyebek mellett elmondta, a nagyszámú látogató miatti erős környezeti terhelést a többirányú megközelíthetőséggel és a funkciók széthúzásával lehetne enyhíteni. Javaslatként felmerült a Normafától lejjebb fekvő területeken kisebb parkolók létrehozása, a tömegközlekedés fejlesztése.

Pokorni Zoltán közölte, hogy a Normafa rehabilitációja keretében szeretnék elérni, hogy az állam sajátítsa ki az Olimpia Hotel területét és épületét. Ezt el kellene bontani - mondta. Úgy fogalmazott: ez "szégyenfoltja a fővárosnak".
Szólt arról is, hogy a Libegő felső végállomásának a rendbetételét is tervezik.

A korábban felmerült, a síelési lehetőségek fejlesztéséről szóló elképzelések kapcsán kijelentette: a Natura 2000-es hatásvizsgálat eredményei és a civilekkel folytatott egyeztetések alapján a síelési lehetőségek fejlesztése csak korlátozottan valósítható meg. Mint fogalmazott, a területre "nem lehet (...) sícentrumot álmodni". Hozzátette, nem kívánnak ülőliftes felvonót létrehozni.

Pokorni Zoltán ugyanakkor szólt arról, lehetséges, hogy a Kis-Norma lejtőn a Mátyás király útig érő hajdani sípályát helyreállítják. Ha ez megtörténik, akkor ennek hatásait figyelemmel kísérnék - jegyezte meg.
Elmondta azt is, hogy meg kell oldani a szánkózók és a síelők elkülönítését a balesetek visszaszorítása érdekében.

Musicz László, a Natura 2000-es hatásvizsgálat projektvezetője közölte, hogy két vegetációs ciklus vizsgáltak végig. A védett növény- és állatfajok közül kiemelte a csíkos boglárkát, - mint mondta - a fokozottan védett lepkefaj "hihetetlen drámai helyzetbe került". A rehabilitáció eszköz lehet ahhoz, hogy ez a faj megmeneküljön - jegyezte meg Musicz László.
Közölte azt is, hogy a területen 49 védett lepkefajt azonosítottak.

Musicz László szavai szerint a december eleji jégkár a Normafa rehabilitációját még sürgetőbbé teszi.
A Natura 2000-es hatásvizsgálat anyaga a normafa.info oldalon elérhető.

Szerző

Normafa - Április végén lehet a népszavazás

Elkészült a Normafa rehabilitációját előkészítő Natura 2000-es hatásvizsgálat. A XII. kerületi önkormányzat egyebek mellett szeretné a pusztulófélben levő, műemlékvédelem alatt álló épületeket rendbe hozni, a meglévő épületeket új funkciókkal kibővíteni, hosszabb sípályák, valamint nagyobb kiterjedésű új létesítmények létrehozását azonban nem tervezik - erről Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere beszélt.

A hatásvizsgálat főbb megállapításait bemutató budapesti sajtótájékoztatón Pokorni Zoltán hangsúlyozta: a Natura 2000-es hatásvizsgálat nem az önkormányzat konkrét, a Normafa fejlesztését célzó terveit tartalmazza, hanem a törvényben megfogalmazott lehetőségeket vizsgálja abból a szempontból, hogy milyen hatással lennének a környezetre a különböző elemei.

Bár a dokumentum lehetőségként több fejlesztési elképzelést is megvizsgál - mint például hosszú, új szakaszokkal bővülő, ülőlifttel kiszolgált sípálya, nyári bobpálya, illetve egy új libegő építése -, azonban az elmúlt másfél év egyeztetései és a vizsgálat eredményei az ilyen jellegű túlzó, a környezet károsítását valószínűsítő elképzeléseket nem támogatják - mondta.

Hozzátette, hogy új sportcentrumra, nagy kiterjedésű, új építésű épületek létrehozását az önkormányzat nem támogatja.
Pokorni Zoltán közölte: következő lépés a Natura 2000-es hatásvizsgálat és a civil egyeztetések alapján készülő megvalósíthatósági tanulmány, amelyet várhatóan néhány hét múlva mutatnak majd be. A konkrét tervek megismerése után várhatóan április végén tarthatják meg a helyi népszavazást a fejlesztésről - tette hozzá.

