Miután az utasbiztosítások díjai nem emelkedtek, a növekedés mögött a piac bővülése áll - tette hozzá a tagozati elnök. Ugyan legtöbben változatlanul a legolcsóbb biztosítást preferálják, fontos tényező lehet az utasbiztosítások kiválasztásában az úti cél, illetve a külföldön tartózkodás hossza. Egy hosszabb tengerentúli utazásnál mindenképp érdemesebb a nagyobb összegű, bővebb szolgáltatást nyújtó biztosítást választani – hívta fel a figyelmet Horváth Péter.
Az elmúlt év adatai azt mutatják, hogy a magyar kiutazók közül kétszer annyian kötnek biztosítást, ha több napra utaznak el, mintha egy napra mennének. Többféle módon lehet már biztosítást kötni, egyre kedveltebb az online, valamint az ATM-en, pénzkiadó automatákon keresztüli ügyintézés. A magyar biztosításkötők 26 százaléka az online csatornát használja a biztosítások megkötésére, de még mindig fontos értékesítési hely az utazási iroda – mondta Molnár Judit a Magyar Utazási Irodák Szövetségének alelnöke. Hozzátette: az utazási irodák sokkal nagyobb biztonságot nyújtanak a külföldre utazóknak, mintha önállóan szerveznék útjukat, de fontos, hogy a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal által nyilvántartott utazási irodával szerződjön az utazóközönség.
A legnépszerűbb úti célok továbbra is a tengerparti helyszínek, ezen belül is Horvátország, Görögország, illetve Törökország állnak az élen. Kiugróan gyarapodott a hajóútra illetve kulturális körutakra indulók száma. A belföldi nyaralások terén leginkább a Szép Kártya hatása érzékelhető. Habár egyre nagyobb az utazók tábora, a válság előtti szinttől még nagyon távol állunk, hiszen 2008-ban 275 ezer charter utas indult külföldre, az idei foglalás azonban még mindig csak 130 ezerre rúg - állapította meg Molnár Judit.