Bulvár;Skoda;

Gazdag karakter

A név kötelez: egy ŠKODA Superb csakis különleges lehet. E mottó szellemében fejlesztették a ŠKODA dizájnerei és konstruktőrei formavilágában és technikájában egyaránt immár új szintre az új ŠKODA Superb sorozatot. Röviden: az új Superb minden idők legjobb ŠKODA modelljeként jelenti a vállalat legjelentősebb termékoffenzívájának csúcspontját.

A Superb nevet még egy ŠKODA modellnek is ki kell érdemelnie. Még sohasem övezték ekkora elvárások egy születő ŠKODA formavilágát, még sohasem került bele ennyi új technika és új „SimplyClever” megoldás és még sohasem kínáltak a ŠKODA mérnökei ilyen tágas helyet a vezető, az utasok és a csomagok számára. A nagyobb járműkategóriákból érkezett, új vezetői segédrendszerek egész sora gondoskodik a magas fokú biztonságról, a környezet hatékony védelméről és a színvonalas kényelemről. A Superb harmadik nemzedéke új, minden eddiginél nagyobb teljesítményű és Euro 6 minősítésű motorokkal érkezik, amelyek akár 30 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik.

Új szintet képviselnek a connectivity-szolgáltatások is: az új ŠKODA Superb legújabb generációs infotainment-rendszere a SmartLink technikával kapcsolódik az okostelefon rendszerére, amely a MirrorLinkTM, az Apple CarPlay és az AndroidAuto rendszereit fogja össze. Az új megoldás segítségével az okostelefon egyes alkalmazásai az autó infotainment-rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az új SmartGate szolgáltatással a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók. Emellett nagysebességű internetkapcsolat avatja az új Superbet az első „gördülő hotspotként” kínált ŠKODA modellé. Az új ŠKODA Superb természetesen a ŠKODA megújult és modern formavilágával érkezik.

 

 

 Eleje már az első pillantásra erőt és magabiztosságot áraszt. Széles hűtőrácsa, ugyancsak szélesen húzódó, határozott metszésű fényszórói és az egyértelműen tagolt, mélyre húzott lökhárító révén vizuálisan még szélesebbnek hat. A markáns hűtőrács és a motorházfedél peremén centrálisan elhelyezett márkaembléma eközben erőteljesen az orr közepére irányítja a figyelmet. A motorházfedelet szintén karakteres formák jellemzik, amelyek erőteljes hatását két kívülről befelé futó vonala emeli ki.

Hasonlóképpen dinamikus eleganciát sugároz az új Superb oldalnézete. Élesen kiemelt, magasan futó tornádóvonala vizuálisan megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Az alatta ívelő Wing Line tovább erősíti a tornádóvonal hatását. A karcsú oszlopok, az oldalablakok precíz és határozott rajzolata, valamint a méretes hátsó szélvédőhöz elegánsan csatlakozó, lágyan ereszkedő tetővonal már-már a kupékat idéző, rendívül igényes összhatást kölcsönöz a karosszéria számára. Az exkluzív megjelenést nagy kerekek és markáns kerékjáratok teszik teljessé.

Nemkülönben erőteljes és karakteres a ŠKODA Superb hátulja, ahol szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes és letisztult hatást keltő felületek mentén. A széles és karcsú, kétrészes kialakítású hátsó lámpák már alapkivitelben LED-technikájúak, s még karakteresebben jelenítik meg a ŠKODA modellekre jellemző C-alakú világítási képet. A hátsó lámpatesteket a csiszolt kristályüvegeket idéző részleteik teszik még ragyogóbbá és igényesebbé. A far egyéni stílusjegye a csomagtérajtó határozottan kiformált, vízszintesen húzódó lépcsőmotívuma.

Az új ŠKODA Superb teljes egészében új fejlesztésű utasterében harmonikus folytatásra lel külseje meghatározó stílusa. Ennek része a vízszintes vonalak hangsúlya, amely nyomán az eleve tágas beltér még nagyobb és levegősebb benyomást kelt. Letisztult formák, precíz kidolgozási minőség és új, még nemesebb anyagok használata kölcsönöz újszerű igényességet az utastér számára. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 625 literes csomagtartó, amely 30 literrel múlja felül a Superb második generációjáét.

Az új ŠKODA Superb szintén új motorjait akár 30 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi. Az öt benzines (TSI) és a három dízelmotor (TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza a Start-Stop rendszert illetve a fékenergia-visszanyerő funkciót. A benzines motorok a 92 kW/125 LE és a 206 kW/280 LE, míg az új dízeleké a 88 kW/120 LE és 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel.

Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – korszerű DSG automataváltók állnak rendelkezésre. Négy motor (1,4 TSI 110 kW/150 LE, 2,0 TSI 206 kW/280 LE, 2,0 TDI 110 kW/150 LE és 2,0 TDI 140 kW/190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő, legkorszerűbb összkerékhajtással is szerepel a választékban.