Az elvégzett beruházás eredménye, hogy augusztus 31-től óránként két vonatpár közlekedhet majd, a legkedvezőbb gyorsított járatok esetében 17 perces menetidő csökkenés várható - jelentette ki az átadón Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára. A teljes vonalszakasz felújítását egyébként 2012 májusában kezdték, a Pilisvörösvár-Esztergom közötti szakaszon így 2013 decemberében be is fejeződtek a munkálatok. A hátra lévő szakaszon viszont jelentős csúszás miatt csak mostanra sikerült végezni a munkálatokkal. A beruházás teljes költsége 44,5 milliárd forint volt, amelyből nem csak a pálya újult meg, hanem a peronok, állomásépületek is.
Igaz akadt egy kis probléma: az új pályaszakasz és a 10-es főút kereszteződésében máig sem működik a fénysorompó. Így pedig a szakasz legforgalmasabb csomópontjában működő fénysorompó nélkül indították újra a vonatközlekedést, ami elég hajmeresztőnek tűnhet. Mint ahogyan az is: jelenleg szabadon járnak át az autók, buszok és a kamionok a kereszteződésen, s gyakran még csak nem is lassítanak. Az itt közlekedők ugyanis hozzászoktak már ahhoz, hogy a pálya ugyan elkészült, a fénysorompó is áll, a vonatok viszont nem járnak.
Persze megoldás - mint mindig - most is akadt, ha jön egy vonat, akkor ugyanis "nyalókás" jelzőőrök jelennek meg és leállítják a forgalmat. Ez azonban nem jelent teljes biztonságot. Aggodalomra viszont semmi ok, a hatályban lévő tervek szerint 2017 elejére megvalósulhat a szakasz villamosítása is. Kérdés addig hány balesetre számíthatunk.