Uber-sofőrre támadtak fővárosi taxisok

Nem csitulnak a kedélyek a budapesti taxisok és az Uber-sofőrök között. Kedd hajnalban Budapesten, a Deák Ferenc térnél két taxisofőr baseball-ütővel fenyegetett egy Uber-sofőrt és utasait, amiért használni merik az alkalmazást - írta a 444.hu.  A sofőr rendőrt hívott: az egyik taxist sikerült is elkapni, a társa azonban elmenekült. Az agresszív taxisok az egyik nagy budapesti taxitársaság alkalmazottai voltak.

Mint arról lapunk is beszámolt, a napokban fogadták el a taxisrendeletet, mely gyakorlatilag kimondja, 2018-tól csak a taxisok uberezhetnek. "Jelenleg tanulmányozzuk a most meghozott döntések tartalmát és azok esetleges hatását az autómegosztó rendszerekre" - közölte lapunk megkeresésére Deák Andrea, az Uber hivatalos álláspontját az új taxisrendeletről. Az Uber továbbra is működni fog a fővárosban és keresni fogjuk egy konstruktív párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal - tette hozzá.

Szeptember 30-án mond ítéletet a párizsi büntetőbíróság a taxisok által tisztességtelen versennyel vádolt Uber közösségi utazásmegosztó szolgáltatás és két vezetője ellen folyó eljárásban - közölte kedden a párizsi ügyészség. Az amerikai szolgáltatásnak, valamint Thibaud Simphal vezérigazgatónak és Pierre-Dimitri Gore Coty nyugat-európai igazgatónak megtévesztő kereskedelmi gyakorlat, a taxis hivatás törvénytelen űzésében való bűnrészesség és törvénytelen adatkezelés gyanúja miatt kell bíróság elé állnia.

Szerző

Az iskola nem az életre nevel

Publikálás dátuma
2015.07.01. 07:13
A táborlakók aligha netezhetnek kedvükre FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/THINKSTOCK
Olyan tábort szervez 12-16 éves kamaszok számára Anka Emese pedagógus, motivációs tréner, amely a fiataloknak nemcsak szórakozást, de hasznos tapasztalatokat is nyújt. A digitális "Facebook-generáció" elveszik az internetes információtengerben, miközben az élet elhalad mellettük - megoldást a tudatos, célirányos életre nevelés jelent, a munkában a szülőknek és az iskolának is nagy szerepe van.

Tizenéves fiatalok számára indul motivációs tábor július 20-án Budapesten, az adyligeti Petneházy Clubban. A tábor szervezője, Anka Emese pedagógus és motivációs tréner - aki több éve szervez sikeres gyerektáborokat - lapunknak elmondta: az ötnapos programsorozat egyik legfontosabb célja, hogy a résztvevőnek segítsen rátalálni az útjukra, hivatásukra.

"Fontos, hogy a gyerekek döntéseit ne csak a szülők befolyásolják, rá kell vezetni őket arra, hogy kezdjék el keresni saját identitásukat, érdeklődési köreiket". A célok eléréséhez pedig jól bevált tréninggyakorlatok állnak rendelkezésre. "A tábor nemcsak szórakoztatja a gyerekeket, a programban egy komoly pszichológiai anyag van felépítve" - mondta a Népszavának Bagdy Emőke. A pszichológusprofesszor - aki maga is támogatta a tábor létrejöttét - hangsúlyozta: a foglalkozások során kiemelt szerep jut a személyiségfejlesztésnek.

Anka Emese számos, felnőtteknek szánt motivációs tréningen részt vett; innen jött az ötlet, hogy 12-16 éves fiatalok számára is szervezzen hasonlót. S hogy miért éppen a kamaszok? A tréner szerint "ez a legkorábbi, legfogékonyabb időszak, hogy el tudják sajátítani a céltudatos, egészségesen sikerorientált gondolkozás mesterfogásait."

Ez utóbbi fogalmát azonban gyakran félreértjük, a tábor épp abban segít, hogy a kamaszok a sikert ne kiapaszthatatlan bankszámlával, óriás terepjárókkal, kacsalábon forgó palotákkal, a média által "trendinek" beállított álomkarrierekkel azonosítsák. "Lehet valaki sikeres a meztelencsiga tenyésztésben is, ha az a célja, abban érzi jól magát. Meg kell mutatni a gyerekeknek az irányt: hogyan kell kialakítani a célkitűzéseket, adott helyzetben melyek a reális és irreális célok".

