Súlyos visszaélések az esztergomi temetőben

A sírgyalázás és a koporsólopás mellett több más bűncselekményre is fény derülhet Esztergomban. Amint arról korábban beszámoltunk, a belvárosi temetőben, a Párdányi család felnyitott kriptájában több hozzátartozójuk maradványait is megtalálták a családtagok, amelyek mind a nyers betonon hevertek.

A koporsókat az Esztergomi Kegyelet Kft. akkori vezetőjének utasítására ismételten értékesítették. Most a kemma.hu-nak három korábbi dolgozó számolt be arról, milyen körülmények között kellett dolgozniuk; egyiküknek például az volt a feladata, hogy a kriptából felhozott, újraértékesítésre szánt halottas ládákat megtisztítsa.

- Folyamatosan terrorban tartott minket, most meg tagad, sőt, még ő vádaskodik - mondta korábbi főnökükről az egyik munkás, aki szerint "egy diktátor utasításainak kellett engedelmeskedniük". A temetői alkalmazottak szerint gyakran megesett, hogy főnökük házánál kellett dolgozniuk; egyikőjük azt is elmondta, hogy egyszer másfél hónapig a temető közelébe se ment, csak az igazgató lakhelyén tevékenykedett.

Az alkalmazottak megosztották a hírportállal azt is, hogy a temetkezési cég másik két szolgáltatási helyén - a kertvárosi és a szentgyörgymezői sírkertben - is súlyos visszásságok történtek: a cégvezető a temetői hulladékot (koszorúkat, mécseseket) velük ásatta vagy égettette el, miközben számlán azokat "hivatalosan elszállíttatta".

Emellett a szociális temetéseknél is "trükköztek": a halottakat koporsók helyet a hamvasztásoknál használt funérlemez-aljakba temették el. Előfordult, hogy a négy-ötszázezer forintos temetések alkalmával a megrendelők csak kétszázezerről kaptak számlát, a többi "zsebbe vándorolt". - Korábban 470 ezret mondtak egy temetésre, miközben az 350 ezerben megáll. Csakhogy anno külön felszámoltak, kifizettetek mindent, ami pedig alapból benne volt az árban - nyilatkozták az alkalmazottak.

A tizenhat amperes rendszerről ment a tizenkét kilowattos villanykazán. Ez csak úgy lehetséges, ha a biztosítékot „megpatkolják”. Amikor a korábbi vezetés távozni kényszerült, a nyomokat megpróbálták eltüntetni, csak hát így a rendszer nem bírta a terhelést. Három temető együttes villanyszámlája havi háromezer forint volt, a cég lényegében nem fizetett rezsit. A szolgáltató jegyzőkönyvezett és helyreállított mindent. Most „várják” a milliós büntetést.

Vandálok a Fiumei úton
Tizenhét sírt rongáltak meg ismeretlen tettesek a Fiumei úti sírkert 43-as parcellájában - számolt be az index értesülései alapján az ORFK kommunikációs szolgálata. Az ismeretlenek azonban nem csak a sírokat tették tönkre - márvány sírköveket döntöttek le, sírt fedő kőlapokat mozdítottak el -, még gyújtogattak is a temetőben, amit fotók bizonyítanak. Az esetről még csütörtökön érkezett bejelentés a rendőrséghez, akik azóta rongálás bűntett gyanúja miatt nyomoznak az ügyben.

Szerző

Beint a jobboldali média

Nem csak a kormány tagjai, vagy fideszes politikusok bojkottálják a Magyar Nemzetben, a Hír Tv-ben és a Lánchíd Rádióban való szereplést, de - mint a Nemzet szombati írásából kiderült - a Simicska Lajos-érdekeltségeket már a minisztériumok sem szívelik. 

