Előfizetés

Lőrincz Tamás: szerencse fel, irány Las Vegas!

Kövér Dávid
Publikálás dátuma
2015.08.28. 07:53
Lőrincz Tamás érmet vár magától, de a legfontosabb célja az olimpiai kvótaszerzés FOTÓ: VAJDA JÓZSEF
Noha a Las Vegas-i olimpiai kvalifikációs birkózó világbajnokság csak szeptember 7-én kezdődik, a kötöttfogásúak már tegnap hajnalban útra keltek. Struhács György szövetségi kapitány minimum két kvótában reménykedik, de kiemelte: három, sőt akár négy sem elképzelhetetlen. A szakvezető érmes szereplést vár az olimpiai ezüstérmes, háromszoros Európa-bajnok, vb-bronzérmes Lőrincz Tamástól. Lapunk szőnyegre hívta a birkózót, hogy megtudjuk, milyen formában várja az amerikai viadalt.

- Már csütörtök hajnalban Las Vegas felé vették az irányt. Az elkövetkezendő két hétben milyen feladat vár önökre Amerikában?

- Az akklimatizálódás miatt utaztunk ki hamarabb, hiszen a kilenc óra eltolódás miatt több idő kell a szervezetnek az átálláshoz. Az év legfontosabb versenye számunkra, s így könnyebben tudunk alkalmazkodni a környezethez is. Az elkövetkezendő két hétben már csak a súlyunkra kell figyelni, no meg arra, hogy minél jobb formába lendüljünk.

- Menni fog?

- Egyre jobban érzem magam, a súlyommal sincsen problémám, úgyhogy bizakodóan tekintek a Las Vegas-i vb elé.

- Struhács György szövetségi kapitány azt mondta: két kvóta a minimális cél. S azt is megemlítette, hogy öntől egyértelműen érmet vár. Milyen eredménnyel lenne elégedett?

- A legfontosabb cél a kvótaszerzés, ha ez sikerül, akkor jöhet bármi. Bízom benne, hogy nem lesz olyan problémám, amire nem vagyok felkészülve, gondolok itt elsősorban a sérülésre. Nagyon várom már a versenyt, jól érzem magam, meglátjuk, hogy ez mennyire lesz elég.

- Van olyan ellenfél, akire külön készül?

- Nem. Önmagamra koncentrálok.

- Tavaly először állt dobogóra világbajnokságon. Taskentben ráadásul öccsével, Viktorral együtt szerzett bronzérmet. Akkor készült közös fotó. Most is várható hasonló?

- Ne szaladjunk ennyire előre. Első körben az a cél, hogy mindketten kvótát szerezzünk, de halkan megjegyzem, mindkettőnktől érmet várok. Ez nem lesz egyszerű, hiszen egy olimpiai kvalifikációs világbajnokság mindig nehezebb. Nagyon erős mezőny gyűlt össze minden súlycsoportban, mindenki erre a versenyre összpontosít. Nem lesz könnyű az első ötbe jutni, pláne nem érmet szerezni, de bízom magamban, bízom a testvéremben, s úgy gondolom, az egész magyar csapatban több érem van. Egyet viszont megígérhetek: mindent meg fogunk tenni azért, hogy dobogóra állhassunk.

- Nem tudja végignézni öccse mérkőzéseit, mert jobban izgul, mint saját küzdelmein. Most is tévéből követi majd Viktor összecsapásait?

- Most kivételt teszek, s a helyszínen izgulom végig Viktor küzdelmeit. A vb-n én szerepelek előbb, mire a testvérem következik, addigra lemennek a versenyeim, úgyhogy teljes vállszélességgel szurkolok majd neki.

- Azt is említette korábban, hogy szoktak fogadásokat kötni egymással. Most mi a tipp és a tét?

- Idén nem tervezünk ilyesmit, mindenki a saját feladatára koncentrál.

- Las Vegas a kaszinók hazája. A kemény küzdelmek után lesz ideje egy kis lazításra is?

- Igen. Lesz egy-két napom, bár akkor is a birkózószőnyeg mellett leszek és szurkolók a csapatnak. Este viszont szétnézek majd a városban. Egyelőre még nem tudom, hogy szerencsét próbálok-e a kaszinókban, majd meglátjuk.

- Tekintsünk kicsit Rióra. Korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy a 2016-os olimpia lesz az utolsó állomás a sportkarrierjében. Nem gondolta meg magát?

