A hirdetményekben a kormány felhívja a figyelmet azokra a jogszabályi változtatásokra, amelyeket az illegális bevándorlás elleni küzdelem jegyében fogadhatnak el, illetve nyomatékosítja, hogy Magyarország - nemzetközi és uniós jogi vállalásainak, illetve az emberiesség normáinak megfelelve - korrekt módon kezel minden, az országba legálisan érkező menekültet, ugyanakkor a rendelkezésére álló jogi eszközök teljes szigorával fellép minden, az országba illegálisan belépő bevándorló ellen.
Ismertetésük szerint idén hasonló kampányokat, Koszovóra összpontosítva Ausztria és Németország is indított, szintén nemzetközi reklámügynökségek bevonásával. A német kampány hatására, melyet a Dentsu Aegis Networkhöz tartozó Carat Reklámügynökség készített el - és amely ellen akkor "nem indítottak tudatos, lejárató hadjáratot, miként most a magyar kampányt bonyolító cég ellen, minden ok nélkül" -, a koszovói kérelmek száma jelentős mértékben csökkent - hívták fel a figyelmet. A kormány várakozásai hasonlóak a tájékoztató kampánnyal kapcsolatban. Annak célja és üzenetei - csakúgy, mint korábban a hasonló német, osztrák vagy éppen dán kampányok esetében, nem bántóak, viszont informatívak.
A Magyarországra nehezedő illegális migrációs nyomás számottevő csökkenése mellett a kormány azt várja, hogy a kampány egyértelmű és nyomatékos elrettentő üzenet lesz az illegális migráció legembertelenebb kísérőjelenségéből, az embercsempészetből hasznot húzó bűnözői csoportok számára is - olvasható a közleményben.