Előfizetés

Az Orbán-kormány sikerpropagandája, valóság nélkül

Az MSZP szerint a kormány sikerpropagandát folytat az Erzsébet-program révén indított táborokról, a valóságról viszont, arról, hogy van gyermekszegénység Magyarországon, nem beszél. Erről Bangóné Borbély Ildikó MSZP-s országgyűlési képviselő beszélt szombati sajtótájékoztatója után.

Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár csütörtökön a zánkai Erzsébet-táborban azt mondta: az Erzsébet-program fennállásának négy éve alatt mintegy hatszázezer ember jutott üdülési, pihenési lehetőséghez, akiknek a fele gyermek volt.

Bangóné Borbély Ildikó ezzel kapcsolatban azt mondta: a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a magyar családok 74 százaléka ma egy nagyjából 50 ezer forintos váratlan kiadást sem tud finanszírozni, egy egyhetes belföldi utat sem tud kifizetni.

Az Országgyűlés népjóléti bizottságának MSZP-s tagja szerint az államtitkár nem beszélt a valóságról, a problémákról, például a gyermekéhezésről, a tankönyvellátási nehézségekről és arról sem, hogy a Klebelsberg Intézményfenntartó Központnál (Klik) néhány hónap alatt megduplázta adósságát, amely mára csaknem 12 milliárd forintot tesz ki. Nem szeretnék, ha megismétlődne az, ami tavaly szeptemberben, hogy éppen a gyermekétkeztetéstől csoportosítottak át 20 milliárd forintot a költségvetésben - fogalmazott.

Bangóné Borbély Ildikó kitért arra is, hogy kutatóintézetek és a szocialista párt számításai szerint is ma Magyarországon legalább 4,2 millió ember él a létminimum alatt, minden második gyerek szegénységben nő fel Magyarországon. A kormánynak a valóságról kellene beszélnie, el kellene ismernie, hogy Magyarországon igenis van gyermekszegénység, és a felszámolására kellene törekednie – hangsúlyozta Bangóné Borbély Ildikó, aki szerint már egy stadion árából is sokat lehetne tenni ennek a súlyos problémának a felszámolása érdekében.

DK: Tarlós vörös szőnyeget terít a fideszes korrupciónak

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint a főpolgármester a budapestiek helyett az orosz érdekeket képviselte a metrókocsitenderen. Gy. Németh Erzsébet, a párt elnökségi tagja, aki szombati sajtótájékoztatója után azt mondta: Tarlós István ezzel vörös szőnyeget terít a fővárosban a fideszes korrupciónak.

A BKV Zrt. szerdán közölte, hogy az orosz Metrowagonmash cég nyert a budapesti 3-as metró szerelvényeinek korszerűsítéssel egybekötött felújítására, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tenderen. Gy. Németh Erzsébet azt mondta: a DK nehezményezi, hogy a főváros nem új metrókocsikat vásárol, hanem csak felújítják a meglévőket. Az ellenzéki párt fővárosi önkormányzati képviselője ezzel együtt elmondta, hogy a közgyűlésnek esélye sem volt erről tárgyalni, mert csak a felújításról szóló javaslatot látták.

A DK szerint Tarlós István nem a budapestiek, hanem a Fidesz gazdasági érdekeit tartotta szem előtt a 3-as metró ügyében, ezért fontos volt neki, hogy az orosz céget hozzák ki a metrótender győztesének. A DK azt gyanítja, hogy ez a paksi bővítéssel is összefüggésben lehet – jegyezte meg Gy. Németh Erzsébet.

Pedig az ellenzéki politikus szerint az orosz cég rosszabb ajánlatot tett, mint az észtek: túllépték a főváros által meghatározott keretet is, és 5 évvel kevesebb időre vállalnak garanciát. A fővárosnak ezért most 60 milliárd forint hitelt kell felvennie, amelynek költsége 15 milliárd forint. Gy. Németh Erzsébet szerint ez kiugróan magas összeg. A DK szerint a szakmai szervezetekkel egyeztetve kellett volna kidolgozni a 3-as metró problémájának megoldását – tette hozzá a politikus.

