Arról is érdeklődtünk az MTVA-nál, hogy pontosan mennyibe került az M4 létrehozása, illetve havi szinten mennyit költenek a sportcsatorna fenntartására. A sajtóiroda szűkszavú válaszában tudatta: az M4-hez kapcsolódó beruházások 1,25 milliárd forintba kerültek - bár megkeresésünkben kértük, ezeket nem részletezték. Emellett a csatorna fenntartása 1,199 milliárdba kerül havonta: műsorterjesztésre 75 millió, gyártási és humán erőforrási költségekre 1,121 milliárd forint (ebből 772 millió a jogdíj) illetve üzemeltetési és IT költségekre 3 millió megy el. Tehát az M4 fenntartása idén mintegy 6 milliárdba kerül, a titkos beruházásokkal együtt 7,25-be. Ez viszont lényegesen több, mint a korábban közölt 5,4 milliárdos összeg, melyet az MTVA a sportcsatorna létrehozására és idei fenntartására szánt.
Korábban megkérdeztük a köztévét arról is, hogy miért adják le az M1 "egyperces híradóit" az M4 Sport reklámszünetében, hiszen az nemigen illik bele egy sport tematikájú csatorna profiljába. Válaszukban most kifejtették, szerintük igenis profilba illő az "egyperces", és úgy hiszik, hogy a nézők szeretnének egy sportesemény szünetében is gyorsan, sokoldalúan tájékozódni. A rövidhírek nézettségi adataiból álláspontjuk szerint kitűnik, hogy felvetésünk "nem állja meg a helyét" - bár nem tudni, mi köze van egy csatorna tematikájához a nézettségnek.
A köztévé az idén megszerezte legrangosabb és legtöbb nézőt vonzó sportesemények közvetítési jogait, emellett a magyar labdarúgó NB1 meccseit is kizárólag az MTVA vetíti. Vannak, akik szerint azért gyűjthették be a népszerű sportokat a közmédiába, hogy így azokhoz a sportrajongókhoz is eljussanak a kormány hírei és üzenetei, akik a közmédia többi csatornájára nem kapcsolnának oda.