A Kreml ügynökének nevezték Timosenkot

Viszály tört ki az Arszenyij Jacenyuk miniszterelnök vezette Népi Front és Julija Timosenko között. Az ügy pikantériáját az adja, hogy Jacenyuk nemrég még Timosenko helyettese volt a Batykivscsinánál, amelynek vezetését a pártelnök börtönbüntetése miatt vette át. Tavaly azonban önálló pártot alapított, amelybe beszállt Olekszandr Turcsinov is, akit korábban csak Timosenko szürke eminenciásaként emlegettek, s a Batykivscsina színeiben lett a Majdan győzelme után Ukrajna ügyvivő államfője. 

Tegnap Anton Herascsenko a Népi front képviselője, az ukrán belügyminiszter tanácsadója azzal vádolta meg Julija Timosenkót, illetve a szélsőjobboldali Szvoboda párt parlamenti képviselőit, hogy a Kreml és Vlagyimir Putyin orosz elnök érdekeit szolgálják. Az Ukrajinszka Pravda hírportál nyomán beszámoló kárpátaljai Tiszanews szerint Herascsenko a kormányt ért korrupciós vádak miatt rúgta össze a port Timosenkoval. A gázhercegnő és a szvobodások ugyanis azt kezdték firtatni, mennyire igazak Mikola Horgyijenko, az Állami Pénzügyi Felügyelet leváltott vezetőjének vádjai. Horgyijenko ugyanis azt állította, hogy összesen 7,5 milliárd hrivnya pénzügyi visszaélés írható a Jacenyuk-kabinet számlájára, amely mint fogalmazott „kétszer annyit lop, mint az előző hatalom”. A Népi Front viszont azt állítja, hogy a visszaélések zömét a Timosenko-, illetve az Azarov-kormányok idején követték el, míg a jelenlegi kabinet számlájára „mindössze” 11 millió írható ezekből. A kormánypárti képviselő nem kevesebbet állít, mint hogy Timosenko és a radikálisok Putyin megrendelésére kezdtek kampányba a Jacenyuk-kormány ellen.

Szerző

Maót bírálta, levették a műsorról

Levették a műsorról Kína legnépszerűbb tv showját, mert a programban bírálták Mao Ce-tungot. Az állami CCTV csatorna szerint az „elkövető”, Pi Fucsian megnyilatkozása „komoly szociális következményekkel” jár. Egy az internetre felkerült videofelvétel tanúsága szerint Fucsian, aki 2011 óta vezeti a világ legnézettebb televíziós programját, az Újévi Gálát, Maót (finom megfogalmazással) anyaszomorítónak nevezte. A Tencent internetes hírportál értesülései szerint Pi műsorait négy napra le is vették a műsorról. 

Pi a Pekingi Operaházban megtartott programban egy olyan operából énekelt, amely a kulturális forradalom idején volt hallható. Akkor összesen nyolc operát engedélyezett Mao rezsimje. Többször ismételgette azt a sorát, amely szerint „szenvedtünk eleget”. A kínai szociális médiában számos hozzászólást lehetett olvasni az esetről. Valaki azt írta, azért küldték el a csatornától, mert „nincs szólásszabadság az országban”. Mások megbotránkozásukat fejezték ki az elhangzottak kapcsán.

Hszi Csin-ping elnöksége alatt erősödött a Mao-kultusz Kínában. Az államfő tovább szigorította a szólásszabadság elleni intézkedéseket, keményen lecsap az ezeket megsértőkre.

Szerző

Több száz halott Jemenben

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az elmúlt három hét alatt 650-en vesztették életüket a szaúdiak és szövetségeseik Jemennel szembeni légicsapásai során. A március 19-én kitört konfliktus óta 2220-an sérültek meg a síita huszi lázadókkal szembeni harcokban –közölték. A WHO szerint kritikussá vált a humanitárius helyzet. Gyakoriakká váltak az áramkimaradások, s egyre vészesebb a víz- és az élelmiszerhiány.

Orvosok beszámolói szerint a huszik és szövetségeseik, az Ali Abdullah Szaleh volt elnök által fémjelzett fegyveresek révén támadott déli kikötővárosban, Adenben 22-en haltak meg a harcok során, s további hetven személy megsérült, többségük polgári személy. Helyi tisztségviselők szerint a lázadók és a fegyveresek találomra lőtték az ottani épületeket.

Az Orvosok Határok Nélkül (MSF) szervezetnek közben sikerült segélycsomagot Adenba küldenie. A Vöröskereszt is útjára indított egy segélyekkel ellátott hajót a városba. Ám nem tudni, hogy célba is jut-e a segélyrakomány.

Szerző
Témák
Jemen WHO lázadók