„Három-négy órát kellett szerelnem a sivatagban, mire újraindult a motor, és délután négykor tudtam a még előttem álló hétszáz kilométernek nekiveselkedni. Éjszaka már nem mentem be a dűnék közé a második speciálra, és így is hajnali négyre értem be a táborba. Nem tudom mi lesz, remélem, engednek tovább versenyezni” – jelentette ki Dési János a tegnapi rajt előtt.
Nos, a versenybírák nem értékelték az igyekezetét – már elrajtolni sem engedték –, és a speciál kihagyása, valamint az időtúllépés miatt kizárták a versenyből. Az autósoknál viszont az UNIQA Sandlander Team versenyzői még versenyben vannak, igaz, több mint 10 órán át küzdöttek a terepviszonyokkal és mintegy 200 kilométernyi, feshfesh homokos zónán haladtak át.
„A kamionok nagyon széttúrták az utat, volt olyan hely, ahol elakadtunk és térdig elsüllyedtünk, nagyon kemény nap volt. A szakasz végére ránk sötétedett, mi szerencsére már nem voltunk messze a céltól” - mesélte Sebestyén Sándor, aki Bognár Józseffel és Dambinbaljir Jargalsaikhannal a 67. helyre kormányozta be a Toyotát Calamában, így összetettben a 62. helyen vágott neki a tegnapi szakasznak, amely már újra Argentínában volt.
Az autósoknál Al-Attiyah (Mini) jelentősen növelte előnyét a kilencedik szakaszon kissé eltévedő de Villiers (Toyota) előtt, és sokan úgy vélik, a katari pilótának immár elég lehet a végső győzelemhez a 23:58 perces előnye. A másik három kategóriában jóval szorosabb a versenyfutás: a motorosoknál a spanyol címvédő Marc Coma (előnye 5:28 perc), a quadosoknál a lengyel Rafal Sofik (4 perc az előnye), míg a kamionosoknál Ajrat Mardejev (14:10 perc az előnye) vezette trió áll az élen.