Orbán Viktor;Hende Csaba;útdíj;ferihegyi gyorsforgalmi út;

2015-01-21 22:16:00

Orbánék meghátráltak - Mégsem lesz fizetős a ferihegyi út

Visszaállítja a kormány az ingyenességet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi úton - írja a Nol.hu.

Mégis ingyenes a gyorsforgalmi út

A Népszabadság információi szerint mégsem kell majd útdíjat fizetni azoknak, akik a 4-es főúton a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre igyekeznek. Mi több, a hírek szerint lehetséges az is, akik igazolni tudják, hogy pusztán ennek a rövid szakasznak a használata miatt váltották meg a Pest megyére érvényes matricát, kérhetik az ötezer forintos díj megtérítését is.

Egyet a kettő helyett

A szerdai kormányülés egyik résztvevője úgy tájékoztatta a lapot, hogy a kabinet visszakozott egy másik ponton is, eszerint a megyei útdíjmatricák a szomszédos megye első lehajtójáig lesznek érvényesek, így például a Duna-hidakra elég lesz egy megyei matrica a mostani kettő helyett.

Hende Csaba nyert is, meg nem is

Hende Csabának, a honvédelmi tárca vezetőjének kezdeményezését, hogy ne kelljen útdíjat fizetni a M86-os Szombathely és Szeleste közötti szakaszán, a kormány úgy támogatta, hogy legyen ingyenes ezen szakasz használata, amíg el nem éri az autópályát - írja a nol.hu.

Útlezárásokkal tiltakozik az MSZP

Korábban írtuk, hogy Tóbiás József elmondta, azt a bejelentést várták a kormánytól, amelyben elismeri: rossz vicc volt az útdíj bevezetése az eddig nem fizetős autópálya-, autóútszakaszokra. Hangsúlyozta, az MSZP fenntartja korábbi álláspontját és követeli, hogy a kormány vonja vissza a társdalommal és az önkormányzatokkal sem egyeztetett, szakmailag végiggondolatlan útdíjat. Mint mondta, jövő hét pénteken azért tartanak demonstrációt, mert úgy látják, segíteni kell meghozni a kormány döntését. Emlékeztetett arra, hogy a miniszterelnök korábban azt mondta, mindenki elmondhatja a véleményét az útdíjról. Hozzátette: inkább arra van szükség, hogy a kormány felszámolja korrupt rendszerét.

Megkésett egyeztetések az útdíj átalakításáról
Korábban írtuk, hogy Kovács Kázmér ügyvéd, a MAK Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke a Népszavának elmondta, a megyei matricák bevezetésével igen, az autópályák bevezető szakaszainak, illetve a települési elkerülő útszakaszok díjasításával viszont nem értenek egyet, s ezért azok visszavonását javasolják. Azt is hangsúlyoztam, hogy ezt nem kívánjuk azzal gyengíteni, hogy a részleteken alkudozzunk, az útdíj kiterjesztésének eltörlését szeretnénk elérni - tette hozzá Kovács Kázmér. Az Autóklub el akarja érni, hogy vonják vissza a miniszterelnök állítása szerint is próbaidő alatt a jóhiszeműen tévedő autósokat sújtó 1470 forintos ügyintézési díjnak álcázott "büntetést".
Kovács Kázmér szerint tarthatatlan az érintett közúti hidakon a kétszeres díjfizetés is. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is fölvázolt. A szakjogász úgy vélte, a jelenlegi útdíjrendszer a mostani formájában semmiképpen sem tartható fenn, a Népszavának több lehetséges forgatókönyvet is felvázolt. Elképzelhető, hogy a 2015 januárjától bevezetett díjfizetési rendszert véglegesen vagy átdolgozásra visszavonja a kormányzat. Az sem zárható ki, hogy bizonyos korrekciókkal marad a jelenlegi rendszer. Ha ez a korrekció továbbra is ellentétes lesz a közlekedők érdekeivel, és a közlekedési kormányzat nem tudja hatástanulmányokkal alátámasztani, hogy a kiigazítások hátrányai és előnyei legalább kiegyenlítik egymást, akkor az Autóklub kénytelen lesz továbbra is föllépni a kiterjesztett útdíjrendszer ellen.

Rogán: "Azt gondolom, lesz néhány változtatás"

A politikus szerdán Budapesten, újságírók előtt kérdésre közölte: tudomása szerint a kormány a szerdai ülésén érdemben foglalkozott a témával. A próbaüzem január végéig tart, vagyis még tíz napja van a kabinetnek a döntésekre - mondta.

A Fidesz-frakció az új szabályozás alapelveivel egyetért - közölte a képviselőcsoport vezetője, kiemelve, hogy az e-matricával az autósok csaknem hetven százaléka olcsóbban veheti igénybe az autópálya- és gyorsforgalmi úthálózatot, mint eddig. A fideszes politikus igazságosabbnak is nevezte az új rendszert. "Azt gondolom, lesz néhány változtatás", és ezekkel együtt már a végleges rendszer kezdi meg működését február elsejétől - mondta Rogán Antal.