A lap cikke szerint a Honvédelmi Minisztérium röviddel az egyik rendezvényük előtt jelezte e-mailben, hogy nem fogadják el a Nemzet akkreditációját, és a lépést egy hetekkel korábbi furcsa beszélgetés is megelőzte: egy vezető minisztériumi illetékes arról érdeklődött a napilap munkatársánál, marad-e a szerkesztőségnél, és az igenlő válasz után közölte, "akkor nem biztos, hogy tudunk majd találkozni veled ilyen eseményeken".

A Magyar Nemzet ezzel tette egyértelművé: a kormánypártok cáfolata ellenére sokszor ütköznek falakba, ám a jelek szerint ellentámadásba lendülnek. A Hír Tv felelős szerkesztője, György Zsombor szerint is egyértelműen hazudott a Miniszterelnökséget vezető miniszter, amikor a múlt héten azt mondta, a tévében diszkriminálják a kormánypárti megszólalókat, nem pedig fordítva. A minap egy rendezvényen Szijjártó Péternél is érdeklődött a Hír Tv, hajlandó-e vendégeskedni nálunk, amire a külgazdasági és külügyminiszter azt mondta, ha kap meghívást, "azt nyilvánvalóan meg fogjuk fontolni". Szerinte mostanában nem volt ilyen, ám valójában többször is hiába hívták, amire Szijjártó jelezte, számon kéri sajtóosztályát.

Közben alakul a Simicska elleni kormánypárti média is: a Napi Gazdaság mai szerkesztőségi értekezletén jelenthetik be az arculatváltást, de a névváltásról egyelőre nem döntöttek. A Népszabadság szerint pedig a Helyi Témát váltó félbulvár, ingyenes magazin havonta jelenne meg, a főszerkesztő Leitner Attila, a Napi Gazdaság jelenlegi lapszerkesztője lehet.

Szerző

Beint a jobboldali média

Nem csak a kormány tagjai, vagy fideszes politikusok bojkottálják a Magyar Nemzetben, a Hír Tv-ben és a Lánchíd Rádióban való szereplést, de - mint a Nemzet szombati írásából kiderült - a Simicska Lajos-érdekeltségeket már a minisztériumok sem szívelik. 

A lap cikke szerint a Honvédelmi Minisztérium röviddel az egyik rendezvényük előtt jelezte e-mailben, hogy nem fogadják el a Nemzet akkreditációját, és a lépést egy hetekkel korábbi furcsa beszélgetés is megelőzte: egy vezető minisztériumi illetékes arról érdeklődött a napilap munkatársánál, marad-e a szerkesztőségnél, és az igenlő válasz után közölte, "akkor nem biztos, hogy tudunk majd találkozni veled ilyen eseményeken".

A Magyar Nemzet ezzel tette egyértelművé: a kormánypártok cáfolata ellenére sokszor ütköznek falakba, ám a jelek szerint ellentámadásba lendülnek. A Hír Tv felelős szerkesztője, György Zsombor szerint is egyértelműen hazudott a Miniszterelnökséget vezető miniszter, amikor a múlt héten azt mondta, a tévében diszkriminálják a kormánypárti megszólalókat, nem pedig fordítva. A minap egy rendezvényen Szijjártó Péternél is érdeklődött a Hír Tv, hajlandó-e vendégeskedni nálunk, amire a külgazdasági és külügyminiszter azt mondta, ha kap meghívást, "azt nyilvánvalóan meg fogjuk fontolni". Szerinte mostanában nem volt ilyen, ám valójában többször is hiába hívták, amire Szijjártó jelezte, számon kéri sajtóosztályát.

Közben alakul a Simicska elleni kormánypárti média is: a Napi Gazdaság mai szerkesztőségi értekezletén jelenthetik be az arculatváltást, de a névváltásról egyelőre nem döntöttek. A Népszabadság szerint pedig a Helyi Témát váltó félbulvár, ingyenes magazin havonta jelenne meg, a főszerkesztő Leitner Attila, a Napi Gazdaság jelenlegi lapszerkesztője lehet.

Szerző