Emlékeztetett arra, hogy az Országgyűlés 2013 szeptemberében törvényt alkotott a Normafa területének rehabilitációjával kapcsolatban, és a 350 hektáros terület rendezését a Hegyvidéki Önkormányzatra bízta. A rehabilitációhoz szükséges forrásokat a központi költségvetésből biztosítják majd.

A 190 oldalas Natura 2000-es hatásvizsgálati dokumentum főbb elemeit ismertetve elmondta, hogy Normafa és környéke páratlan természeti kincs, amely sajnos az elmúlt évtizedekben méltatlanul elhanyagolt, rendezetlen területté vált, ezért a rehabilitációja mindenképpen szükséges.

A terület nagy környezeti terhelésére példaként sorolta a többi között az illegális tűzrakóhelyeket, a kerékpárosok által használt úgynevezett downhill pályákat, a szemetelést, a természetvédelmi területen parkolást, a korábbi évek nem megfelelő kaszálásának károsító hatásait, valamint a becserjésedést.

Pokorni Zoltán elmondta azt is, a vizsgálati eredmények alapján az önkormányzat szeretné a pusztulófélben levő, műemlékvédelem alatt álló épületeket rendbe hozni, felújítani, új funkciókkal megtölteni. Ezek között említette, a Lóvasút és az Eötvös úti 48. szám alatti épület helyreállítását. Tovább célként jelölte meg "a Fácános területén" levő omladozó ingatlanok rendezését. Itt természetvédelmi-oktatási központot hoznának létre.

A közlekedés szabályozását is kiemelt feladatként jelölte meg. Egyebek mellett elmondta, a nagyszámú látogató miatti erős környezeti terhelést a többirányú megközelíthetőséggel és a funkciók széthúzásával lehetne enyhíteni. Javaslatként felmerült a Normafától lejjebb fekvő területeken kisebb parkolók létrehozása, a tömegközlekedés fejlesztése.

Pokorni Zoltán közölte, hogy a Normafa rehabilitációja keretében szeretnék elérni, hogy az állam sajátítsa ki az Olimpia Hotel területét és épületét. Ezt el kellene bontani - mondta. Úgy fogalmazott: ez "szégyenfoltja a fővárosnak".
Szólt arról is, hogy a Libegő felső végállomásának a rendbetételét is tervezik.

A korábban felmerült, a síelési lehetőségek fejlesztéséről szóló elképzelések kapcsán kijelentette: a Natura 2000-es hatásvizsgálat eredményei és a civilekkel folytatott egyeztetések alapján a síelési lehetőségek fejlesztése csak korlátozottan valósítható meg. Mint fogalmazott, a területre "nem lehet (...) sícentrumot álmodni". Hozzátette, nem kívánnak ülőliftes felvonót létrehozni.

Pokorni Zoltán ugyanakkor szólt arról, lehetséges, hogy a Kis-Norma lejtőn a Mátyás király útig érő hajdani sípályát helyreállítják. Ha ez megtörténik, akkor ennek hatásait figyelemmel kísérnék - jegyezte meg.
Elmondta azt is, hogy meg kell oldani a szánkózók és a síelők elkülönítését a balesetek visszaszorítása érdekében.

Musicz László, a Natura 2000-es hatásvizsgálat projektvezetője közölte, hogy két vegetációs ciklus vizsgáltak végig. A védett növény- és állatfajok közül kiemelte a csíkos boglárkát, - mint mondta - a fokozottan védett lepkefaj "hihetetlen drámai helyzetbe került". A rehabilitáció eszköz lehet ahhoz, hogy ez a faj megmeneküljön - jegyezte meg Musicz László.
Közölte azt is, hogy a területen 49 védett lepkefajt azonosítottak.

Musicz László szavai szerint a december eleji jégkár a Normafa rehabilitációját még sürgetőbbé teszi.
A Natura 2000-es hatásvizsgálat anyaga a normafa.info oldalon elérhető.

Szerző