- Már nem merném ezt egyértelműen kijelenteni. Inkább úgy fogalmaznék, hogy egyelőre a riói olimpia lobog a szemem előtt, de oda még ki kell jutni. Erre a kérdésre nem igazán tudok válaszolni, hiszen rengeteg mindentől függ. Nagy a valószínűsége annak, hogy nem fogom közvetlenül az ötkarikás játékok után abbahagyni. De jelenleg a világbajnokágra koncentrálok, térjünk vissza erre a kérdésre, ha hazajöttem Amerikából.

Botrány: nem vitte el a csomagokat a Wizz Air

Latyák Balázs
Publikálás dátuma
2015.08.28. 07:13
Pánikra nincs ok, ha az utas határidőn belül jelenti kárát, hamar megérkezhet csomagja. Illusztráció: Thinkstock
Szerencsétlenül járt csaknem ötven búvár, akik a Wizz Air légitársaság Egyiptomból Budapestre tartó gépével utaztak haza az elmúlt hétvégén. A fővárosba érkezve tudták meg, hogy felszerelésüket a légitársaság munkatársai az egyiptomi reptéren hagyták, pedig kifizették a súlytöbblet árát.

Rosszul járt az a csaknem ötven fős búvárcsoport, akik hosszú hétvégéjüket Egyiptomban töltötték, majd a Wizz Air gépével utaztak Budapestre. A poggyászkiadónál hiába várták a mintegy 50 millió forintot érő búvárfelszerelésüket, azok közül egy sem érkezett meg. Később kiderült, a csomagokat a légitársaság egyszerűen Egyiptomban hagyta annak ellenére, hogy az utasok kifizették a súlytöbblet árát. A búvárokat tájékoztató egyiptomi reptér közlése szerint a csomagokat a Wizz Air legközelebbi járatával - augusztus 29. - tudják elküldeni.

Az eset kapcsán megkerestük a légitársaságot, hogy megtudjuk, mivel magyarázzák a történteket. Doug Oliver a cég kommunikációs osztályvezetője közölte: bár az eset nem egyedi a globális légitársasági környezetben, a Wizz Air-re ez az eljárás nem jellemző, mivel ,,műveleteik finoman hangoltak, de a hosszabb útvonalak és a külső tényezők néha kihívást állítanak eléjük". Hozzátette: az említett járatra minden jegy elkelt, és mivel Egyiptom egy kiemelt üdülő terület, így mindenki sok poggyásszal utazott. A 180 utas összes csomagja hatalmas tömegű volt, amiből csak a búvárok felszerelése csaknem egy tonnát tett ki. S miután a gépet nem tankolták meg eléggé ahhoz, hogy ezt elbírja - túl nehéz lett volna a felszálláshoz - ezért döntöttek úgy - az utasok biztonságát figyelembe véve -, nem viszik el a búvárok felszerelését.

S hogy a légtársaság vélhetően hibázott, az is jelzi, hogy a búvárcsapat tagjainak kártérítést ajánlott fel, és a poggyászdíjat is visszatérítik.

Az indoklás már csak azért is érdekes, mert ezek a búvárok és csomagjaik valahogy - hasonló súlytöbblettel, főszezonban, kiemelt üdülőövezetbe - eljutottak Egyiptomig. Akkor felszerelésük nem jelentett túlsúlyt? S furcsa az is, hogy az utasokkal kifizettették a visszaút előtt a súlytöbblet árát, de hogy probléma adódhat, azzal csak közvetlenül a felszállás előtt szembesültek a társaság.

Általánosságban elmondható, hogy a reptéren maradt csomagok nem vesznek el. Ahogyan arról Hardy Mihály a Budapest Airport kommunkációs igazgatója lapunknak elmondta: a hátrahagyott poggyászokat minden esetben biztonságba helyezik a reptér munkatársai, majd egy nemzetközi rendszerbe töltik fel, s megkeresik a legközelebbi, az adott célországba tartó járatot, amely elszállítja a megfelelő helyszínre.

A képlet tehát egyszerű, ha valaki elhagyta poggyászát, csak várnia kell, s az jó esetben hamarosan visszajut hozzá. Az esetet azonban jelenteni kell. Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és az utas nem jelenti be a leszállást követően annak hiányát, a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ellenkező esetben a légitársaság 21 napig nyomon követi a csomagot. Ha a poggyász ez idő alatt sem kerül elő, úgy a légitársaság válik felelőssé a poggyász elvesztéséért. Ha a csomag megérkezését követően bármilyen sérülést, hiányt észlel az utas, írásbeli panasszal élhet a kézhezvételt követő 21 munkanapon belül. S ezzel akár még kártérítési jogosultságot is szerezhet.

