Belépett a médiapiacra a miniszterelnöki főtanácsadó Habony Árpád: a Heti Válasz értesülése szerint április 9-én ugyanis a Nézőpont-tulajdonos Győri Tiborral megalapították azt a céget, mely az új kormányközeli médiabirodalom központi bázisa, egyben a Simicska Lajos elleni hadjárat legfontosabb eszköze kíván lenni. A Modern Media Group (MMG) Befektetési és Vagyonkezelő Zrt.-ben a Miniszterelnökség államtitkári karából tavaly kikerült, egykor Simicska barátjaként ismert Győri és a papíron amúgy máig „nincstelen” Habony tulajdonosok is, 50-50 százalékos arányban. A még mindig szerveződő kormányhű médiacsalád holdingcégének székhelye az óbudai Perc utcában van, éppen ott, ahol jelenleg a Napi Gazdaság működik. Ezek után aligha meglepő, hogy az MMG vezérigazgatói tisztségét Keresztesi Péter, a Napi Gazdaság Kiadó Kft. jelenlegi ügyvezetője tölti be. 2013 augusztusában, amikor a Századvég Gazdaságkutató Zrt. felvásárolta a lapot, a Századvég Zrt. azt emelte ki Keresztesiről, hogy másfél évtizedes kiadói múlttal rendelkezik, közgazdász végzettségű, korábban német, osztrák és magyar kiadóvállalatokat is vezetett, valamint a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnökségének is tagja volt.
A Modern Media Group névadójának legalábbis bizarr humoráról árulkodik – más magyarázat nem lévén –, hogy az első Orbán-kormány idején már létezett hasonló néven egy cég, a Modern Media Kft., amelyet 1998-ban nem más vásárolt meg, mint a veszteséges Fidesz-közeli cégeket eltüntető Joszip Tot – illetve „valaki”, aki az ő papírjait használta. Joszip Tot és Kaya Ibrahim neve a Fidesz-körüli botrányok szinonimáivá vált, 1995 és 1997 között összesen 15 jelentős köztartozással rendelkező Fidesz-közeli céget vásároltak meg Schlecht Csabától, azután, mintha nem is léteztek volna, eltűntek – az ugyancsak veszteséges Modern Mediát Száraz Marianntól és Száraz Bélától vásárolták meg egymillió forintért.
Az új médiabirodalom központja FOTÓ: TÓTH GERGŐ
A Napi Gazdaság átalakulásáról szóló hivatalos bejelentés egyelőre elmaradt, ám lapunk értesülései szerint már két hete eldőlt: a Magyar Nemzet éléről februárban távozott Liszkay Gábor lesz a lap tulajdonosa, aki az Orbán Viktor által megfogalmazott elvárások alapján építi a párt politikáját támogató Nap Gazdaság új, közéleti profilját – hogy afféle „ellen-Magyar Nemzetként” terelje át a papíralapú hírfogyasztáshoz szokott Fidesz-szavazókat. Úgy tudni, a főszerkesztő Csermely Péter lesz, akinek – ha május elején valóban új arculattal kíván megjelenni a lap – mindössze két hete maradt a stáb felállítására, noha a Magyar Nemzettől már többen átigazoltak.
A Napi jelenlegi csapatát az ugyancsak a Habony-féle holdingcég egyik közeljövőben induló vállalkozása, egy üzleti hírportál szívhatja fel. Az MMG első önálló médiaterméke a Csúri Ákos kormánybarát újságíró főszerkesztésével induló véleményportál, a Via.hu lehet, amelynek lehetséges szerzői között emlegetik Bayer Zsolt Magyar Hírlap-publicistát, valamint a Magyar Nemzettől korábban elbocsátott Torkos Matildot is. Győriék ugyancsak érdekeltek a Helyi Téma profilját, politikai bulvártartalmait átörökítő hetilap indításában, és – miként arról lapunk elsőként beszámolt – továbbra is a tervek között szerepel egy új országos rádió és tévécsatorna indítása is.
Lapunk korábban beszámolt arról, hogy Habonyék a női szavazók megszólítására egy női magazinban is gondolkodnak: ebben információink szerint a Ridikül Magazin lehet segítségükre; ennek a Jakupcsek Gabriella azonos című műsorát is gyártó céget tulajdonló Halkó Gabriella az ügyvezetője, Jáksó László egykori élettársa, korábban együtt készítették 841 millió forintnyi közpénzből a megbukott Marslakók-sorozatot, amelyről sokan ma is állítják, hogy Habony ötlete volt.
A nagyívű elképzelések ellenére a Habonyék munkájára közelről rálátó forrásaink véleménye azonban nem éppen rózsás. Egyrészt a Keresztesi-Habony-Győri hármas olyan ritka összeállítás, amelyben - mint egyikük fogalmazott - a tagok "nem igazán szívelik egymást", a munkájukat ismerők egy része szerint végül nem is tudják majd felállítani és az elvárások szerint működőképessé tenni azt a médiarendszert, amelyben ma gondolkodnak. Ez forrásaink szerint egyébként nem feltétlenül az egymással szembeni fenntartásaik miatt következhet be, "egyszerűen túl nagy falatnak" tartják a nagy központi médiabirodalom ütőképessé tételét.