Lázár János;Elmű-Émász;állami közműholding;

2015-05-29 07:22:00

Az Elmű-Émász lesz az állami áramszolgáltató

Az MFB megveheti az Elmű-Émász egyetemes villamos energiaszolgáltatási üzletágát, a nemzeti közműszolgáltató megszerezheti az Elmű-Émász Ügyfélszolgálati Kft-t, és az RWE értékesíti a hazai villamos energia elosztói társaságai 49 százalékos tulajdonrészét az MFB-nek - egyebek mellett erről írt alá a magyar kormány és az RWE tegnap szándéknyilatkozatot. 

A megállapodásról szót ejtett Lázár János kancelláriaminiszter is szokásos csütörtöki sajtótájékoztatóján. A Miniszterelnökség csütörtöki közleménye ezzel kapcsolatban hangsúlyozza, hogy megkezdődik a nemzeti közműszolgáltatás villamos energetikai lábának kialakítása az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató szakmai irányítása alatt.

A megállapodás kitér arra is, hogy az MVM Magyar Villamos Művek a jelenlegi 26,15 százalékról 49 százalékra növelheti részesedését a Mátrai Erőművet üzemeltető társaságban, és szoros együttműködést alakíthat ki az RWE-vel az észak-magyarországi lignitvagyon hosszú távú kiaknázását szolgáló erőművi és bányászati fejlesztések érdekében.

Jövő héten döntés születhet az M4-es autópálya ügyében is - jelentette be ugyancsak Lázár János, erről szerdán előbb Szolnokon egyeztet Orbán Viktor kormányfő, a Modern Városok program keretében. Ezt követően lesz egy kormányülés, amely dönt a minap felfüggesztett M4-es autópálya sorsával kapcsolatban. Lázár János elmondta, hogy a már kifizetett pénzekből 22 milliárd forintot vár vissza a kormány a három konzorciumvezetőtől a még el nem végzett munkákra. A kormány amellett, hogy szeretné folytatni a Szolnoktól keletre eső szakasz építését. Fegyvernek felé, két nyomvonalról dönt annak kapcsán, hogy Szolnokot Budapesttel össze tudják kötni négysávos autóúton. Vagy a négyes utat fejlesztik, vagy Szolnokot az M5-össze kötik össze és így kötik össze a két várost.

Lázár János ezúttal is újra előhozta, hogy a Bizottság kartellvádat is megfogalmazott a túlárazás, környezetvédelmi és egyéb finanszírozási aggályok mellett. Furcsa módon arról is beszélt - írta a Portfolió, hogy eredetileg 176 milliárdos összköltséget terveztek az Abony-Fegyvernek szakaszra, de végül ezt 13 milliárddal 163 milliárdra csökkentették. Arról viszont nem beszélt, hogy ez a 163 milliárd egy 110 milliárdos keretösszegről emelkedett meg egy tavaly decemberi kormányhatározattal.

Szóba került a sajtótájékoztatón, egy tegnap reggeli lapjelentés is, amelyet cáfolva Lázár János egyértelműsítette: amit most nyárig elfogad a parlament, az lesz érvényben az adózás terén 2016-tól, nem lesz tehát újabb adócsomag, és nem lesznek új adókulcsok sem. Ezt a kérdést most egyértelműen le fogjuk zárni, eszünk ágában sincs, hogy újra a parlament elé vigyük - mondta a kancelláriaminiszter.

Lázár János bejentette: idénymunkát vállalhatnak a közfoglalkoztatottak, akik emiatt 120 napra szüneteltethetik jogviszonyukat. A miniszter ezt azzal indokolta, hogy az érintettek közül minél többen a piaci foglalkoztatás irányába mozduljanak. Az idénymunka idején az emberek nem veszítik el közfoglalkoztatotti jogviszonyukat, hanem abból 120 napra fizetés nélküli szabadságra mehetnek.