Februárban derül ki, mehet-e Budára az 1-es villamos

Publikálás dátuma
2015.01.15. 18:42
Fotó: Vajda József, Népszava
Csak a Rákóczi-híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

A közlemény szerint az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad; a Rákóczi-híd próbaterhelése, az új villamospálya megépítése után, februárban vagy márciusban lehetséges. Az építkezés kivitelezési határideje január 28-a, és az időponttal kapcsolatban a vállalkozó továbbra sem jelzett késedelmet a BKK-nak.    

A januári határidő tehát - a kivitelezési szerződés szerint - a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti - tették hozzá. Mint írták, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2014. december 8-ai végzésében kiegészítéseket, pontosításokat kért. 2014. december elején, amikor az 1-es villamos január végi indulását jelezte a BKK, még nem tudhatott a hatóság egy héttel később küldött végzéséről. A BKK a hatóság követelményeinek a megbízott mérnök és kivitelező révén minden tekintetben eleget tesz.

A BKK a feladatok megoldásába haladéktalanul bevonta a vállalkozót, a mérnököt, valamint rajtuk keresztül egy külső szakértőt - ők a hatósággal is folyamatosan egyeztetnek - tették hozzá. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén - írta csütörtöki számában a Népszabadság.

DK: Elő az 1-es villamos hatástanulmányaival!

Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője arra szólította fel Tarlós István főpolgármestert, hogy mutassa be, milyen hatástanulmányok alapján "vezeti át" a villamost a Rákóczi hídon. A politikus közleményében azt írja: egy több százezer embert utaztató állami cég nem engedheti meg magának, hogy a vakszerencsére bízza az utasai életét és biztonságát.

Gy. Németh Erzsébet úgy fogalmaz: a főváros újabb városfejlesztést hajt végre szakmailag előkészítetlenül, nem törődve a budapesti tömegközlekedők biztonságával. Az életveszélyessé vált 3-as metró után ez az ügy újra rávilágított arra, hogy a Tarlós István vezette Fővárosi Közgyűlés és BKK alkalmatlanok ilyen egyszerűnek tűnő feladatok elvégzésére is - teszi hozzá.

A DK azt is tudni szeretné, hogy vizsgálták-e a villamostender kiírása előtt, hogy milyen tengelyterhelésű villamosokra van szükség, ha nem, akkor miként döntöttek a spanyol CAF villamosai mellett - írja a politikus, aki pártja nevében a hatástanulmányok bemutatása mellett terheléses vizsgálatok elvégzését is kéri a fővárostól.

MSZP: A BKK alapvető vizsgálatot mulasztott el

Megdöbbenve értesültünk róla, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alapvető vizsgálatot mulasztott el az 1-es villamos Rákóczi hídi átvezetésénél. Az új villamosszakasz átadása előtt néhány héttel így nem tudjuk, hogy a híd elbírja-e egyáltalán a villamosforgalmat - írta az MSZP sajtközleményében.

A mulasztás súlyosságát mutatja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a BKK helyett is elrendelte a híd próbaterhelését. Értetlenül állunk az előtt, hogy az előző BKK-vezetésnek miért nem rendelte el ezt az alapvető vizsgálatot. Mulasztásuk közvetve a budapesti utasok életét, testi épségét tehette volna kockára.

Felszólítjuk a BKK új vezetését, hogy a jövőben lényegesen körültekintőbben járjanak el, és a Rákóczi hídi villamosszakaszt is beleértve minden fejlesztést csak akkor adjanak át a budapestieknek, ha azok minden kétséget kizáróan elkészültek, használatuk tökéletesen biztonságos! - szólított fel Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.

Szerző

DK: Elő az 1-es villamos hatástanulmányaival!

Publikálás dátuma
2015.01.15. 18:19
Még nem tudni, hogy a Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel hala
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője arra szólította fel Tarlós István főpolgármestert, hogy mutassa be, milyen hatástanulmányok alapján "vezeti át" a villamost a Rákóczi hídon. A politikus közleményében azt írja: egy több százezer embert utaztató állami cég nem engedheti meg magának, hogy a vakszerencsére bízza az utasai életét és biztonságát.

