Uber;sofőrhívó;Jex Dénes;sofőrszolgálat;

2015-06-09 07:12:00

Okos sofőrhívó segíti a hazajutást

Az Uber után itt az újabb lehetőség a spórolásra, ha a hazajutásról van szó, de valaki nem akar tömegközlekedni. Az új alkalmazás, a Sofőrhívó lehetővé teszi, hogy felvegyük a kapcsolatot az alkalmazást használó sofőrökkel, akiktől közvetlenül ajánlatot kérhetünk, majd kiválaszthatjuk a nekünk legmegfelelőbbet.

Az informatikai területen dolgozó Jex Dénes lapuknak elmondta, főképp a saját rossz tapasztalatai miatt akart egy gyűjtőoldalt csinálni, ahol mindenki összehasonlíthatja, akár árban, akár időben a különböző sofőrszolgálatokat. Rögtön jött a további ötlet is, hogy ne csak összehasonlító funkciót lásson el az alkalmazás, hanem közvetlenül rendelni is lehessen.

A program, illetve az azzal összefüggő szolgáltatás az utas számára díjmentes, nincs semmilyen rejtett költsége, hogy érkezik egy sofőr és hazavezeti az autónkat. Egyedül az utóbbi tevékenységet kell megfizetni. Jelenleg 13 sofőrszolgálattal állnak szerződésben, de a szám folyamatosan nő. Jelenleg Android és IOS rendszeren érhető el a szolgáltatás, de Jex Dénes elárulta, napokon belül megjelennek Windows Phone-on is.

A sofőrszolgálat alkalmazásában álló vezetőkkel vehetjük fel a kapcsolatot, majd amikor ajánlatot kértünk egy adott útvonalra, a sofőrök licitálhatnak a fuvarra, figyelembe véve a két legfőbb paramétert, az árat és a kiérkezési időt. Minél olcsóbb és minél gyorsabb egy fuvar, annál több munkája lesz az épp ráérő sofőrnek.

Kérdésünkre az alkalmazás kitalálója elmondta, egyelőre Budapesten és vonzáskörzetében használható a program, a vidéki megjelenés tervezés alatt áll. Az utazásokat követően lehetőség van a sofőrök értékelésére is a felületen. Jex Dénes kiemelte, az eddigi értékelések alapján 10 emberből 9 ajánlaná másnak is az alkalmazást, 5 pedig már ajánlotta is.