Már járható az M43-as teljes szakasza - Fotók!

Publikálás dátuma
2015.07.11. 14:54
A Csanádpalota-Nagylak határátkelőhely. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely
Elkészült az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakasza. A sztrádát, a Csanádpalota-Nagylak határátkelőhelyet, valamint román oldalon a Nadlac (Nagylak) és Pecica (Pécska) között megépült 16 kilométeres A1 gyorsforgalmi útszakaszt szombaton adták át.

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes avatóbeszédében hangsúlyozta, Magyarország számára kiemelt fontosságú a határon átnyúló fejlesztések megvalósítása.     A kormány célul tűzte ki, hogy minden autópályát kiépít a határig, és ebben a magyar-román autópálya-kapcsolat megteremtése jelentős mérföldkő – tette hozzá.

Magyarország számára alapvető fontosságú a szomszédos országokkal fenntartott jó viszony, ezért arra törekszünk, hogy Romániával is minél több olyan projektet valósítsunk meg, amely előbbre viszi közös dolgainkat – emelte ki a kereszténydemokrata politikus, aki különösen fontosnak mondta a közlekedési, a kommunikációs és az energetikai hálózatok összekapcsolását.

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes (j) és Marius Nica, a román kormány európai alapokért felelős minisztere kezet fog az avatás előtt. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes (j) és Marius Nica, a román kormány európai alapokért felelős minisztere kezet fog az avatás előtt. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely

Az uniós integrációnak köszönhetően az elmúlt években kezdett kibontakozni a határok nélküli Európa. Bár az utóbbi hónapok eseményei rámutattak az uniót érő kihívásokra, az illegális migráció problémája és kezelése nem tántoríthat el minket az akadálymentes kapcsolattartás elősegítésétől – fogalmazott. Semjén Zsolt közölte, várja az észak-erdélyi autópálya megépülését is, annak érdekében, hogy Erdély magyarok által is nagy számban lakott területein is áthaladjon egy gyorsforgalmi út.

Marius Nica, a román kormány európai alapokért felelős minisztere történelmi mérföldkőnek nevezte a magyar-román kapcsolatokban a két ország autópálya-összeköttetésének megteremtését. Az autópályák és a határátkelőhely megépítése kézzelfogható bizonyítéka annak, hogy a két kormány képes együttműködni a két ország közötti kapcsolatok szorosabbra fűzése érdekében – mondta.

A Csanádpalota-Nagylak határátkelőhely

A Csanádpalota-Nagylak határátkelőhely

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője közölte, az M43-as autópálya új 23,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és tizennyolc híd épült. Az új útszakaszon két pihenő is létesült, egy a Krak-érnél, egy pedig Kövegynél. A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft. volt, a nettó 46,49 milliárd forintos építési költség 85 százalékát uniós támogatás fedezte.

A Makó és az országhatár közötti sztrádaszakasz az e-matricás rendszerben 2015 végéig díjmenetesen használható, a 3,5 tonnát meghaladó legnagyobb össztömegű tehergépjárművek számára díjköteles. A Csanádpalota-Nagylak határátkelőhely a román oldalon épült meg. Mindkét irányban négy-négy sávot alakítottak ki a személygépjárműveknek, illetve a teherforgalomnak, valamint két sávot az autóbuszoknak. Két-két mérleget is építettek, és kialakítottak egy több mint száz férőhelyes kamionparkolót is.

A veszélyes anyagot és élőállatot szállító kamionoknak továbbra is a 43-as úton lévő nagylaki határátkelőt kell használniuk. A Nagylak (Nadlac)- Csanádpalota autópálya-határátkelő megnyitása nyomán Arad és Temesvár lett Románia első két nagyvárosa, amelyet bekapcsolnak az európai gyorsforgalmi úthálózatba.