Bulvár;televízió;Jakupcsek Gabriella;MTVA;

2015-08-08 16:12:00

Százmilliókat keresnek Jakupcseken

Az állami tévének műsorokat beszállító cégek 5 és 25 százalék közötti haszonkulccsal dolgozhatnak, a tiszta haszon mértéke nagyon sok költségtényezőtől, nem utolsósorban a költségek könyveléstechnikájától is függ – mondták a Népszabadság által megkérdezett gyártási szakemberek.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nyilvánosságra hozta a 2011–2015 között kötött szerződéseit a külső beszállító cégekkel. Ezekből az derül ki, hogy Halkó Gabriella és Kálomista Gábor cégei a legnagyobb beszállítói az állami médiának, közel két-két milliárd forintos megrendelést kaptak. Rajtuk kívül Fábry Sándor cégétől 1,1 milliárdért, Borbás Mária vállalkozásától pedig több mint 350 millióért rendelt műsorokat az MTVA. A produkciós cégek minimális haszonkulcsa öt százalék, ami több százmilliós megrendelések esetén már számottevő nyereséget hozhat. 

Jelentősen túlárazottnak tartják a szakemberek Jakupcsek Gabriella Ridiküljét, amelyen nagyon sokat kereshet a Halkó Gabriella résztulajdonában lévő Apropó Média Kft. A napi beszélgetős műsor egy-egy epizódjáért 3,4 milliót fizet az állami média, miközben a műsornak állandó díszlete van, naponta három-négy vendéget kell csupán szervezni, meg a stúdióban ülő közönséget. Az elmúlt években az MTVA 1,6 milliárd forint értékben rendelt meg Ridikült az Apropó Médiától, a lapunk által megkérdezett gyártási szakértők szerint ennél a műsornál a haszonkulcs simán elérheti a 25 százalékot is. Az ilyen típusú műsoroknál azzal tudják jelentősen csökkenteni a költségeket, hogy előre felvesznek több adást, egy napba akár két-három epizód forgatását is belezsúfolják.

A teljes cikket itt olvashatja!