"Orbán nem bírálatot érdemel" - hízeleg Seehofer

Történelmi jelentőségű, de kaotikus helyzet alakult ki a migránsválság következtében, a szabályokat pedig "német döntésre" helyezték hatályon kívül - mondta Horst Seehofer bajor miniszterelnök szerdán a bajorországi Banz kolostorban (Kloster Banz) az Orbán Viktor kormányfővel közösen tartott sajtótájékoztatón.

A konzervatív CSU elnöke hangsúlyozta, hogy a német döntés miatt "rendszer, rend és szabályok nélküli" helyzet alakult ki, és emiatt "minden nap rögtönözni kell".

A helyzet rendezéséhez két irányban kell elindulni: korlátozni kell a bevándorlást, és gondoskodni kell a védelemre szoruló emberek integrációjáról, ez a "két oszlop", amelyre építve meg lehet oldani a válságot - mondta Horst Seehofer.

Kiemelte: Orbán Viktor miniszterelnök "nem bírálatot, hanem támogatást érdemel" tevékenységéért, amelyet "nagyon meggyőzően" ismertetett a CSU tartományi törvényhozási frakciójának tanácskozásán tett látogatásán.

Lásd még: Orbán hat javaslattal érkezik Brüsszelbe

Szerző

Leváltották a román köztévé vezetőségét

Leváltotta a bukaresti parlament szerdán a Román Televízió (TVR) vezetőségét, és ideiglenes elnök-vezérigazgatót nevezett ki a válságos anyagi helyzetben lévő közszolgálati intézmény élére.

A parlament 222 szavazattal utasította el az intézmény tavalyi tevékenységéről készített jelentést, 115 honatya nem értett egyet az elutasítással. A jelentés elvetése automatikusan a köztelevízió elnök-vezérigazgatójának és igazgatótanácsának a leváltását jelenti. Stelian Tanase eddigi elnök-vezérigazgató megbuktatását a kormányoldal szorgalmazta. Helyére ideiglenesen Irina Lungu újságírót nevezték ki, aki több mint húsz éve dolgozik az intézményben, és tagja volt az igazgatótanácsnak.

A kormányoldal már a nyár elején napirendre akarta tűzni a televízió vezetőségének leváltását, de akkor az ellenzéki Nemzeti Liberális Párt (PNL), összefogva a Romániai Magyar Demokrata Szövetséggel (RMDSZ), megakadályozta ezt. Az ellenzéki pártok azt hangsúlyozták, hogy a vezetőségváltással nem lehet javítani a televízió helyzetén, mert annak kialakulásáért nem Tanasét terheli a felelősség. Az őszi parlamenti ülésszak megkezdésével ismét napirendre került a kérdés, és Tanase szerint a leváltását most főként Gabriel Oprea miniszterelnök-helyettes szorgalmazta, akit azzal gyanúsítottak meg, hogy doktori dolgozatának megírásakor plágiumot követett el. Oprea a román kormány fő erejét képező Szociáldemokrata Párt (PSD) kisebbik koalíciós partnerének, a Románia Haladásáért Országos Szövetségnek (UNPR) az elnöke. Tanase szerint Oprea elégedetlen volt azzal, ahogyan a köztelevízió beszámolt hírműsoraiban az ellene megfogalmazott plágiumvádról.

Tanasét 2013 végén a PSD és a PNL alkotta, azóta megszűnt Szociálliberális Szövetség (USL) nagykoalíció idején nevezték ki az intézmény élére. Azóta a PNL felbontotta a szövetséget a szociáldemokratákkal, és ellenzékbe vonult.

Tanase másfél éves mandátuma idején a köztelevízió nem javította jelentősen meglehetősen rossz anyagi helyzetét. Az intézménynek összesen mintegy 700 millió lej (49 milliárd forint) adóssága van, ebből 457 millió az állammal szemben. Tanase két megoldást javasolt a kormánynak, felvetette az állammal szembeni adósság eltörlését, valamint az úgynevezett televízió- és rádióadó emelését, amelyet Romániában kötelezően mindenkinek fizetnie kell.

Az adósság eltörlésével a kormány eddig nem foglalkozott érdemben, Victor Ponta miniszterelnök pedig szerdán is megerősítette, hogy nem ért egyet az adóemeléssel. Szerinte a román köztelevíziónál hatékonyabb gazdálkodásra van szükség, nem adóemelésből származó több bevételre.

Szerző

Leváltották a román köztévé vezetőségét

Leváltotta a bukaresti parlament szerdán a Román Televízió (TVR) vezetőségét, és ideiglenes elnök-vezérigazgatót nevezett ki a válságos anyagi helyzetben lévő közszolgálati intézmény élére.

A parlament 222 szavazattal utasította el az intézmény tavalyi tevékenységéről készített jelentést, 115 honatya nem értett egyet az elutasítással. A jelentés elvetése automatikusan a köztelevízió elnök-vezérigazgatójának és igazgatótanácsának a leváltását jelenti. Stelian Tanase eddigi elnök-vezérigazgató megbuktatását a kormányoldal szorgalmazta. Helyére ideiglenesen Irina Lungu újságírót nevezték ki, aki több mint húsz éve dolgozik az intézményben, és tagja volt az igazgatótanácsnak.

A kormányoldal már a nyár elején napirendre akarta tűzni a televízió vezetőségének leváltását, de akkor az ellenzéki Nemzeti Liberális Párt (PNL), összefogva a Romániai Magyar Demokrata Szövetséggel (RMDSZ), megakadályozta ezt. Az ellenzéki pártok azt hangsúlyozták, hogy a vezetőségváltással nem lehet javítani a televízió helyzetén, mert annak kialakulásáért nem Tanasét terheli a felelősség. Az őszi parlamenti ülésszak megkezdésével ismét napirendre került a kérdés, és Tanase szerint a leváltását most főként Gabriel Oprea miniszterelnök-helyettes szorgalmazta, akit azzal gyanúsítottak meg, hogy doktori dolgozatának megírásakor plágiumot követett el. Oprea a román kormány fő erejét képező Szociáldemokrata Párt (PSD) kisebbik koalíciós partnerének, a Románia Haladásáért Országos Szövetségnek (UNPR) az elnöke. Tanase szerint Oprea elégedetlen volt azzal, ahogyan a köztelevízió beszámolt hírműsoraiban az ellene megfogalmazott plágiumvádról.

Tanasét 2013 végén a PSD és a PNL alkotta, azóta megszűnt Szociálliberális Szövetség (USL) nagykoalíció idején nevezték ki az intézmény élére. Azóta a PNL felbontotta a szövetséget a szociáldemokratákkal, és ellenzékbe vonult.

Tanase másfél éves mandátuma idején a köztelevízió nem javította jelentősen meglehetősen rossz anyagi helyzetét. Az intézménynek összesen mintegy 700 millió lej (49 milliárd forint) adóssága van, ebből 457 millió az állammal szemben. Tanase két megoldást javasolt a kormánynak, felvetette az állammal szembeni adósság eltörlését, valamint az úgynevezett televízió- és rádióadó emelését, amelyet Romániában kötelezően mindenkinek fizetnie kell.

Az adósság eltörlésével a kormány eddig nem foglalkozott érdemben, Victor Ponta miniszterelnök pedig szerdán is megerősítette, hogy nem ért egyet az adóemeléssel. Szerinte a román köztelevíziónál hatékonyabb gazdálkodásra van szükség, nem adóemelésből származó több bevételre.

Szerző