Teljes körű kártyaelfogadás alacsonyabb költségekkel

Publikálás dátuma
2015.09.28 10:00

Fotó: /
A kártyás fizetések népszerűsége évek óta kitartóan nő Magyarországon. A MasterCard statisztikája szerint a bankkártyás vásárlások száma öt százalékkal, értéke 12 százalékkal bővült 2015. január és május között. Ugyan arra vonatkozó statisztika nem készült, hogy a kártyás forgalom bővülésében mekkora szerepet játszott a pénztárgépek NAV-hoz történő kötelező bekötése, de tény, hogy a láthatóvá vált forgalom készpénzes költségeinél jóval olcsóbb az elektronikus kártyával történő fizetés. Erre kínál a kkv-k számára is elérhető alternatívát a multipayes POS terminál.

Az elmúlt időszakban a Multi-Pay® kártyaelfogadásban aktív céges partnerei körében egyre gyakrabban merült fel az igény a termináltelepítésre is. Ebben bizonyára nagy szerepet játszanak az eddigi pozitív tapasztalatok: a kártyás fizetés után az ellenérték garantált, késedelem nélküli megérkezése, de legalább ilyen fontos, hogy probléma esetén az állandóan elérhető ügyfélszolgálat rugalmas, gyors, egymenetes ügyintézést biztosít.

– Köszönhetően az idei startnak, az általunk kínált multipayes terminálok a legmodernebb fizetési megoldást ígérik: biztosítják a bankkártyával történő megszokott (mágnescsík és chip) és egyérintéses (PayPass) fizetést ugyanúgy, mint a teljes körű egészségpénztári és szépkártya-elfogadást. A bankkártya-elfogadásban stratégiai partnerünk a megbízható svájci hátterű SIX Payment Services – emeli ki dr. Lukács Marianna, a Patika-csoport vezetője.

A multipayes POS-ok a teljeskörűség mellett további, vevőcsalogató előnyöket is kínálnak, mint például a kártyaelfogadó kereskedőt előre finanszírozó, Hűséges vagyok törzsvásárlói programot, amely a telepítéstől kezdve működik a terminálon. 

A Hűséges vagyok kártyaprogram
A Hűséges vagyok nem egy egyszerű, felmutatásra működő pontgyűjtő program, hanem egy igazi újratölthető fizető kártya: a feltöltött pénz azonnal a kártyaelfogadót gazdagítja, egyúttal garantálja a hűséges vásárlók visszatérését. Ráadásul a keret nyilvántartásával sem kell vesződni, hiszen azt a Multi-Pay® tartja biztos kezekben.
Előnyök
  • növeli az üzlet forgalmát: az előre feltöltött kártya biztosan visszatérő vásárlókat jelent, az ajándékba vásárolt kártya pedig újakat hoz.
  • garantálja a vásárlók elégedettségét: a kártyához tetszőleges nagyságú árkedvezmény adható.
  • azonnali likviditást biztosít: a törzsvásárlói forintok a kártya eladásakor azonnal a kereskedőt gazdagítják.
  • automatizált adminisztrációt kínál: az előre feltöltött kártya mindenkori egyenlegét a Multi-Pay® tartja kézben, így a boltban nem kell bajlódni a maradék keret nyilvántartásával.
  • rugalmasan egyszerű: a kártya a vevő igényeihez igazodva tetszőleges összeggel tölthető fel.
  • minden kereskedő számára elérhető: minden magyarországi kereskedő és bolthálózat csatlakozhat már működő POS terminállal vagy a vadonatúj multipayes telepítésével.
  • mindez reális költségen: újratölthető hűségplasztik párszáz forintért, rendszerhasználat a forgalom függvényében.

Az innovatív multipayes megoldást rendkívül egyszerű telepíteni. Nem kell hozzá más, csupán internetkapcsolat, és a már meglévő POS parkot sem kell lecserélni, a két típus megfér egymás mellett. A kártyaelfogadó kereskedőnek pedig nem szükséges bankot váltania – mint általában a többi bankkártya-szolgáltatónál –, maradhat a régi, megszokott partnerénél. Sőt, kapcsolt, kötelezően megvásárolandó egyéb szolgáltatások, vagy rejtett költségek sincsenek!

