tévénézés;kikapcsolódás;

FOTÓ: Thinkstock

- Gondolta volna? Tv-vel pihen a legtöbb magyar

Többórás szabadidejükben a magyarok inkább tévéznek vagy zenét hallgatnak, mozgással és kulturális tevékenységgel az emberek kevesebb mint 30 százaléka töltődik fel, ha pedig csak tíz perc szabadidejük van, akkor a magyarok 67 százaléka kávézással kapcsolódik ki.

A Tárki által a Nespresso megbízásából tavaly év végén készített több mint ezer fős reprezentatív kutatás a lakosság pihenési szokásait vizsgálta az alapján, hogy tízperces vagy többórás szabadidő áll-e rendelkezésére. A kutatás szerint a 10 perces szabadidőben népszerű kikapcsolódási mód még a beszélgetés és a sétálás is, a cigarettáért pedig a megkérdezettek 31 százaléka nyúl.

Hosszabb szabadidejét a magyar lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.

A több mint 60 országban, mintegy 8 ezer munkatárssal működő Nespresso székhelye a svájci Lausanne-ban található, anyavállalata, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszeripari társasága. A Nestlé 2013-ban 10,0 milliárd svájci frank (2700 milliárd forint) adózott nyereséget ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. A cég forgalom nem egészen 3 százalékkal, 92,2 milliárd svájci frankra nőtt. A nyilvános cégadatok szerint a Nestlé Hungária Kft. nettó árbevétele 2013-ban 109,77 milliárd forint volt, szemben az előző évi 103,43 milliárd forinttal. Adózott eredménye tavalyelőtt 1,7 milliárd, míg az azt megelőző évben 425 millió forintot tett ki.

Ma este 21 órától debütál "A Doktor" című sorozat a FIX TV képernyőjén.