Az utasok arra is panaszkodta, hogy a nyílás túl alacsonyan van, így nem tűnik fel, hogy betömték, csak ha eleve erre figyel az ember. Azt pedig menet közben veszik a legtöbben észre, hogy a BKV-kalózok a közelből figyelnek, várva, mikor adja fel vagy kér segítséget a vásárló.
„Sajnos nem tudtam kipiszkálni a papírt, ami be volt nyomva és siettem is. 500 forintom bánta. A villamosról láttam, hogy ketten szinte verekedtek azért, hogy kivehessék” – osztotta meg történetét a lap egyik olvasója. De nem csak ő járt pórul a papírzsepis trükkel, naponta ugyanis már 10-15 panasz érkezik a BKK-hoz, hogy nem kapták vissza a pénzüket. Korábban napi 3-5 eset volt a jellemző, de a BKK arra is hivatkozik, hogy folyamatosan nőtt az üzembe helyezett automaták száma is.
Eddig csaknem 2500 bejelentés érkezett a céghez, ami "manipulációs tevékenységre" utalt. Az esetek 40 százalékában érte kár az ügyfeleket. Idén majdnem 1000 esetben érte kár utasokat az eltömítés miatt - tudatta a BKK a lap kérésére, akik azt is hozzátették, hogy mindenki visszakapja a pénzét, aki bejelenti a panaszát. "Szervizeseik folyamatosan mozognak a városban, emellett minden bejelentést kivizsgálnak 30 napon belül, a kártalanítást pedig olyan formában adják, ahogy az ügyfél kéri – vagyis, ha kell készpénzben, ha kell, utalással - írták.
A BKK azt is közölte, hogy már egy szoftvermódosításon is dolgoznak, amely állítólag megakadályozza, hogy a visszajáró készpénz illetéktelenek kezébe kerüljön. Addig is azt tanácsolták, hogy aki teheti, inkább bankkártyával vegyen jegyet, bérletet. Ha pedig valaki készpénzzel fizet, vásárlás előtt ellenőrizze a visszaadó nyílást. A cég azt is javasolta az utasoknak, hogy az ügyfélszolgálati telefonszám hívásánál célszerűbb az automatán található „segítség” gombot használni ilyen esetben, amivel közvetlenül kapcsolatba lehet lépni az ügyfélszolgálattal, ráadásul ez a megoldás a telefonhívással szemben ingyenes is.
Forrás: Index