Formula 1;Sauber;Marcus Ericsson;Van der Garde;

2015-03-19 06:54:00

Van der Garde: Befejeztem!

Ahogy arról tegnap beszámoltunk, megegyezéssel ért véget a Giedo van der Garde és a Sauber közötti vita. A hinwilli alakulat ugyanis 15 millió eurós bánatpénzt fizetett a holland pilótának azért, hogy elálljon versenyzési szándékától, és felbontsa a bíróság szerint is érvényes szerződését.

A 29 éves versenyző egyébként igencsak nagylelkű volt a csapathoz, és a saját közösségi oldalán megírt önvallomásából kiderül, lezártnak tekinti az F1-es pályafutását, és csak azért egyezett meg a Sauberrel, hogy ne azok szenvedjék meg a csapatvezetés súlyos hibáit, akik semmiről sem tehetnek: az egyszerű csapattagok, és a két fiatal pilóta, az Ausztrál nagydíjon 5. helyen végző Felipe Nasr, valamint a 8. pozícióban zárt Marcus Ericsson.

„Megállapodásra jutottunk a Sauberrel, és a versenyzői szerződésemet a csapattal közös megegyezéssel megszüntettük. Szenvedélyes versenyzőként szomorú és nagyon csalódott vagyok emiatt. Az egész pályafutásom során nagyon keményen dolgoztam, nyolc éves koromtól és a gokartoktól kezdve, hogy megvalósítsam az álmom és sikeres Formula-1-es versenyzővé váljak. Reméltem, hogy a 2015-ös szezon során végre megmutathatom a képességeimet egy elismert középcsapat színeiben. Ezt az álmot most elrabolták tőlem, és tudom, hogy ezzel a Formula-1 valószínűleg véget is ért számomra” - írta a holland Facebook-oldalán.

Van der Garde írásából kiderül az is, nem ez volt az első bírósági ítélet, ami neki adott igazat, ám rájött arra, hiába a megnyert perek, ha a csapat nem akar vele együtt dolgozni, semmi értelme az egésznek.

„Versenyző vagyok, és csakis versenyezni akarok. Ám a csapatvezető hajthatatlan volt abban, hogy nem enged engem vezetni, dacára annak, hogy erre jogom volt, hogy több bírósági határozat is megerősítette ezt, és hogy a képességeim is meg lettek volna hozzá. Megtehettem volna, hogy ragaszkodok a nekem kedvező ítélethez, de a melbourne-i paddockban kiderült, a csapatvezetés ennek ellenkezőjét szeretné. Nem akartam és akarom tönkretenni a csapat működését, valamint Ericsson és Nasr karrierjét. Végül feladtam elveimet, noha kizárólag a csapat menedzsmentje volt felelős azért a bizarr helyzetért, amelybe belekeveredtem” - árulta el a 29 éves pilóta.