A közlemény szerint a Kékkúti Ásványvíz Zrt. önálló jogi személyként a Nestlé Waters tulajdonában állt, amely a Nestlé Csoport érdekeltségei közé tartozik. A Nestlé Csoport másik magyarországi érdekeltsége a Nestlé Hungária Kft., ennek működését a változások nem érintik - írja a cég.
A KMV Kelet- és Közép-Európa legnagyobb ásványvíz palackozója, nagy szakértelemmel bír az ásványvíz üzletágban, magyarországi piacra lépésük újabb beruházásokat jelent - olvasható a tájékoztatásban. A közlemény idézi Alessandro Pasquale-t, a KMV vezetőjét, aki elmondta: ambiciózus növekedési terveik vannak a Kékkútival. Egyszerre vagyunk elkötelezettek a fogyasztók és a helyi tradíciók, helyi termékek iránt - tette hozzá. A Kékkúti termékek szerves részei a magyar tradíciónak, olyan nemzeti kincsek, amelyeket a magyar fogyasztók szeretnek - mondta a KMV vezetője a közlemény szerint.
Az Európai Palackozott Víz Szövetség 2013-as adatai szerint a magyar piac a legfejlettebbek közé tartozik Európában, ahol kifejezetten magas, 119 liter az egy főre eső átlagos fogyasztás. A magyar palackozott víz piac pozitív trendet mutat, a 2008-2013 közötti időszakban 3,5 százalékos átlagos éves növekedést ért el. A Kékkúti Ásványvíz Zrt. Magyarország egyik legnagyobb ásványvíz palackozója. A cég palackozza a Theodora és a Nestlé Aquarel márkát, és forgalmazza a Nestlé Waters nemzetközi márka portfólióját (San Pellegrino, Acqua Panna, Perrier).
A nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint a Kékkúti 2013-as árbevétele 5,04 milliárd forint volt a 2012-es 5,41 milliárd után. A cég adózott eredménye 2013-ban 1,11 milliárd forint veszteség volt, az egy évvel korábbi 815 millió forint veszteség után. A KMV 2008-ban kezdte terjeszkedését az európai piacokon. A 750 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban valamint Ukrajnában van jelen, és több mint 20 országba exportál.