Vitathatatlan, hogy nem a vasárnapi Kanadai Nagydíj lett a 2015-ös szezon legizgalmasabb versenye, azonban egyértelművé vált, hogy a Mercedes még mindig nagy előnyben van a többi alakulathoz képest.
A pole pozíciót megszerző és jól rajtoló Lewis Hamilton könnyedén őrizte meg az első helyét egészen a futam végéig, amelyet csak bokszkiállása után vett el tőle márkatársa pár pillanat erejéig. A kettejük közti nyílt csata továbbra is várat magára. Rosberg a futam második felében lihegett sokáig Hamilton nyakán, ám képtelen volt megelőzni csapattársát.
A rajt után változatlan rajtrács-formációban haladt utánuk a mezőny – leszámítva Nico Hülkenberget és Pastor Maldonadót, akik helyet cseréltek a 6. és a 7. pozícióban – egészen a kiállásokig. Eddig a pontig Kimi Räikkönen jó eséllyel pályázott a dobogó harmadik fokára, viszont a finn a 28. körben a saját kerékcseréjét követően megpördült a hajtűkanyarban, ezzel lemásolva tavalyi „mutatványát”.
Így gyakorlatilag tálcán kínálta fel williamses honfitársának, Valtteri Bottasnak a harmadik pozíciót. Így, hogy Räikkönen elbukta dobogós esélyét a Ferrari dobogós sorozata is megszakadt. Bottas az egész futamon gyorsan és következetesen vezetett, így megőrizte harmadik pozícióját.
Az ötödik helyről rajtoló Romain Grosjean számára is sokáig biztosnak tűnt az ötödik pozíció, azonban a francia a 47. körben egy amatőr hiba után, amikor Will Stevenst körözte le, nekiütközött a brit versenyző Manorjának. A francia defektet kapott és a verseny után az eredményéhez öt másodperces időbüntetést is hozzá adtak. Ezzel együtt végül az utolsó még pontot érő tízedik helyen zárt. Csapattársa Pastor Maldonado a hetedik helyen ért célba, így mind a két Lotus pontot szerzett. Őt Nico Hülkenberg és Daniil Kvyat követte a nyolcadik és kilencedik helyeken.
Sebastian Vettel és Felipe Massa parádés teljesítményt nyújtva a mezőny végéről küzdötték előre magukat. Vettel a rajtbüntetése és a kiábrándító időmérő után csak a tizennyolcadik pozícióból indulhatott, azonban nagy csaták után csapattársa mögött ért célba az ötödik helyen. A Ferrari német pilótája Nico Hülkengberggel és Fernando Alonsóval vívott emlékezetes csatákat. Hülkenberggel körökön át viaskodtak, és a csata végül a Force India német pilótájának megpördülésével ért véget.
A Williams pontjait Felipe Massa is gyarapította, aki Vettelhez hasonlóan a mezőny hátuljáról rajtolt, pontosan a tizenötödik pozícióból. Ám Massának egy hajszálnyival könnyebb volt a dolga, ugyanis míg ő a kerékcseréje előtt már a hatodik helyre küzdötte fel magát, addig Vettel beragadt Felipe Nasr mögé, így a Ferrari kénytelen volt kihozni őt és két kerékcserés stratégiára átállni. Ez azonban nem szegte versenykedvét a négyszeres világbajnoknak, mert ismét átgázolt a mezőnyön és alig négy másodperccel ért be a célba csapattársa mögött.
Hamilton és Rosberg a futam után elmondta, hogy sok problémával küzdöttek a verseny közben. Így nem volt olyan sima a futam számukra, mint az kívülről tűnhetett. A futamgyőztes azt is közölte, taktikájának köszönhetően tudott Rosberg közelebb kerülni hozzá, ugyanis takarékoskodnia kellett az üzemanyaggal, mert a fogyasztás kritikussá vált. Rosberg sem úszta meg problémák nélkül a futamot. A német pilóta elmondta, hogy neki főképp a fékekkel gyűlt meg a baja vasárnap, de az üzemanyaggal is takarékoskodnia kellett.
Kanadai győzelmével Hamilton 151 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt, amelyben csapattársa Nico Rosberg 17 egységgel lemaradva követi őt. A harmadik helyen továbbra is Sebastian Vettel, akinek 108 pontja van. A világbajnokság következő állomása Ausztria, ahol a Red Bull hazai pályájára, a Red Bull Ringre látogat a mezőny.