túraautó világbajnokság;Michelisz Norbert;Zengő Motorsport;Tuning Show;

2015-03-19 06:56:00

Nem a Hondák árnyéka a cél

Bár balszerencsésen indult Michelisz Norbert számára a túraautó-világbajnokság idei első versenyhétvégéje, a magyar versenyző és csapata végül bravúros pontokat szerzett. Talán nem meglepő, hogy már kisgyerekek tekintenek rá példaképként, aki lapunknak adott interjújában elárulta, annak ellenére is tesztelhet gyári Hondával, hogy nemet mondott nekik. A szurkolók szombaton kettő óra és fél öt között az Autó, Motor, Tuning Show-n, a MOL standján találkozhatnak vele.

- Kicsit rémálomszerűen indult Ön számára ez a szezon. Mit érzett, amikor a bal első kereke lehagyta?

- Nem volt egy kellemes élmény. Sajnos az autó-motorsportban előfordul, hogy a technika ördöge néha közbeszól. Most ez egy ilyen hétvége volt, természetesen mindenki csalódott volt az időmérő után, mert az látszott, hogy az autó egyértelműen képes az első tízben végezni. Az előző években az első néhány forduló volt az, amikor hátrányban voltunk a márkatársakhoz képest. Idén viszont megfogadtam, hogy szeretném, ha most ez másképp alakulna. Bár van egy olyan bizonytalan faktor, ami megnehezítheti a dolgunkat, de örülök neki, hogy a futamokon sikerült értékes pontokat szerezni, mert a hátrány így mégsem akkora, mint amekkorát várni lehetett az időmérő után.

- Milyen tapasztalatokat lehet az első futam után levonni a szezonra vonatkoztatva?

- Nagyjából látszanak az erőviszonyok, továbbá az is, hogy fejlődött az autónk. Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy nem fejlődött akkora mértékben, hogy a Citroenekkel egyelőre harcolni tudjunk. Hogy őszinte legyek, nem is vártuk azt, hogy ez a szezon első felében bekövetkezzen, de az is elhangzott már sokszor, hogy a Hondához érkeznek majd fejlesztések. Az első nagyobb csomag például pont a hungaroringi futamra várható, és a téli teszteken azért volt lehetőségem ezeket a fejlesztéseket kipróbálnom. Így biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi körülbelül egy másodperces hátrány legalább megfeleződik a magyar versenyre.

- A bonyodalmak ellenére, a csapat már az első hétvégén megmutatta, hogy versenyképes autóra számíthat a szezonban. Ez máris bizonyítja, hogy jó döntést hozott a télen?

- Szerintem igen. Soha nem volt gond azzal, hogy a fiúk ne igyekeztek volna jó autót biztosítani nekem. Úgy gondolom, a tavalyi év végén, és az idei első két hónapban már látszott, hogy főleg a MOL-csoport támogatásának köszönhetően, szakmailag előre tudunk lépni. Továbbá ehhez még társult egy olyan ígéret is, hogy ha Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport útjai együtt folytatódnak, akkor ők is megpróbálnak minden segítséget, illetve lehetőséget megadni, hogy lehetőleg egy szinten teljesítsünk a gyári csapattal.

- Változott-e a Honda gyári csapatával való kapcsolata a döntést követően?

- Összességében ez egy szép és folyamatos előrelépés eredménye volt 2013 év elejétől kezdve. Jó érzés, hogy azt érzékeltem, szakmailag egyre jobban elismernek. Továbbá nagyon megtisztelő volt, hogy ők is partnerek voltak abban, hogy saját magam, a rendelkezésemre álló információk alapján, a számomra jó döntést hozzam meg, még akkor is, ha nem az ő elképzeléseik szerint alakul a jövő. Egyébként már tavaly év végén és a szezon elején is látszott, hogy egyre inkább úgyis bevonnak a saját belső döntéseikbe, akár fejlesztésről, akár az autó gyorsításáról legyen szó, mint nem gyári, hanem Zengős versenyző. Ez pedig számomra nagyon sokat jelent.

- Szezon közben mennyi lehetősége lesz a gyári Hondával is tesztelni?

