Előfizetés

PM: folytassák a tűcsereprogramot a XIII. kerületben!

A PM helyi szervezete felszólítja a XIII. kerület szocialista vezetését, hogy üldözés helyett biztosítson helyet a közegészségügyi szempontból fontos tűcsereprogram folytatására.

A PM közleményben felidézte: a XIII. kerületben működő Drogprevenciós Alapítvány kedden bejelentette, hogy a kerületi önkormányzattal történt megállapodás szerint néhány hónap szünet után most újranyithatják irodájukat egy új helyen, a Csángó utcában, de az 1995 óta működő tűcsereprogramjuk nélkül. A párt a közleményben azt írta: az önkormányzat nem mond igazat, amikor azt állítja, hogy olyan ingatlanokat is felajánlottak az alapítványnak, ahol tovább működhetett volna a tűcsereprogram, hiszen előre kikötötték, hogy a szervezet ezt a tevékenységet nem folytathatja.

A PM egy felelős baloldali városvezetéstől többet várna annál, mint hogy a VIII. kerületi polgármestert, a "fideszes Kocsis Mátét másolva álegyeztetésekkel és hazudozással palástolja a drogprobléma kezelésében kulcsfontosságú tűcsereprogram ellehetetlenítését" - fogalmaztak a közleményben, felszólítva a szocialista városvezetést, hogy "üldözés helyett biztosítson helyet a közegészségügyi szempontból fontos, ártalomcsökkentő tűcsereprogram" folytatására.

A DK támogatja a szabadkereskedelmi egyezményt

A Demokratikus Koalíció teljes mellszélességgel támogatja a az Európai Unió és az Egyesült Államok között tervezett szabadkereskedelmi egyezményt (angolul: Transatlantic Trade and Investment Partnership, vagyis TTIP) - jelentette be a párt ügyvezető alelnöke.

Molnár Csaba csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján megjegyezte, hogy az erről szóló parlamenti vitanapon viszont nem vesznek részt, mert annak kezdeményezői között szerepel a Jobbik is. Megjegyezte, hogy egy, az Európai Bizottság által megrendelt kutatás szerint az egyezmény jó a gazdaságnak, ugyanis az EU az éves gazdasági teljesítményét éves szinten körülbelül 120 milliárd euróval tudja növelni. Ugyanezen tanulmány szerint egy átlagos európai család pozíciói évente 545 euróval javulnak miközben 1,8 millió új munkahely jöhet létre tíz év alatt - közölte.

Kitért arra is, hogy 2013-ban az Orbán-kormány is készítetett egy kutatást, amelynek alapján a Magyarország és az Egyesült Államok közötti külkereskedelmi kapcsolatok volumene 15-20 százalékkal nőhet. A szerződés pedig több mint kétmilliárd euróval járulna hozzá a magyar GDP növekedéséhez - tette hozzá. Az EP-képviselő elmondta, hogy az EU és az Egyesült Államok közötti kapcsolatokért felelős bizottság tagjaként az elmúlt hetekben betekinthetett a szigorúan titkos minősítésű iratokba is.

Kijelentette, az ENSZ nem készíttetett olyan tanulmányt, amelyik 600 ezer európai munkahely elvesztésével számol. Azt is kijelentette, hogy az iratokat nem fogják hosszú távra titkosítani, ahogy a tárgyalásokon nem akarják feloldani a GMO-mentességet. Molnár Csaba témát váltva arra a javaslatukra is kitért, hogy egy parlamenti bizottság vizsgálja ki a Buda-Cash Brókerház ügyét. Szavai szerint a vizsgálat lefolytatására a kormány és a jegybank is alkalmatlan. Egyúttal felszólított, hogy azonnal kezdjék meg a betétesek kártalanítását és ha kell, akkor a magyar állam ehhez biztosítson tőkét a betétbiztosítási vagy befektető-biztosítási szerveknek.

Elvándorolnának a szegedi járművezetők?

Publikálás dátuma
2015.02.26. 15:28
Forrás: Thinkstock
Szegedet, de még az országot is elhagyná több tucat csalódott villamos- és trolibuszvezető. A Szegedi Közlekedési Kft-től az alacsony bérek miatt készülnek elvándorolni több tucatnyian - írja a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete közleményében.

Külföldre, Budapestre vagy éppen a helyi Volántársasághoz is átigazolnának a Szegedi Közlekedési Kft. villamos- és troli vezetői, mert mindenhol magasabbak a bérek, s jobbak a körülmények, mint az SZKT-nál – állítja Szabó István. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerint a járművezetők mintegy 15 százaléka mozgolódik, menni készül a cégtől. Szabó úgy véli, erre a szegedi társaságnál alkalmazott alacsony átlagbér a magyarázat, s az, hogy az évek során elvesztette a rangját az egyébként felelősségteljes, idegölő munka. A BTDSZ elnöke azért is tartja méltatlannak a helyzetet, mert a járművezetők a munkaidejük minden percében emberek életéért, biztonságáért felelnek, s hihetetlenül nehéz, áldozatos munkát végeznek.  Érthetetlen, hogy miért éppen ezen a területen a legalacsonyabbak a bérek, miért éppen a járművezetői munkakört nem becsülik kellőképpen a társaságnál – háborog Szabó. A szakszervezeti vezető elfogadhatatlannak tartja, hogy a járművezetőktől korábban megvonták az úgynevezett vontatási pótlékot – évente összesen 6 millió forintot – mondván, abból biztosítják az SZKT túlélését, abból oldják meg a cég anyagi gondjait. Ennek „eredményeként” most az SZKT-nél dolgozó járművezetők havi átlagbére 110 ezer forint – plusz cafeteria és különféle pótlékok – körül van, míg ugyanebben a munkakörben például a Volánnál átlagosan 130 ezer forintos bért biztosítanak.  

A szakszervezet elvárja: a cég megfelelő fizetéssel tartsa helyben járművezetőit, hogy ne kelljen az embereknek néhány tízezer forint pluszért elhagyniuk a munkahelyüket, a várost, vagy akár az országot. Ráadásul a tömeges elvándorlással az SZKT sem jár jól, mert költséges és hónapokig tart új embereket betanítani az üres helyekre. A szakszervezet elismeri, hogy a cég új vezetése kész együttműködni a járművezetői munkakör régi rangjának a visszaállításában, s erkölcsileg és anyagilag is elismerni a nehéz munkát, ám Szabó szerint a folyamat lassú, ezért félő, hogy a legjobb, legtapasztaltabb dolgozók nem fogják tudni kivárni a végét, idő előtt elmennek. Egy ilyen helyzet akár az egész város közösségi közlekedését is veszélybe sodorhatja - szögezi le Szabó.