oktatás;Neptun Általános Iskola;

2015-05-13 07:06:00

Nem adnák magukat a gyakorlóiskolák

Nem tűnik megalapozottnak a kormány azon állítása, mely szerint több egyetem gyakorlóiskolája kihasználatlanul működik - vagyis nincs elég pedagógus hallgatójuk, ezért nem indokolt egyetemhez, főiskolához kapcsolásuk. A felsőoktatási államtitkárság éppen emiatt adna át kilenc intézményt a Klebelsberg Intézményfenntartó Központnak (Klik), a tervről még áprilisban tájékoztatták az iskolákat, s az őket jelenleg fenntartó felsőoktatási intézményeket. A fenntartóváltás ellen valamennyi egyetem vezetése tiltakozott, több helyen - például Nyíregyházán - demonstrációt is tartottak.

Nem tudni, hogy az oktatási kormányzat honnan vette az adatait, mert az érintett iskolák véleményét csak a tervek nyilvánosságra kerülése után kérték ki. Az intézményeknek múlt péntekig volt lehetőségük arra, hogy javaslataikat megküldjék az államtitkárságnak. Maruzsa Zoltán felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár a Napi Gazdaságnak elmondta: a beérkezett véleményeket is figyelembe véve, várhatóan a jövő hét végéig alakítják ki végleges álláspontjukat, ezt követően az iskolák sorsáról május végén dönthet Balog Zoltán emberi erőforrás miniszter.

"Minden adatot elküldtünk, amit kértek tőlünk, emellett a javaslatban szakmai érveket is megfogalmaztunk" - mondta a Népszavának az egyik érintett intézmény igazgatója. Andó Károly, a Nyíregyházi Főiskola Apáczai Csere János Gyakorlóiskola igazgatója jelezte: "Megvan a kihasználtságunk, a napokban újabb 120 tanárhallgató jön hozzánk. A város és a megye egyik húzó iskolája vagyunk, úgy vélem, gyakorlóiskolaként is van létjogosultságunk" - mondta.

Levelet írt a Neptun

Nyílt levélben fordult Balog Zoltánhoz a kormány által bezárni kívánt budapesti Neptun Általános Iskola közössége. Azt szeretnék elérni, hogy a miniszter ne írja alá a Kliknek az iskola "átszervezésére" vonatkozó felterjesztését. "Amennyiben aláírásával támogatja az átszervezést, ön egyetért azzal, hogy ma Magyarországon előzetes hatástanulmány, az érintettekkel való egyeztetés, párbeszéd, kompromisszumokra törekvő javaslatok figyelembe vétele, szakmai indokok nélkül meg lehet szüntetni iskolát, támogatja, hogy a kiemelt figyelmet igénylő tanulók érdekeit ne vegyék figyelembe egy átszervezési javaslat felterjesztése előtt" - írták.