Pataki Márton, a párt elnökségi tagja közleményében azt írta, a levél, amelyben a BKV a műszaki állapotokkal indokolta a szerződés aláírásának engedélyezését, legalább annyira szól a Fővárosi Önkormányzat felelősségéről, mint a metróvonalról. Hozzátette: a felújítással kapcsolatban az előző ciklusban semmit nem tettek.
A politikus jelezte, hogy az eljárás nem szűnt meg: a KDB a szerződéskötés engedélyezésétől függetlenül vizsgálja az olcsóbb ajánlatot tevő észt Skinest Rail jogorvoslati kérelmét. Így ha a BKV szerződik az orosz Metrowagonmash-al, majd a későbbiekben a KDB vagy a bíróság helyben hagyja az észtek kifogásait, a főváros milliárdos bírsággal, és a szerződés érvénytelenítésétől függően a Metrowagonmash vagy a Skinest jelentős kártérítési követelésével nézhet szembe.
Az Együtt elvárja, hogy Tarlós István csak akkor engedélyezze a BKV számára a jogorvoslati eljárás lezárulása előtti szerződéskötést, ha személyes anyagi felelősséget vállal az esetleges bírságokkal és kártérítéssel kapcsolatban - áll a közleményben.
A BKV szerdán közölte az MTI-vel, hogy a KDB engedélyezte a szerződés megkötését a 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt tenderen győztes orosz céggel. Korábban a Skinest Rail, akit az eljárásból kizártak megtámadta a közbeszerzési eljárást lezáró határozatot.