A főváros fejlődésével, a lakosság jogos igényeinek kielégítésével korántsem tart lépést a Budát és Pestet összekötő hidak száma.
A fővárosnak eddig mindössze négy közúti és két vasúti hídja van, ami, tekintve a város kifelé való terjeszkedését, egyáltalában nem elegendő a két ikerváros vérkeringésének a zavartalan lebonyolítására.
Most aztán úgy áll a helyzet, hogy a személy- és kocsiközlekedést szolgáló négy híd számra megszaporodik eggyel: kerülő úton.
Budapest külső részében ugyanis hidat, vasúti hidat építenek. Eddig nem sok szó esett róla, legföljebb a Népszava olvasói szerezhettek tudomást a folyó munkálatokról, azt is csak az építésnél előforduló sok munkásbaleset révén.
Az új vasúti híd szorosan a régi mellett épül. Ha az új híd elkészül, akkor a mostanit átalakítják közúti híddá. A régi híd egyik oldalát eddig is személyforgalomra használták. De eltérően a többi hidaktól, itt nem kellett úgynevezett hídpénzt fizetni.
Vajon megtartják-e a jövőben is ezt a szokást? Akkor tudnillik, ha majd a híd általában csak a kocsi- és személyforgalom lebonyolítására szolgál.
Ideje volna, ha az összes hidaknál megszüntetnék azt a gyalázatos zsarolást. Egyik képünk az új híd szerelési munkálatait mutatja, a másik képünkön a meglévő híd egy része és a kép jobb sarkában a gépház látható.
Népszava 1911. május 28.