Fogy a magyarok bizalma - Európa optimista

Publikálás dátuma
2015.07.28. 14:33
Illusztráció/Thinkstock
Magyarországon a fogyasztói bizalom indexe az első negyedévhez képest két ponttal, 55 pontra csökkent a második negyedévben - közölte a Nielsen.

A piackutató társaság felmérése arra is rámutatott, hogy mindeközben az index Európában 2 ponttal, 79 pontra emelkedett. Magyarországon a három összetevő közül 19 százalékról 17 százalékra csökkent azoknak a válaszadóknak az aránya, akik az árakat és pénzügyi lehetőségeiket megfelelőnek tartják vásárláshoz.

A válaszadók mindössze 22 százaléka derűlátó saját pénzügyi helyzete szempontjából, ami egy százalékkal kevesebb az első negyedéves aránynál. Változatlanul 13 százalék maradt azon válaszadók aránya, akik jónak látják a munkahelyi kilátásokat a következő egy évben.

A jelentés szerint Európa országainak többségében optimistábbak a fogyasztók, a régióban Ukrajna érte el a legnagyobb növekedést, 7 ponttal, bizalmi indexe 48 pontra emelkedett egyik negyedévről a másikra, azonban ez így is a világon a második legalacsonyabb. Hat ponttal növekedett Dánia, Oroszország és Franciaország, majd öt-öttel Csehország és Spanyolország. Görögországban 12 ponttal, 53 pontra csökkent az index, ami a legnagyobb arányú visszaesés a Nielsen által vizsgált 60 ország között.

Globális összehasonlításban továbbra is India vezet 131-es indexszel, 100 pont feletti értéket ért el Kína is, aminek magyarázata, hogy ott egyre inkább költenének a fogyasztók, különösen a kevésbé fejlett városokban és az ország mezőgazdasági vidékein, egyes régiókban pedig a magasabb jövedelmek mellett az e-kereskedelem terjedése ösztönzi a háztartások fogyasztását - olvasható az összefoglalóban.

Mindeközben többek között Ázsia-Óceánia tíz országában, az USA-ban, Latin-Amerikában és Brazíliában is mínuszt mértek. A Nielsen több mint 30 ezer internet-felhasználó megkérdezésével, 2015. május 11. és 29. között vizsgálta világszerte fogyasztói hangulatot.

Szerző

Gyengült a forint kedd reggelre

Publikálás dátuma
2015.07.28. 09:22
Illusztráció/Thinkstock
Gyengült kissé a forint kedd reggelre a főbb devizákkal szemben a nemzetközi devizakereskedelemben. Az euróval szemben 0,38 százalékkal, dollárban 0,60, svájci frankban 0,25, japán jenben pedig 0,19 százalékkal állt a forint árfolyama az előző délutáni alatt.

A forint hétfőn az euróval szemben mérsékelten, a többi devizával szemben az eurót követve másfél-két százalékkal erősödött. Délután öt órakor az eurót 309,20 forinton, a dollárt 278,53 forinton, a svájci frankot 290,58 forinton, a japán jent pedig 2,2625 forinton jegyezték.

Kedd reggelre a forint ehhez képest valamelyest gyengült, jegyzése euróban 310,38 forintra emelkedett, dollárban pedig reggel hét óra előtt 280,19 forinton, svájci frankban 291,31 forinton, japán jenben 2,2667 forinton állt.

Az euró hétfőn szerzett nyereségéből leadott egy keveset: kedd reggel 1,1078 dolláron jegyezték, 0,24 százalékkal gyengébben a hétfő délutáni 1,1105 dollárnál. Hétfőn 1,1130 dollárnál is járt az euró jegyzése, bő két hete a legmagasabb szinten. A dollár a nem eléggé meggyőző amerikai makrogazdasági mutatók miatt gyengült az euróval szemben.

Szerző

Zárt vagonok?

De ez már szerintem a magyar történelemben volt. Most olvastam arról, hogy a mélyen tisztelt MÁV azt a döntést hozta, hogy az úgynevezett gazdasági bevándorlókat csak zárt vagonokban fogják szállítani egyik állomásról a másikra. És ne felejtsem el: olyan vagonokban, amelyek direkt bicikli tárolókra voltak kitalálva, mert a cél, hogy a kedves magyar emberek ne találkozzanak a bevándorolt "csőcselékkel" semmi formában sem. Nem tudom, hogy a MÁV vezetőségének nincs-e lelkifurdalása emiatt, de jó lenne, ha tanulmányoznák a történelmet. Mert 71 évvel ezelőtt a MÁV már vitt emberek százezreit zárt, lelakatolt vagonokban oda, ahonnan nagyon kevesen jöttek vissza. Természetesen, mondhatja nekem valaki, hogy azok marhavagonok voltak, de ma modern vagonokban szállítanák az embereket. Igazuk van. Csak szeretném, ha a MÁV vezérigazgató asszonya elgondolkodna azon: hány fok lehet a lezárt vagonokban, amikor kint a hőmérséklet 40 fok? Mi a különbség a mai és az akkori marhavagonok között? Vagy a történelem nem tanította meg a magyar vasutakat arra, hogy az emberekkel emberiesen kell bánni?