Formula 1;Ausztrál Nagydíj;Lewis Hamilton;

A két terminátor: Hamilton és Schwarzenegger
FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/MARK THOMPSON

- F1: ez így nagyon unalmas lesz

Ha ez lesz a Formula-1 jövője, amit a tegnapi, Ausztrál Nagydíjon láthattunk, akkor a sportág végzetesen veszít a népszerűségéből. Egyrészt állandó balhék lengik körül, másrészt a Mercedes hihetetlen fölénye elképesztően unalmassá teszi a versenyhétvégéket. Végül is mindegy, túl vagyunk a 2015-ös világbajnokság idénynyitóján, amely maximum arról marad emlékezetes, hogy Arnold Schwarzenegger készítette az interjúkat a dobogón végzett pilótákkal.

Hogy kikkel? Hát persze, hogy a győztes Lewis Hamiltonnal, a tőle másfél másodpercre célba érő Nico Rosberggel, és a Ferrarinál most debütáló, a Mercedestől bántóan nagy különbséggel – 34 másodperc (!) 58 kör alatt – lemaradó Sebastian Vettel. Hamiltonék fölényéről mindent elmond, hogy a hatodik helyen célba érő Daniel Ricciardo már kört kapott tőlük…

Kissé mulatságos volt, hogy szinte a világbajnok alakulaton kívül mindenkinek meggyűlt a baja a kerékcseréknél a bal hátsó abronccsal: A Toro Rosso újonca, Carlos Sainz Jr. például a szerelők „gyengélkedése” miatt lett csak 9., míg Kimi Räikkönen számára be is fejeződött a futam, miután az említett kerekét a szervizemberei képtelenek voltak normálisan rögzíteni.

A Williams már a rajt előtt rengeteget veszített, hiszen hátfájdalmai miatt a versenybírák nem engedték elrajtolni Valtteri Bottast, így Felipe Massa volt az egyszemélyes hadseregük, aki végül „bekocogott” a negyedik pozícióban. Némi csoda is történt: a McLaren Jenson Buttonnal végigment, igaz, utolsóként a 11. lett.

A hétvége sztorija kétségkívül a Sauberé volt, hiszen európai idő szerint úgy szombat kora délelőttre dőlt el, kik ülhetnek a svájci kiscsapat autóiba. A holland Giedo van der Garde, végül megkegyelmezett a hinwilli alakulatnak, lemondott a versenyzési jogáról, így már az időmérőn is Marcus Ericsson és Felipe Nasr vezette a svájciak két autóját. A megoldás aztán annyi energiát szabadított fel a csapatban, hogy Nasr újoncként az 5., míg Ericsson a 8. helyen végzett. Hogy ez mit jelent a Sauber életében? Nos, tavaly pont nélkül zárták a vb-t, míg idén már az első futam után 14 egység található a nevük mögött.

A dobogósok mondták

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes): „A csapat remek munkát végzett, a lehető legjobban kezdtük az évet. Kifejezetten élvezem az újabb sikert!”

2. Nico Rosberg (német, Mercedes): „Lewis egész hétvégén remek munkát végzett, világbajnokhoz méltón vezetett, most nem tudtam legyőzni őt.”

3. Sebastian Vettel (német, Ferrari): „Nagyon jó érzés dobogóra állni, de még nagyon sokat kell dolgoznunk azért, hogy a Mercedest is megverhessük. De biztosan meg fogjuk!”

Ausztrál Nagydíj - számokban
A futam végeredménye: 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 2. Nico Rosberg (német, Mercedes), 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari), 4. Felipe Massa (brazil, Williams), 5. Felipe Nasr (brazil, Sauber), 6. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull), 7. Nico Hülkenberg (német, Force India), 8. Marcus Ericsson (svéd, Sauber), 9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso), 10. Sergio Perez (mexikói, Force India).
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:31.023 perc
Pole pozíció: Hamilton
A vb állása
Pilóták: 1. Hamilton 25 pont, 2. Rosberg 18, 3. Vettel 15, 4. Massa 12, 5. Nasr 10, 6. Ricciardo 8.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 43 pont, 2. Ferrari 15, 3. Sauber 14, 4. Williams 12, 5. Red Bull 8, 6. Force India 7, 7. Toro Rosso 2.



Pár héttel ezelőtt a Burnley a Stamford Bridge-en lepte meg a Chelsea-t, és játszott 1-1-es döntetlent a listavezetővel. A kiesés elől menekülő kiscsapatnak úgy tűnik, a sztárok ellen különösen is jól megy az angol labdarúgó-bajnokságban.