A táborprogram egy másik sarkalatos pontja az internetes világ és a valóság kérdésköre. Anka Emese szerint a mai digitális generáció szinte elveszik az online információtengerben, s társas életüket is egyre többen az internetes közösségi oldalakon élik meg.

"A közösségi oldalak korlátlan világa szellemileg és lelkileg is lehúzza a gyerekeket, meg kell találni az egyensúlyt az online tér és a való világ között" - mutatott rá a tréner. Vitathatatlan, a gyerekek már korán találkoznak a modern technika vívmányaival, a jateknet.hu tavaly év végi felmérése szerint Magyarországon minden ötödik gyereknek van már okostelefonja, a 8-12 évesek kétharmada rendszeresen játszik laptopon, tableten, okostelefonon és asztali számítógépen.

Az Európai Unió Kids Online ugyancsak tavaly publikálta a gyerekek internetezési szokásairól - 25 európai ország 9-16 éves fiataljainak bevonásával - készült kutatásának eredményeit, mely szerint a gyerekek már kilenc éves korukra önállóan tudják kezelni az internetet. A magyar gyerekek 60 százaléka napi rendszerességgel netezik, ám nemzetközi viszonylatban mégis gyengébben teljesítenek a digitális írástudás terén, ráadásul még a biztonságos internethasználat szabályaival sincsenek tisztában, 11 százalékuk rendszeresen találkozik szexuális tartalmakkal.

"Az internetet is tudatosan, célirányosan kell kezelni, a gyerekeket mindenképpen meg kell tanítani a helyes internethasználatra" - hangsúlyozta Anka Emese, hozzátéve: a szülők nagy része sem érti teljesen az online világot, sokuknak fogalma sincs arról, gyerekeik mit csinálnak az interneten. Ezért a tréner szeptembertől olyan tréningeket szeretne szervezni, amelyeken a gyerekek és szüleik együtt vehetnek részt.

Nemcsak a helyes internethasználatra nevelésben, de a célkitűzések létrehozásában a szülők mellett az iskolának is nagy szerepe van. Anka Emese szerint azonban a jelenlegi oktatási rendszer nem alkalmas a gyerekek ilyen irányú fejlesztésére. "A tananyagban egyszerűen nincsen erre idő. Túl sok olyan információt töltenek a gyerekek fejébe, amelyekre nincsen szükség, és amelyek 95 százalékát úgyis elfelejtik.

Mindez elveszi az időt a lényeges dolgokról; a kamaszoknak fogalmuk sincs például a bankszámlakezelésről, nem tudják, mi az a rezsi" - vélekedett a pedagógus, hozzátéve: mindezzel a tanárok többsége is tisztában van, mégsem tesznek mást, leadják az anyagot. Hangsúlyozta: a jelenlegi oktatási rendszer - bár a lexikális tudás folyamatos bővítésével edzi az agyat - egyáltalán nem az életre nevel.

Szerző

Az iskola nem az életre nevel

Publikálás dátuma
2015.07.01. 07:13
A táborlakók aligha netezhetnek kedvükre FOTÓ: EUROPRESS/GETTY IMAGES/THINKSTOCK
Olyan tábort szervez 12-16 éves kamaszok számára Anka Emese pedagógus, motivációs tréner, amely a fiataloknak nemcsak szórakozást, de hasznos tapasztalatokat is nyújt. A digitális "Facebook-generáció" elveszik az internetes információtengerben, miközben az élet elhalad mellettük - megoldást a tudatos, célirányos életre nevelés jelent, a munkában a szülőknek és az iskolának is nagy szerepe van.

Tizenéves fiatalok számára indul motivációs tábor július 20-án Budapesten, az adyligeti Petneházy Clubban. A tábor szervezője, Anka Emese pedagógus és motivációs tréner - aki több éve szervez sikeres gyerektáborokat - lapunknak elmondta: az ötnapos programsorozat egyik legfontosabb célja, hogy a résztvevőnek segítsen rátalálni az útjukra, hivatásukra.

