Spar;franchise üzlet;

Fotó: Népszava

- A Spar visszavág - Megnyitotta 25. franchise üzletét

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. referencia üzletének tekinti a most megnyitott 25. franchise boltját - közölte Erwin Schmuck ügyvezető igazgató az újpesti egység átadásakor szerdán. A 300 négyzetméteres üzlet 15 embernek ad munkát. Az Újpesten megnyílt üzletet Fodor Pál és Kozma Béla magánkereskedők üzemeltetik, és ez már a harmadik boltjuk, amelyet a Spar partnereként működtetnek - ismertette az ügyvezető.

Fodor Pál elmondta, hogy a régi üzletépületet a környező területtel együtt a kerületi önkormányzattól, árverésen vásárolták meg. A felújítást és a parkoló kialakítását saját beruházásban végezték, de a konkrét összeget nem árulta el, mint ahogyan azt is üzleti titoknak tartotta, hogy a forgalom hány százaléka a Sparnak havonta fizetett franchise díj.

Az osztrák családi tulajdonban lévő Sparnak több mint 13 ezer alkalmazottja van Magyarországon, az üzleteit naponta mintegy 600 ezer vásárló keresi fel. Az utolsó lezárt üzleti évben, 2013-ban 453 milliárd forint volt a forgalma. A Spar 2012-ben indította el az együttműködését a családi vállalkozásban dolgozó kiskereskedőkkel. Az idén szeretné megduplázni ezek számát, amely újabb 25 franchise partnert jelent.

Mint a Népszava korábban megírta: a SPAR kénytelen a megváltozott szabályozáshoz igazodni, 2015-ben nagyjából 30-szorosára nő a kiskereskedelmi hálózat által fizetendő élelmiszerlánc-felügyeleti díj, a SPAR emiatt drasztikusan csökkenti a jövő évre tervezett magyarországi beruházásait, de a cég jelentősen növeli franchise-partnereinek számát Magyarországon.

A reklámadó torzítja a versenyt a magyarországi médiapiacon, gátolja a fejlődést és az innovációt, negatívan hat a tartalomszolgáltatás mennyiségére és minőségére – hangsúlyozta Hivatal Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) alelnöke szerdán Budapesten, a szövetség alapításának 40 éves évfordulója alkalmából rendezett eseményen.