Blokád - Feljelentést tesz a főváros

Publikálás dátuma
2015.03.19. 19:17
Fotó: Kökényesi Gábor
Feljelentést tesz a főváros a Lánchídon tartott szerda esti, be nem jelentett demonstráció miatt. Budapest vezetése felháborítónak tartja, hogy "néhány magamutogató baloldali provokátor politikai haszonlesésből" több tízezer fővárosi polgárnak okozott kárt és bosszúságot.

Ezt a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatósága arra reagálva közölte csütörtökön, hogy szerda este civilek néhány autóval elzárták a Lánchídra vezető utat mindkét irányból. A rendőrség a gépjárművek elől lezárta a Várkert rakpartot és az alagutat az Alagút utca és az Attila út kereszteződésétől a Lánchíd felé, a hídra a gyalogosok sem mehettek fel. A demonstráció miatt a 16-os és a 105-ös busz is módosított útvonalon járt. A tüntetők az Alkotmánybíróság függetlenségét követelték.

A Kocsis Máté, a Fővárosi Önkormányzat önkormányzati és rendészeti tanácsnoka által jegyzett közleményben hangsúlyozták: a tüntetők cselekedete teljesen törvénytelen volt, nem tartották be a gyülekezési törvény előírásait, nem jelentették be előre az akciójukat, és nem adtak lehetőséget sem a rendőrségnek, sem a budapesti polgároknak arra, hogy felkészüljenek a hídlezárásra.

Azt írták: sokaknak elegük van az ehhez hasonló "provokációkból és törvénysértésekből", ezért a főváros feljelentést tesz. A közleményben kiemelték: senkinek sincs joga ahhoz, hogy "mások életét, mindennapjait megkeserítve mondja el politikai véleményét".

Szerző

65 millióval bírságolták meg a Telekomot

Hatvanöt millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kötbérfizetés elmulasztása miatt - közölte az NMHH csütörtökön. A társaság bírósághoz fordult.

A hatóság a tavaly szeptemberben indított eljárásban azt vizsgálta, hogy a Telekom a 2013. február 1. és 2014. január 31. közötti időszakban betartotta-e a jogszabályokban foglalt kötbérkezelési előírásokat az előfizetői szolgáltatás létesítése, áthelyezése, korlátozás megszüntetése és előfizetői szerződés átírása során. Az NMHH közel 1700 esetben tárt fel jogsértéseket.

A vizsgálat megállapításai szerint a szolgáltató a legtöbb esetben a szolgáltatás létesítésekor követte el a jogsértéseket azzal, hogy a kötbért nem megfelelően számította, vagy elmulasztotta, illetve jelentős késedelemmel teljesítette a kifizetést és a kötbérről való tájékoztatást. A társaság nem a jogszabályban meghatározott, hanem egy általa kidolgozott metódus szerint számolta a kötbért, amelynek összege így jellemzően jóval alacsonyabb volt. 

Az elmaradt kötbéreket a Telekom még a hatósági eljárás ideje alatt visszafizette az ügyfeleknek. Közel 19 millió forintot kaptak vissza az ügyfelek, de sok esetben több mint egy év késéssel. A hatóság ezen felül további több mint 3 millió forint elmaradt kötbér kifizetésére kötelezte a szolgáltatót. A Telekom a döntés ellen fellebbezést nyújtott be, azonban a másodfok az elsőfokú döntést helybenhagyta, ezzel a hatóság döntése jogerős. 

A Magyar Telekom azt közölte, hogy a határozattal szemben szerdán bírósághoz fordult, és kérte annak felülvizsgálatát. Az NMHH közleményében ismerteti, hogy kötbér akkor jár az előfizetőnek, ha egy adott szolgáltatói eljárásra irányadó határidőt a szolgáltató túllépte, illetve az eljáráshoz kapcsolódó értesítési kötelezettségét késedelmesen, vagy nem teljesítette. Kötbérfizetési kötelezettség kapcsolódhat az előfizetői szerződés átírásához, szolgáltatás létesítéséhez és áthelyezéséhez, korlátozás megszüntetéséhez, valamint a hibakezelési eljárásokhoz. A kötbért igényelni nem kell, annak kifizetésére a szolgáltató automatikusan köteles.

Szerző

65 millióval bírságolták meg a Telekomot

Hatvanöt millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kötbérfizetés elmulasztása miatt - közölte az NMHH csütörtökön. A társaság bírósághoz fordult.

A hatóság a tavaly szeptemberben indított eljárásban azt vizsgálta, hogy a Telekom a 2013. február 1. és 2014. január 31. közötti időszakban betartotta-e a jogszabályokban foglalt kötbérkezelési előírásokat az előfizetői szolgáltatás létesítése, áthelyezése, korlátozás megszüntetése és előfizetői szerződés átírása során. Az NMHH közel 1700 esetben tárt fel jogsértéseket.

A vizsgálat megállapításai szerint a szolgáltató a legtöbb esetben a szolgáltatás létesítésekor követte el a jogsértéseket azzal, hogy a kötbért nem megfelelően számította, vagy elmulasztotta, illetve jelentős késedelemmel teljesítette a kifizetést és a kötbérről való tájékoztatást. A társaság nem a jogszabályban meghatározott, hanem egy általa kidolgozott metódus szerint számolta a kötbért, amelynek összege így jellemzően jóval alacsonyabb volt. 

Az elmaradt kötbéreket a Telekom még a hatósági eljárás ideje alatt visszafizette az ügyfeleknek. Közel 19 millió forintot kaptak vissza az ügyfelek, de sok esetben több mint egy év késéssel. A hatóság ezen felül további több mint 3 millió forint elmaradt kötbér kifizetésére kötelezte a szolgáltatót. A Telekom a döntés ellen fellebbezést nyújtott be, azonban a másodfok az elsőfokú döntést helybenhagyta, ezzel a hatóság döntése jogerős. 

A Magyar Telekom azt közölte, hogy a határozattal szemben szerdán bírósághoz fordult, és kérte annak felülvizsgálatát. Az NMHH közleményében ismerteti, hogy kötbér akkor jár az előfizetőnek, ha egy adott szolgáltatói eljárásra irányadó határidőt a szolgáltató túllépte, illetve az eljáráshoz kapcsolódó értesítési kötelezettségét késedelmesen, vagy nem teljesítette. Kötbérfizetési kötelezettség kapcsolódhat az előfizetői szerződés átírásához, szolgáltatás létesítéséhez és áthelyezéséhez, korlátozás megszüntetéséhez, valamint a hibakezelési eljárásokhoz. A kötbért igényelni nem kell, annak kifizetésére a szolgáltató automatikusan köteles.

Szerző