A piackutató társaság felmérése arra is rámutatott, hogy mindeközben az index Európában 2 ponttal, 79 pontra emelkedett. Magyarországon a három összetevő közül 19 százalékról 17 százalékra csökkent azoknak a válaszadóknak az aránya, akik az árakat és pénzügyi lehetőségeiket megfelelőnek tartják vásárláshoz.
A válaszadók mindössze 22 százaléka derűlátó saját pénzügyi helyzete szempontjából, ami egy százalékkal kevesebb az első negyedéves aránynál. Változatlanul 13 százalék maradt azon válaszadók aránya, akik jónak látják a munkahelyi kilátásokat a következő egy évben.
A jelentés szerint Európa országainak többségében optimistábbak a fogyasztók, a régióban Ukrajna érte el a legnagyobb növekedést, 7 ponttal, bizalmi indexe 48 pontra emelkedett egyik negyedévről a másikra, azonban ez így is a világon a második legalacsonyabb. Hat ponttal növekedett Dánia, Oroszország és Franciaország, majd öt-öttel Csehország és Spanyolország. Görögországban 12 ponttal, 53 pontra csökkent az index, ami a legnagyobb arányú visszaesés a Nielsen által vizsgált 60 ország között.
Globális összehasonlításban továbbra is India vezet 131-es indexszel, 100 pont feletti értéket ért el Kína is, aminek magyarázata, hogy ott egyre inkább költenének a fogyasztók, különösen a kevésbé fejlett városokban és az ország mezőgazdasági vidékein, egyes régiókban pedig a magasabb jövedelmek mellett az e-kereskedelem terjedése ösztönzi a háztartások fogyasztását - olvasható az összefoglalóban.
Mindeközben többek között Ázsia-Óceánia tíz országában, az USA-ban, Latin-Amerikában és Brazíliában is mínuszt mértek. A Nielsen több mint 30 ezer internet-felhasználó megkérdezésével, 2015. május 11. és 29. között vizsgálta világszerte fogyasztói hangulatot.