Miért a teljes körű multipayes kártyaelfogadás a legjobb választás?

Mert

  • teljes körű bankkártya, egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP-kártya elfogadást kínál.

  • általa megnyílik a kártyaelfogadó kereskedőt előre finanszírozó, a vásárlók megtartását elérő Hűséges vagyok program, amellyel növelheti vásárlói elégedettségét, vállalkozása versenyképességét és üzleti forgalmát.

  • a patikakártyánál megszokott fizetési pontosság a bankkártyák esetében is igaz

  • általa egyszerűen kezelhető a kártyaelfogadás minden fronton

  • garantálja a céges likviditást

  • minden kártyalehúzásról e-mailben gyors, átlátható ellenőrző listát küld

  • minden kártyalehúzás elektronikus engedélykéréshez kötött, ami kizárja a fedezetlen tranzakció lehetőségét

  • a multipayes költségek – telepítés, üzemeltetés, forgalmi jutalék – versenyképesek

  • 24 órás telefonos ügyfélszolgálat biztosítja a kérdések gyors megválaszolását és az éjjel-nappal elérhető hibabejelentést

Számoljon velünk! Növelje forgalmát, optimalizálja költségeit, és csatlakozzon a megbízható háttérrel rendelkező Patika-csoporthoz!

VÁLTSON MOST MULTI-PAY ® POS TERMINÁLRA!  www.multi-pay.hu  (x)

A Patika-csoportról
A társaság másfél évtizeddel ezelőtti piacra lépése óta folyamatosan újít, szem előtt tartva a céges és az egyéni partnerei évről évre szélesebb körű kiszolgálását. A Patikapénztár és Új Pillér egészségipari húzó-brand mellett 2007-ben a Tradíció Nyugdíjpénztárral és a Tempo Nyugdíjpénztárral elindult a nyugdíjágazat, majd 2010-ben a teljes körű céges cafeteria-szolgáltatásokat kínáló Multi-Pay® Cafeteria. A Patika-csoport jelenleg évi nyolcmilliárd forint forgalmat bonyolít, százezres nagyságrendű egyéni-, és kártyaszámlát kezel egyidejűleg, éves szinten egymillió fizetési tranzakciót bonyolít.

 

 