A képviselő a Népszabadság csütörtöki számában megjelentekre hivatkozik. A lap azt írja, hogy a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.

Gy. Németh Erzsébet úgy fogalmaz: a főváros újabb városfejlesztést hajt végre szakmailag előkészítetlenül, nem törődve a budapesti tömegközlekedők biztonságával. Az életveszélyessé vált 3-as metró után ez az ügy újra rávilágított arra, hogy a Tarlós István vezette Fővárosi Közgyűlés és BKK alkalmatlanok ilyen egyszerűnek tűnő feladatok elvégzésére is - teszi hozzá.

A DK azt is tudni szeretné, hogy vizsgálták-e a villamostender kiírása előtt, hogy milyen tengelyterhelésű villamosokra van szükség, ha nem, akkor miként döntöttek a spanyol CAF villamosai mellett - írja a politikus, aki pártja nevében a hatástanulmányok bemutatása mellett terheléses vizsgálatok elvégzését is kéri a fővárostól.

MSZP: A BKK alapvető vizsgálatot mulasztott el
Megdöbbenve értesültünk róla, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alapvető vizsgálatot mulasztott el az 1-es villamos Rákóczi hídi átvezetésénél. Az új villamosszakasz átadása előtt néhány héttel így nem tudjuk, hogy a híd elbírja-e egyáltalán a villamosforgalmat - írta az MSZP sajtközleményében.
A mulasztás súlyosságát mutatja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a BKK helyett is elrendelte a híd próbaterhelését. Értetlenül állunk az előtt, hogy az előző BKK-vezetésnek miért nem rendelte el ezt az alapvető vizsgálatot. Mulasztásuk közvetve a budapesti utasok életét, testi épségét tehette volna kockára.
Felszólítjuk a BKK új vezetését, hogy a jövőben lényegesen körültekintőbben járjanak el, és a Rákóczi hídi villamosszakaszt is beleértve minden fejlesztést csak akkor adjanak át a budapestieknek, ha azok minden kétséget kizáróan elkészültek, használatuk tökéletesen biztonságos! - szólított fel Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője.

 

Szerző

"Matolcsynak akkor lesz sok pénze, ha gyengül a forint"

Az Együtt - A Korszakváltók Pártja szerint a forint történelmi mélypontra zuhanásáért ugyan nem kizárólag a kormány a felelős, de az ország sérülékenységéért igen - írta csütörtöki közleményében Pápa Levente.

A párt elnökségi tagja úgy fogalmaz: az európai uniós fizetőeszközhöz képest a magyar nemzeti valuta még sosem volt ilyen gyenge. Hozzáteszi, hogy ebben nyilvánvalóan az orosz válság, a rossz nemzetközi befektetői hangulat, és a svájci jegybank intézkedései is közrejátszanak. Az Együtt gazdaságpolitikusa elismeri, hogy a gyengülésért nem kizárólag a kormány a felelős, azt azonban ténynek nevezi, hogy a régiós devizák közül messze Magyarország és a magyar fizetőeszköz teljesít a legrosszabbul. Szavai szerint ez pedig azt jelenti, hogy folyamatosan nő hazánk kockázatossága, vagyis gazdaságunk egyre sérülékenyebb.

Pápa Levente arra is kitér, hogy Matolcsy György MNB-elnöknek nagyon jó a folyamatos forintgyengülés, mert ez biztosítja, hogy a profitcélt kitűző jegybank nyereséget tudjon elérni, így "Matolcsynak akkor lesz sok pénze, amit elkölthet, ha gyengül a forint". A magyar családok azonban nem örülhetnek, mert ők fizetik a számlát - folytatja a gazdaságpolitikus, hozzátéve: erősebb és stabilabb forintra, kiszámíthatóbb gazdaságpolitikára, és mindenekfelett a befektetői bizalom visszaszerzésére van szükség, hogy Magyarország ne legyen végre a régió legsérülékenyebb gazdasága.

Szerző