A Csiangszu tartományi árhivatal a múlt hónapban kezdett vizsgálódni és ennek során fedett fel több "versenyellenes gyakorlatot", amelyekre bizonyítékokat is gyűjtött. A hatóság emberei a kelet-kínai tartomány több kereskedőjét is vizsgálták, és a szomszédos Sanghajban található irodákat is megszállták.
A trösztellenes eljárásban megállapították, hogy a gyártó, pozícióját kihasználva, ellenőrzi az alkatrészek, a javítások és a karbantartási szolgáltatások árát a piacon. Az iparág szakértői szerint az autógyártók túlságosan erős befolyással rendelkeznek a kereskedők és az alkatrészellátók felett Kínában, s ezzel módjukban áll az árak ellenőrzése.
A Hszinhua hírügynökség szakmai szervezetekre hivatkozó beszámolója szerint egy, a piacon kapható alkatrészekből összeállított Mercedes-Benz C-osztályba tartozó autó ára 12-szerese is lehetne egy, a gyárból kijövő új gépkocsi árának. A tulajdonos Daimler csoport szóvivője legutóbb megismételte a Mercedes-Benz korábbi közleményének lényegét, miszerint a nyomozásban együttműködik a kínai hatóságokkal.
Április elején a kínai nemzeti fejlesztési- és reformbizottság közölte, hogy szintén monopólium-ellenes eljárás keretében büntetésre számíthat az Audi és a Fiat Chrysler. Előbbi büntetéséről már kiszivárgott, hogy 250 millió jüan (11,3 milliárd forint) körül lesz.
A Daimler közleményeiből az derült ki, hogy 2015 végére 300 ezerre kívánja növelni Mercedes-Benzek eladásait, míg az Audi 2020-ra - tervei szerint - 40 százalékkal bővíti értékesítését a világ legnagyobb autópiacán. A kínai hatóságok az elmúlt években fokozták a monopólium-ellenes törvény betartatását célzó vizsgálataikat a külföldi, multinacionális vállalatok körében. Megbüntetették például a Mead Johnson Nutritiont és Danone-t is. Sajtóértesülések szerint folyamatban van a Microsoft Corp. ellenőrzése, és az amerikai Qualcomm Inc. számítógépes chipgyártóval szembeni gyanújukat is megfogalmazták már a kínai illetékesek.