M1;televízió;média;nézettség;Origo;MTVA;

Csak kérdés van: közérdekű adat, hogy mennyiért hirdet a kormány a köztévé sportcsatornáján FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

- Köztévé: a nézettség mindenekfelett

Szabó László Zsolt nem amiatt távozott, mert a köztévé nézettsége nem ütötte meg az elvárt szintet - állítja az MTVA sajtóosztálya. Arról is érdeklődtünk, mennyiért vetíti az M4 Sport az állami reklámokat, illetve, hogy miért adják le a sportadón az M1 "egyperces híreit", hiszen azok nem illenek a csatorna profiljába. Eközben kiderült, a Magyar Telekom már ősszel pontot tenne az Origo eladására.

Vaszily Miklós Forrás: MTVA

Vaszily Miklós Forrás: MTVA

Nem a gyenge nézettség miatt távozott Szabó László Zsolt a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) éléről: "az M1 csatorna az elmúlt fél évben meghatározó hír- és aktuális csatornává nőtte ki magát, bizonyította létjogosultságát" - reagálta a sajtóiroda a sajtóban keringő pletykákra, amelyek szerint a vezérigazgató a csalódást keltő adatok miatt mondott le a múlt héten. Amíg a Médiatanács nem nevez ki új vezérigazgatót, ideiglenesen Vaszily Miklós vezérigazgató-helyettes vezeti a közmédiát. Az MTVA azzal is "büszkélkedett" lapunknak, hogy a nézők is visszaigazolták a csatorna sikerét. Holott a sajtóosztály által közzétett adatokból kiderül, hogy például a múlt héten a legnézettebb M1 híradó nézettsége lényegesen elmarad a szórakoztató adónak kinevezett Dunáétól: a Nielsen közönségmérésből kiderült, hogy csupán a vasárnapi híradó tudott felkerülni a legnézettebb közszolgálati adók közé - az utolsó helyre, 6,5 százalékos közönségaránnyal. Arról is megkérdeztük a köztévét, hogy miért adják le az M1 "egyperces híradóit" az M4 Sport reklámszünetében, hiszen az nemigen illik bele egy sport tematikájú csatorna profiljába. Válaszukban kifejtették, hogy szerintük igenis profilba illő az "egyperces", és hiszik, hogy a nézők szeretnének egy sportesemény szünetében is gyorsan, sokoldalúan tájékozódni. A rövidhírek nézettségi adataiból pedig kitűnik, hogy felvetésünk "nem állja meg a helyét" - bár nem tudni, mi köze van egy csatorna tematikájához a nézettségnek.

A köztévé az idén megszerezte legrangosabb és legtöbb nézőt vonzó sportesemények közvetítési jogait - nemrég derült ki az is, hogy a magyar labdarúgó NB1-et is kizárólagosan a közmédia adja, miután a bajnokságot addig közvetítő SportTv lemondott a jogokról az MTVA javára. Egyesek szerint azért tömöríthettek népszerű sportokat a közmédiába, hogy azokhoz a sportrajongókhoz is eljussanak a kormány hírei és üzenetei, akik esetleg a közmédia többi csatornájára soha nem kapcsolnának oda. Az M4-en - az MTVA többi orgánumához hasonlóan - futnak különféle állami hirdetések: ennek kapcsán megkérdeztük a köztévét, hogy pontosan mennyi kormányhirdetés fut a csatornán, illetve, hogy mindezt ingyen sugározzák-e, vagy fizet nekik az állam a reklámokért - hiszen ha pénzért rendelt az MTVA-tól hirdetéseket az állam, azokat valószínűsíthetően közpénzből finanszírozná. Megkeresésünket a sajtóiroda közérdekű adatigénylésként kezeli, amint választ kapunk, közöljük.

Ősszel elkel az Origo?

Már szeptemberben pont kerülhet az Origo egyre kuszábbá váló értékesítési procedúrájára - állították laphoz közeli forrásaink megerősítve az értesülést, miszerint a múlt héten újabb ajánlattételi kört rendeztek. Érdeklődő bőven akad a Magyar Telekom által meghirdetett Origo-csoportért: legutóbb a a VS.hu-t is kiadó New Wawe Productions Kft. (NWP) jelentkezett be a portálért: a cég Matolcsy György rokonához köthető. Az NWP mellett Schmidt Mária frissen alapított Médiaháló Kft.-je is bejelentkezett a portálért, ám a Terror Háza főigazgatója eddig nem nyilatkozott szándékairól. Schmidt korábban a Simicska Lajos médiumai közé sorolt Heti Válaszra is ajánlatot tett, ám a vállalkozó kijelentette: egyik orgánuma sem eladó. Komoly potenciált lát az Origóban az RTL Klub luxemburgi anyacége is, és Holló Gábor Híreső Kft.-je is szívesen fektetne az Origóba. Soros György befektetési alapja, a Soros Fund Management LLC ellenben közölte: a korábbi híresztelésekkel ellentétben az üzletembert nem érdekli az Origo. Az mmonline azon értesülését is cáfolták, hogy a befektetőnek köze lenne a portál megvásárlásával hírbe hozott Brit Media Befektetési Kft.-hez (BM) - a Válasz.hu szerint a BM-et tulajdonló belga Brit Europe mögött Amerikában élő, magyar származású zsidó üzletemberek állnak. A vállalat nemrég 40 millió forinttal szállt be a Klubrádióba, és a hírek szerint az Origo mellett a 168 Óráért is élénken érdeklődik. A Telekom június végén jelentette be, megválik teljes média-portfóliójától. A döntést hivatalosan azzal indokolták, hogy a német anyacég minden piacán profiltisztítást hajt végre. Minden megoldásra nyitottak, de a legfőbb céljuk az, hogy a teljes Origo-csoport (a Life. hu, a Videa.hu, a Freemail, illetve a LifeNetwork és az OzoneNetwork tévécsatornák) új tulajdonoshoz kerüljön.

Nagy mennyiségű csapadék zúdult Balatonkeresztúr, Balatonmáriafürdő és Balatonújlak térségére, a csatornák csak lassan tudják elvezetni az utcákon hömpölygő esővizet, a 68-as és a 7-es főúton vízátfolyásokra kell számítani - közölte a Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a megyei rendőr-főkapitányság.