A képviselő a Népszabadság csütörtöki számában megjelentekre hivatkozik. A lap azt írja, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
Gy. Németh Erzsébet úgy fogalmaz: a főváros újabb városfejlesztést hajt végre szakmailag előkészítetlenül, nem törődve a budapesti tömegközlekedők biztonságával. Az életveszélyessé vált 3-as metró után ez az ügy újra rávilágított arra, hogy a Tarlós István vezette Fővárosi Közgyűlés és BKK alkalmatlanok ilyen egyszerűnek tűnő feladatok elvégzésére is - teszi hozzá.
A DK azt is tudni szeretné, hogy vizsgálták-e a villamostender kiírása előtt, hogy milyen tengelyterhelésű villamosokra van szükség, ha nem, akkor miként döntöttek a spanyol CAF villamosai mellett - írja a politikus, aki pártja nevében a hatástanulmányok bemutatása mellett terheléses vizsgálatok elvégzését is kéri a fővárostól.