- Szerencsére viszonylag sok ilyen alkalom lesz. A vezérfonal továbbra is Gabriele Tarquini, de ahogy a téli teszteken is látszódott, lehetőséghez fogok jutni én is a tesztkilométereket illetően. E mellett pedig tervben van az is, hogy a Zengő Motorsporttal néhány nap erejéig, majd a hungaroringi futam után, illetve a június-július kezdeti időszakában, teszteljünk majd közösen.

- Mi lehet a csapat és az Ön személyes célja ebben a szezonban?

- Elsősorban azt szeretném elérni, hogy a márkatársaim között lehetőleg minden hétvégén a legeredményesebbek közé tartozzak, és ami ennél is fontosabb, hogy az év végi elszámolásnál a tavalyi szezonhoz hasonló eredményt tudjak produkálni. Ez az elsődleges cél, ami ha sikerül, akkor bizonyítja, hogy a lehetőségeinkből a legtöbbet hoztuk ki. Az viszont, hogy az összetett pontversenyben megismételhető-e a tavalyi negyedik hely, vagy esetleg van-e esély előrelépni, azt egyelőre lehetetlen megjósolni egy futam után. Szeretnék egy sikeres hungaroringi hétvégét zárni és futamokat nyerni idén, és a lehető legtöbbet kihozni a saját lehetőségeimből.

- Honlapján olvastam, hogy egy kisfiú farsangkor Michelisz Norbertnek öltözött. Magyarország egyik legnépszerűbb sportolójaként, hogyan éli meg ezeket az élményeket?

- Amikor szülők küldik azt, hogy egy kisfiú magának Michelisz Norbertes párnát vagy ágytakarót szeretne, és csak abban tud elaludni, vagy az említett szituáció, amikor farsangkor Michelisz Norbertnek öltözik, az nyilván közhelyesen hangzik, de nagyon jó érzés. Nem volt olyan régen nekem sem a farsang, így emlékszem rá, hogy mekkora motiváció volt akkor beöltözni annak, akit szerettem. Az pedig, hogy most van Magyarországon olyan fiatal, akinek én vagyok a példaképe, az nagyon jóleső érzés.

- Május 1-jén rendezik ismét a Nagy Futamot Budapest központjában. Mit jelent Ön számára, amikor hazai közönség előtt mutathatja meg magát?

- A tavalyi élményekből is kiindulva, ez tipikusan egy olyan közeg, amikor lazábban lehet kommunikálni a rajongókkal, mint egy versenyhétvégén. Ott azért én is feszültebb vagyok, sterilebb a helyzet, pontosan be van osztva minden percem. Azonban a Nagy Futamon, illetve hasonló találkozási alkalmakon, nem annyira szigorú az időbeosztás, mint mondjuk a hungaroringi versenyhétvégén lesz. Nem mellesleg ez egy kitűnő lehetőség mindenkinek, hogy akár megérintse az autót vagy váltson velem néhány szót.

Nagyobb támogatás a szponzortól
Michelisz Norbert fő támogatója, a MOL-csoport nem szólhatott és nem is szólt volna bele a magyar pilóta jövőjébe, ennek ellenére nagyon örültek, hogy a versenyző és a Zengő Motorsport útjai közösen folytatódnak.
„Amikor megtudtuk, hogy Norbi esetleg hivatalos gyári hondás pilóta lesz, és ez az esetleges további együttműködésünket is megkérdőjelezi, szponzorként nem örültünk, hiszen az elmúlt három év fokozatos építkezése, a közös sikerek és a közös munka Norbival és a Zengő Motorsporttal számunkra azt bizonyította, hogy érdemes együtt maradnunk. Ezért nagyon örültünk, amikor megtudtuk, hogy minden marad a régiben. Ekkor számunkra nem volt kérdés, hogy egy nagyobb szponzori szerepvállalással támogatjuk azt, hogy együtt még sikeresebbek legyenek idén. Közös célunk, hogy ez az év együttműködésben és eredményekben is nagyon sikeres esztendő legyen” – árulta el lapunknak a MOL-csoport szponzorációs vezetője, Kelenvölgyi Ágnes.