A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt mondta, neki ugyan nem tiszte megvédeni Orbán Viktort - meg tudja ő védeni magát -, de szerinte sokat elárul a szocialisták politikai gerincéről, hogy annak a Simicskának a kijelentéseivel próbálják támadni a kormányt, akit magát is évekig támadtak. "Ha Simicska Lajosról tudni akar, javaslom, forduljon Puch Lászlóhoz" - fogalmazott Lázár az MSZP egykori pénztárnokára utalva, aki szerinte többet tud Simicskáról és az oligarchákról, mint bárki más.
Lázár tehát lényegében tovább élezte az Orbán-Simicska konfliktust, miközben párttársai váltig tagadták annak létezését is. Például, amikor az LMP társelnöke Simicskától idézett napirend előtti felszólalásában, hogy bizonyítsa: Orbánban és kormányában nem lehet megbízni, mert a folyamatos, kiszámíthatatlan bandaháborúzás miatt, aki egyik nap még szövetséges volt, a másik nap nem lesz az, Schiffer András egészen más választ kapott. A kormány részéről L. Simon László válaszolt a felszólalásra, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára pedig a már ismert központi kommunikációs üzenetet választotta: "Nincs bandaháború, kormányzás van.” Pedig Schiffer emlékeztetett, 2014-tól csökkentek a Közgép nyertes közbeszerzései, most pedig elérkezett a fordulat. "De már megvannak az új oligarchák" - fogalmazott, majd sorolta: Mészáros Lőrinc, Garancsi István és Andy Vajna. Végül költői kérdést intézett a kormánypárti frakciókhoz, mi lesz, ha újra megfordul a széljárás.
Annyi biztos, Varga Mihály még az ATV vasárnap esti műsorában elmondta, jó lenne, ha a Közgép mellett más cégek is fel tudnának nőni magyar vállalkozásként az építőiparban. A nemzetgazdasági miniszter arra a kérdésre, hogy az Orbán-Simicska-konfliktus után maradhat-e az a tendencia, hogy a Közgép nyeri el az állami beruházásokra kiírt fontos közbeszerzéseket, hangsúlyozta: Magyarországnak - európai uniós tagállamként - a pályázatokat szigorú protokoll és eljárásrend alapján kell kiírnia, és a közbeszerzési döntéseket bárki megismerheti, vitathatja. "Kétségkívül vannak nagy vállalatok az építőiparban is, amelyek több ilyen nagy beruházást tudnak vállalni, és több közbeszerzési eljáráson tudnak elindulni, és jó lenne, ha az említett cég mellett más cégek is fel tudnának nőni magyar cégként az építőiparban".
Hogy azonban a Közgép széljárása megfordult, azt bizonyíthatja az is: sorra veszti el a közbeszerzéseket Simicska cége, míg a szakmában csak ellen-Közgépként emlegetett Duna Aszfalt zsinórban nyeri a megbízásokat. Legutóbb olcsóbb ajánlatával a debreceni Nyugati kiskörút II. ütemének tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzést nyerte el a vállalkozás, de a napokban a Duna Aszfalt nyerte meg - a Ke-Víz 21 Kft.-vel közösen - nettó 3,3 milliárd forintért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tenderét is a 338-as számú főút Nyíregyháza nyugati elkerülő szakaszának kivitelezésére. A Közgép nem csak a fenti 3,3 milliárdos tendert bukta el, hanem - mint az Origo emlékeztetett - lemaradt arról a negyedmilliárdos közbeszerzésről is, amit a korábban Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter édesapjának tulajdonában álló Vasútépítők Kft. nyert el a ráckevei HÉV felújítására.