Tervek szerint az év végéig sor kerül az ünnepélyes metróvonal-nyitásra, a munka már 85-90 százalékos készültségénél tart – nyilatkozta a CBS tévé híradójában Michael Horodniseanu, a helyi közlekedési hatóság nevében. A jórészt szövetségi forrásból fedezett költségek elég mellbevágóak: az alig pár kilométeres bővítés 4,5 milliárd dollárt (1260 milliárd forint) emészt fel, s mintegy 50 éve az első komolyabb földalatti-bővítésnek számít az Egyesült Államok legnépesebb városában.
New York egyébként – noha a forgalmát és a vonalak hosszát tekintve ugyan már nem világelső, hisz ezt a címet a kínai Sanghaj elhódította – még napjainkban is a dobogó felső fokán állhat az állomások számát alapul véve: a sokszor „Nagy alma” néven emlegetett metropoliszban a metrónak 421 megállója szolgálja az utasokat.