Osztrák Nagydíj - Vettel nyerte a harmadik szabadedzést

Publikálás dátuma
2015.06.20. 15:57
Fotó: Mark Thompson/Getty Images Sport
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Osztrák Nagydíj szombati harmadik szabadedzésén.

A 27 éves versenyző mögött a vb-címvédő brit Lewis Hamilton végzett a második, míg a finn Kimi Räikkönen, Vettel csapattársa a harmadik helyen.

A gyakorlás érdemi része nagyjából 30 percig tartott, félóra után ugyanis heves eső zúdult a pályára, így a hátralévő 30 percben már egyik pilóta sem tudott javítani addigi legjobb köridején.

Eredmények, 3. szabadedzés (élcsoport, az espnf1.com alapján):
--------------------------------------------------------------
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:09.994 perc
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:10.011
3. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:10.177
4. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1:10.221
5. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:10.332
6. Felipe Massa (brazil, Williams) 1:10.408

A további program:
időmérő edzés 14.00
vasárnap:
futam 14.00

Szerző

Risztov második, Gyurta negyedik Balatonfüreden

Publikálás dátuma
2015.06.20. 14:20
Risztov Éva a női 10 kilométeres versenyen a Magyar Úszás Napja keretében rendezett balatonfüredi nyíltvízi úszó világkupán MTI
A nőknél Risztov Éva második, a férfiak versenyében Gyurta Gergely negyedik lett a szombati Magyar Úszás Napja keretében rendezett balatonfüredi nyíltvízi úszó világkupán.

Risztov, a 2012-es londoni olimpia bajnoka a Balaton 21 fokos vizében rendezett 10 kilométeres viadalon végig az élbolyban haladt, többnyire vezetett, a záró szakaszban azonban hárman is elébe kerültek. A hajrában viszont nagyot küzdött a magyar versenyző, akit végül csak a táv 2013-as világbajnoki ezüstérmese, a brazil Ana Marcela Da Cunha előzött meg.

A férfiaknál - szintén vb-erősségű mezőnyben - Gyurta Gergely a négyszer 2 és fél kilométeres körökben rendre az élen úszott, nagy iramot diktálva. A befejező szakaszban többen is megelőzték, a hetedik helyről azonban vissza tudta küzdeni magát, s kevés hiányzott neki a dobogós helyzéshez. A győzelmet a brit Jack Burnell szerezte meg.

Szerző

Utolérhetők a Mercedesek?

A Formula-1 mezőnyének következő állomása az ausztriai Spielberg. A Red Bull hazai pályája sokévnyi kihagyás után tavaly tért vissza a versenynaptárba, és a karakterisztikájának köszönhetően azonnal a közönség és pilóták egyik kedvenc állomásává vált.

Vajon mire lesz képes a Ferrari Ausztriában? Utolérheti a Mercedest? Valószínűleg ezek a kérdések foglalkoztatják legjobban az embereket, és ha megvizsgáljuk Vettel kanadai versenytempóját, valamint a Ferrari új motorját, akkor egyértelművé válik, hogy az olaszok ismét előreléptek, igencsak biztatók a jelek. A német világbajnok ennek ellenére úgy véli, hogy a Mercedes legyőzéséhez Ausztriában is szükségük lesz egy adag szerencsére. A Williams pedig egyértelművé tette, hogy le akarják győzni az olaszokat, ugyanis új fejlesztéseiknek köszönhetően versenyben lehetnek a Ferrarival.

Valtteri Bottas is elmondta, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően közel kerülhetnek a Ferrarihoz, ugyanakkor hozzátette, a Mercedes gyári csapata továbbra is elérhetetlennek tűnik. A Williams több fejlesztést is pályára visz a hétvégén. A csomag legfontosabb elemei a frissített padlólemez és a továbbfejlesztett hátsószárny.

Új pálya, régi vonalvezetés
A pálya korábban Österreichring (1969-1987), majd A1 Ring (1997-2003) néven futott. Ez idő alatt a neve mellett a vonalvezetése is változott. Korábban a hosszú és tempós kanyaroknak köszönhetően a sorozat egyik legkedveltebb pályája lett a 80-as évekre, azonban a rengeteg baleset miatt 1987-ben búcsút intett a mezőny az osztrák pályának. Köze tíz év elteltével a pályát felújították és átépítették. 1997-ben már az új aszfaltcsíkon száguldozhattak a pilóták. Pár év múlva ismét egy hosszabb szünet következett. 2003-ban ismét elhagyta a mezőny Ausztriát. Ezek után 2011-ben Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa úgy döntött, hogy felújítja a pályát, lehetőséget teremtve, hogy a Formula-1 mezőnye újból visszatérhessen. A vonalvezetésen már nem változtattak. Nevét Red Bull Ringre változtatták.
Pályahossz: 4.326 km Legutóbbi győztes: Nico Rosberg Versenytáv: 307.020 km Körök : 71 Kanyarok: 9 (7 jobb és 2 bal forduló)

A McLaren is nagy reményekkel vágott neki a hétnek. Button elmondta, reméli, Alonso legyőzi őt az időmérőn. Ennek oka, hogy a McLaren-Honda is új fejlesztésekkel gurul pályára. A csapat autója új padlólemezt, egy, a korábbi rövidebb orrkúpot, valamint módosított szárnyakat kapott a hétvégi megmérettetés előtt, azonban a futam előtt csak egy csomag készült el, így azt csak Alonso viheti pályára.

A fejlesztések nem hoztak szerencsét Alonso számára, ugyanis az első szabadedzést a tesztelés helyett nagyrészt a bokszban üldögéléssel kellett töltenie, mivel az új, ötödik motorja alig egy kör után hibát jelzett. Ezek mellett a spanyol pilóta begyűjtött egy 20 rajthelyes büntetést is, mivel csapata három részegységet is kicserélt hajtóegységében. Amellett, hogy beépítették autójába az idei ötödik belső égésű motort, kicserélték a turbót és a hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) is. Az első 5. számú részegységért a versenyző 10 rajthelyes büntetésben részesül, míg minden további részegység cseréjéért 5-5 rajthelyes büntetés jár.

Alonso esetében tehát mindez 20 helyes hátrasorolást jelent…

Témák
Mercedes Forma1