"Fontos, hogy a gyerekek döntéseit ne csak a szülők befolyásolják, rá kell vezetni őket arra, hogy kezdjék el keresni saját identitásukat, érdeklődési köreiket". A célok eléréséhez pedig jól bevált tréninggyakorlatok állnak rendelkezésre. "A tábor nemcsak szórakoztatja a gyerekeket, a programban egy komoly pszichológiai anyag van felépítve" - mondta a Népszavának Bagdy Emőke. A pszichológusprofesszor - aki maga is támogatta a tábor létrejöttét - hangsúlyozta: a foglalkozások során kiemelt szerep jut a személyiségfejlesztésnek.

Anka Emese számos, felnőtteknek szánt motivációs tréningen részt vett; innen jött az ötlet, hogy 12-16 éves fiatalok számára is szervezzen hasonlót. S hogy miért éppen a kamaszok? A tréner szerint "ez a legkorábbi, legfogékonyabb időszak, hogy el tudják sajátítani a céltudatos, egészségesen sikerorientált gondolkozás mesterfogásait."

Ez utóbbi fogalmát azonban gyakran félreértjük, a tábor épp abban segít, hogy a kamaszok a sikert ne kiapaszthatatlan bankszámlával, óriás terepjárókkal, kacsalábon forgó palotákkal, a média által "trendinek" beállított álomkarrierekkel azonosítsák. "Lehet valaki sikeres a meztelencsiga tenyésztésben is, ha az a célja, abban érzi jól magát. Meg kell mutatni a gyerekeknek az irányt: hogyan kell kialakítani a célkitűzéseket, adott helyzetben melyek a reális és irreális célok".

A táborprogram egy másik sarkalatos pontja az internetes világ és a valóság kérdésköre. Anka Emese szerint a mai digitális generáció szinte elveszik az online információtengerben, s társas életüket is egyre többen az internetes közösségi oldalakon élik meg.

"A közösségi oldalak korlátlan világa szellemileg és lelkileg is lehúzza a gyerekeket, meg kell találni az egyensúlyt az online tér és a való világ között" - mutatott rá a tréner. Vitathatatlan, a gyerekek már korán találkoznak a modern technika vívmányaival, a jateknet.hu tavaly év végi felmérése szerint Magyarországon minden ötödik gyereknek van már okostelefonja, a 8-12 évesek kétharmada rendszeresen játszik laptopon, tableten, okostelefonon és asztali számítógépen.

Az Európai Unió Kids Online ugyancsak tavaly publikálta a gyerekek internetezési szokásairól - 25 európai ország 9-16 éves fiataljainak bevonásával - készült kutatásának eredményeit, mely szerint a gyerekek már kilenc éves korukra önállóan tudják kezelni az internetet. A magyar gyerekek 60 százaléka napi rendszerességgel netezik, ám nemzetközi viszonylatban mégis gyengébben teljesítenek a digitális írástudás terén, ráadásul még a biztonságos internethasználat szabályaival sincsenek tisztában, 11 százalékuk rendszeresen találkozik szexuális tartalmakkal.

"Az internetet is tudatosan, célirányosan kell kezelni, a gyerekeket mindenképpen meg kell tanítani a helyes internethasználatra" - hangsúlyozta Anka Emese, hozzátéve: a szülők nagy része sem érti teljesen az online világot, sokuknak fogalma sincs arról, gyerekeik mit csinálnak az interneten. Ezért a tréner szeptembertől olyan tréningeket szeretne szervezni, amelyeken a gyerekek és szüleik együtt vehetnek részt.

Nemcsak a helyes internethasználatra nevelésben, de a célkitűzések létrehozásában a szülők mellett az iskolának is nagy szerepe van. Anka Emese szerint azonban a jelenlegi oktatási rendszer nem alkalmas a gyerekek ilyen irányú fejlesztésére. "A tananyagban egyszerűen nincsen erre idő. Túl sok olyan információt töltenek a gyerekek fejébe, amelyekre nincsen szükség, és amelyek 95 százalékát úgyis elfelejtik.

Mindez elveszi az időt a lényeges dolgokról; a kamaszoknak fogalmuk sincs például a bankszámlakezelésről, nem tudják, mi az a rezsi" - vélekedett a pedagógus, hozzátéve: mindezzel a tanárok többsége is tisztában van, mégsem tesznek mást, leadják az anyagot. Hangsúlyozta: a jelenlegi oktatási rendszer - bár a lexikális tudás folyamatos bővítésével edzi az agyat - egyáltalán nem az életre nevel.

Szerző