A határozat kimondja, a megújítás során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a Normafa területének jelentős része a Budai Tájvédelmi Körzethez tartozik, természetvédelmi terület, valamint védett erdő. A rekonstrukció során a Natura 2000-es természetvédelmi hatásbecslés megállapításai, valamint a környezetvédelmi előírások szerint kell eljárni a Normafa történelmi, kulturális hagyományainak figyelembevételével. Kiemelten fontos a fenntarthatóság elve mentén az egész éves használat lehetőségének kidolgozása úgy, hogy a Normafa környékén élők nyugalma ne sérüljön.
A közlekedés szabályozása során a közösségi közlekedést részesítenék előnyben, így az önkormányzat kezdeményezi az Eötvös út - Konkoly-Thege úti kanyar forgalomcsökkentését, a Távcső utca kiépítését, a buszforduló és a Normafa Síház melletti gépjárműparkoló áthelyezését az Eötvös út 40. és annak környékén lévő ingatlanok bevonásával. A túlzott gépjárműforgalom csökkentése érdekében kisebb közösségi parkolókat alakítanának ki például a Zugligeti úton, Budakeszi határában, a Szépjuhásznénál és Hűvösvölgyben. Ide vezető túraútvonalakat is kiépítenének és a közösségi közlekedési megállókhoz kapcsolódó P+R parkolók kialakítását kezdeményezik.
A határozat rögzíti a területen található, rossz műszaki állapotú, többnyire műemlékvédelem alatt álló épületek felújítását, új funkciók szerinti hasznosítását. Eszerint a Béla király úton, az egykori Fácán vendéglő épületének közösségi célú felújításával természetvédelmi-oktatási központot alakítanának ki, s felújítanák, hasznosítanák az egykori Lóvasút végállomás épületét is. Az Eötvös út 48. alatti önkormányzati ingatlanon jönne létre az úgynevezett Normafa Kapu látogató- és információs központ, s kisajátítás után lebontanák az egykori Olimpia Hotelt. A parkoló áthelyezését követően bővül a Normafa Síház vendéglátó funkciója, játszóhelyet, közösségi teret alakítanak ki.
Síelési lehetőséget korlátozottan biztosítanának: a Szaniszló rét környékén oktató-sífutópálya működne, a Kis-Norma lejtőn mobil felvonó telepítésével állítanák helyre az egykori sípálya egy részét a Mátyás király útig. Az önkormányzat a síelést támogató fejlesztések hatásainak vizsgálatára egy környezetvédelmi szakemberekből álló bizottságot hoz létre, amelynek feladata folyamatosan figyelni a használatból adódó esetleges kockázatokat és a Normafa természeti környezeti értékeire gyakorolt hatásokat. Rögzítették azt is, hogy biztosítani kell a szánkózás és a síelés biztonságos elkülönítését.
A kerület a közbiztonság javítását felügyeleti jelenléttel és térfigyelő kamerák telepítésével valósítaná meg, a Normafa zsúfoltságának enyhítése érdekében pedig nagyobb területre húzná szét a túraútvonalakat. Szétválasztanák a futók, sífutók, túrázók, kerékpárosok, valamint a sétálók által használt útvonalakat. Emellett a fogyatékossággal élők, különösen a mozgáskorlátozottak és látássérültek számára is látogatható területeket alakítanának ki. Az önkormányzat csomagmegőrzőket, öltözőket, valamint illemhelyeket hozna létre és biztonságos, környezetkímélő tűzrakó helyeket biztosítana. A kerület felújítaná a Jánoshegyi utat, és a közvilágítást úgy alakítaná ki, hogy az ne terhelje felesleges fénnyel a környezetet. Emellett teljesen felújítanák az Anna-réten található játszóteret.
A képviselő-testület határozatát januárban ellenszavazat nélkül fogadták el. A népszavazást megelőzően a Fidesz-KDNP, az MSZP, az Együtt-PM és a Magyar Munkáspárt is a helyreállítás támogatására biztatta a szavazókat, míg a Jobbik azt kérte, hogy az emberek ne támogassák a beruházást, mert szerintük az biankó felhatalmazást ad az önkormányzatnak. Az Országgyűlés korábban törvényben adta át a vagyonkezelői jogot és más jogosítványokat a XII. önkormányzatnak, amely ezt követően a fejlesztések élővilágra gyakorolt hatását feltáró Natura 2000-es hatásvizsgálatot készíttetett, s lezárult a megvalósíthatósági tanulmány első fázisa is. Utóbbi során két változatot vizsgáltak, az önkormányzat a kisebb volumenű változat mellett foglalt állást, amelynek tervezett költsége 6,9 milliárd forint.