Botrány: nem vitte el a csomagokat a Wizz Air

Latyák Balázs
Publikálás dátuma
2015.08.28. 07:13
Pánikra nincs ok, ha az utas határidőn belül jelenti kárát, hamar megérkezhet csomagja. Illusztráció: Thinkstock
Szerencsétlenül járt csaknem ötven búvár, akik a Wizz Air légitársaság Egyiptomból Budapestre tartó gépével utaztak haza az elmúlt hétvégén. A fővárosba érkezve tudták meg, hogy felszerelésüket a légitársaság munkatársai az egyiptomi reptéren hagyták, pedig kifizették a súlytöbblet árát.

Rosszul járt az a csaknem ötven fős búvárcsoport, akik hosszú hétvégéjüket Egyiptomban töltötték, majd a Wizz Air gépével utaztak Budapestre. A poggyászkiadónál hiába várták a mintegy 50 millió forintot érő búvárfelszerelésüket, azok közül egy sem érkezett meg. Később kiderült, a csomagokat a légitársaság egyszerűen Egyiptomban hagyta annak ellenére, hogy az utasok kifizették a súlytöbblet árát. A búvárokat tájékoztató egyiptomi reptér közlése szerint a csomagokat a Wizz Air legközelebbi járatával - augusztus 29. - tudják elküldeni.

Az eset kapcsán megkerestük a légitársaságot, hogy megtudjuk, mivel magyarázzák a történteket. Doug Oliver a cég kommunikációs osztályvezetője közölte: bár az eset nem egyedi a globális légitársasági környezetben, a Wizz Air-re ez az eljárás nem jellemző, mivel ,,műveleteik finoman hangoltak, de a hosszabb útvonalak és a külső tényezők néha kihívást állítanak eléjük". Hozzátette: az említett járatra minden jegy elkelt, és mivel Egyiptom egy kiemelt üdülő terület, így mindenki sok poggyásszal utazott. A 180 utas összes csomagja hatalmas tömegű volt, amiből csak a búvárok felszerelése csaknem egy tonnát tett ki. S miután a gépet nem tankolták meg eléggé ahhoz, hogy ezt elbírja - túl nehéz lett volna a felszálláshoz - ezért döntöttek úgy - az utasok biztonságát figyelembe véve -, nem viszik el a búvárok felszerelését.

S hogy a légtársaság vélhetően hibázott, az is jelzi, hogy a búvárcsapat tagjainak kártérítést ajánlott fel, és a poggyászdíjat is visszatérítik.

Az indoklás már csak azért is érdekes, mert ezek a búvárok és csomagjaik valahogy - hasonló súlytöbblettel, főszezonban, kiemelt üdülőövezetbe - eljutottak Egyiptomig. Akkor felszerelésük nem jelentett túlsúlyt? S furcsa az is, hogy az utasokkal kifizettették a visszaút előtt a súlytöbblet árát, de hogy probléma adódhat, azzal csak közvetlenül a felszállás előtt szembesültek a társaság.

Általánosságban elmondható, hogy a reptéren maradt csomagok nem vesznek el. Ahogyan arról Hardy Mihály a Budapest Airport kommunkációs igazgatója lapunknak elmondta: a hátrahagyott poggyászokat minden esetben biztonságba helyezik a reptér munkatársai, majd egy nemzetközi rendszerbe töltik fel, s megkeresik a legközelebbi, az adott célországba tartó járatot, amely elszállítja a megfelelő helyszínre.

A képlet tehát egyszerű, ha valaki elhagyta poggyászát, csak várnia kell, s az jó esetben hamarosan visszajut hozzá. Az esetet azonban jelenteni kell. Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és az utas nem jelenti be a leszállást követően annak hiányát, a légitársaság mentesül a felelősség alól. Ellenkező esetben a légitársaság 21 napig nyomon követi a csomagot. Ha a poggyász ez idő alatt sem kerül elő, úgy a légitársaság válik felelőssé a poggyász elvesztéséért. Ha a csomag megérkezését követően bármilyen sérülést, hiányt észlel az utas, írásbeli panasszal élhet a kézhezvételt követő 21 munkanapon belül. S ezzel akár még kártérítési jogosultságot is szerezhet.