A Közgép jogorvoslati kérelméből kiderül: ajánlatuk érvénytelenné nyilvánítására az első ok az volt, hogy a kikötőberuházásba bevont alvállalkozójuk referenciaigazolását az ajánlatkérő nem tartotta megfelelőnek. Az illetékesek egy bolgár alvállalkozó referencialevelének és nyilatkozatának fordításában ellentmondást véltek felfedezni, ami lehetetlenné tette, hogy a kikötőfejlesztés gazdái eldöntsék, az alvállalkozó megfelel-e az alkalmassági feltételeknek - érvelnek a panaszt tevők. Mindemellett hamis adatközlésnek minősítették a Közgép tevékenységéhez hajókat biztosító magyar társaság egyik nyilatkozatában foglaltakat is. A közbeszerzést lebonyolító tanácsadó cégnél meglepő aprólékossággal kiszámolták azt is: a szerb Stokic cég Szása II. és Szása III. néven jegyzett hajói nem rendelkezhetnek az ajánlati felhívásban megkövetelt ötszáz négyzetméternyi zárt fedélzettel. Amennyiben a Közgép jön ki győztesen a jogvitából, a győr-gönyűi kikötő fejlesztésére kötnek majd rossz szájízzel szerződést, ha viszont alulmarad, a megrendelést 218 millió forinttal drágábban, 6,89 milliárd forintért az A-Híd, valamint a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kettőse viheti el.
Szakértők szerint a Közgép-pályázatban kifogásolt részek nagyobbrészt technikai jellegűek, könnyen orvosolhatók és értékben is kis összegűek.