Szerző
2015.09.28 10:00

Újra kiadhatják Hernádi Zsolt ellen a nemzetközi elfogatóparancsot

Publikálás dátuma
2018.11.18 08:12

Fotó: / Németh András Péter
Horvátország javára döntött az Interpol végrehajtó bizottsága szombaton Dubajban, és lehetővé tette Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója ellen kiadott nemzetközi elfogatóparancs megújítását - közölte honlapján a horvát belügyminisztérium.
A közlemény szerint az ügyben Horvátország és Magyarország írásban alátámaszthatta indokait, miután az Interpol Horvátországgal és Magyarországgal konzultációkat is folytatott. Végezetül mindkét állam részéről lehetőség volt arra, hogy bizonyítékul felhozza állításait az Interpol végrehajtó bizottságának dubaji ülésén, amely után a szervezet Horvátország javára döntött,és megszüntette az összes korábban kiszabott tilalmat - olvasható a közleményben. A Mol Nyrt. az MTI-hez eljuttatott nyilatkozatában hangsúlyozta: meglepetést okozott Magyarországon az Interpol végrehajtó bizottságának döntése, amely Hernádi Zsoltot visszahelyezi a vörös körözési listára. A döntés nem veszi figyelembe az ENSZ égisze alatt működő választott bíróság 2016-os döntését, miszerint nem történt bűncselekmény, valamint a 2018 augusztusi magyar bírósági döntést, amely megtagadta a Horvátország által kiadott európai elfogatóparancs végrehajtását, mert a bíróság szerint - az előzményeket és a körülményeket ismerve - a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója nem számíthat tisztességes eljárásra Horvátországban. A döntés azért is keltett meglepetést, mert 2014 óta Horvátország az ügyben semmilyen újdonsággal nem állt elő. Sajnálatos, hogy Horvátország még mindig nem tartja tiszteletben a nemzetközi bírósági döntéseket, és továbbra is úgy törekszik sajátos céljai elérésére, hogy teljesen figyelmen kívül hagyja a számára kedvezőtlen érdemi ítéleteket. Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Magyar Állandó Értekezlet budapesti ülésén elhangzott beszédében a magyar-horvát kapcsolatokról szólva a Mol problémát is érintette. Kifejtette: eddig azt a stratégiát folytatta a miniszterelnöki tárgyalásokon, hogy a Mol-vitát Magyarország gazdasági és cégvitának, nem pedig kormányközi kérdésnek tekinti.
"Igyekeztem elmagyarázni nekik, hogy ha a Mol-problémát felemeljük horvát-magyar államközi kapcsolatok szintjére, az a magyar állam részéről erőteljesebb fellépést fog indokolni és az mérhetetlenül le fogja rontani a horvát-magyar kapcsolatokat"
- jelentette ki.
A korrupció és szervezett bűnözés elleni horvát ügyészség (USKOK) 2013-ban emelt vádat Hernádi Zsolt ellen. Az USKOK szerint a Mol vezetője 2008 és 2009 között tízmillió euró kenőpénzt adott át Ivo Sanader akkori horvát kormányfőnek azért, hogy a Mol megszerezhesse az INA horvát olajipari vállalat irányítási jogait. A Mol Nyrt. és Hernádi Zsolt visszautasította a vádakat, leszögezve, hogy soha nem korrumpáltak egyetlen politikust sem, nem adtak kenőpénzt az INA irányítási jogainak megszerzéséért. A Zágráb megyei bíróság 2016 decemberében fordult az Európai Bírósághoz, amiért Magyarország, Németország és Ausztria nem vette figyelembe a Hernádi Zsolt ellen kiadott horvát elfogatóparancsot. A magyar Központi Nyomozó Főügyészség nemzetközi kapcsolatban kötelességszegésre irányuló vesztegetés bűntettének gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen nyomozást rendelt el 2011 júliusában. A főügyészség megállapította, hogy a Mol érdekében és vezetői részéről bűncselekmény nem valósult meg, ezért a nyomozást bűncselekmény hiányában megszüntette. A magyar bíróság 2013-ban megtagadta a horvát ügyészség által kibocsátott európai elfogatóparancs végrehajtását, mivel álláspontja szerint a parancsot ugyanabban az ügyben adták ki, amely miatt korábban már a magyar ügyészség is vizsgálódott, és bűncselekmény hiányában az eljárást megszüntette. A horvát alkotmánybíróság 2015 júliusában hatályon kívül helyezte az Ivo Sanader volt horvát miniszterelnök büntetőügyében hozott ítéletet, amely azt is kimondta, hogy a korábbi miniszterelnök kenőpénzt fogadott el az INA-val kapcsolatban. A Mol elnök-vezérigazgatója 2016 októberében véglegesen lekerült az Interpol körözési listájáról, mivel a szervezet elutasította a horvát államnak azt a kérését, hogy újítsák meg az ellene kiadott elfogatóparancsot. Az ügyben Horvátország korábban már a Nemzetközi Kereskedelmi Jogi Bizottsághoz (UNCITRAL) fordult, amely 2016. decemberi döntésében Horvátországnak a vesztegetésre, a társaságirányításra, valamint a 2003-as részvényesi megállapodás állítólagos megszegésére vonatkozó valamennyi kérelmét elutasította. Horvátország ennek ellenére úgy döntött, folytatja a horvátországi büntetőeljárást és közvetlenül a magyarországi igazságügyi szerveknek küldte el a Hernádi Zsolt ellen kiadott európai elfogatóparancsot, valamint 2018 augusztusában újra kérte az Interpoltól, hogy újítsa meg a Mol elnök-vezérigazgatója ellen korábban kiadott körözést. A horvát rendőrség ezt azzal indokolta, hogy az Európai Unió Bírósága júliusi döntése szerint az uniós tagállamok igazságügyi hatóságai kötelesek határozatot hozni a részükre továbbított minden európai elfogatóparancs ügyében, annak végrehajtása nem tagadható meg azon az alapon, hogy az ügyészség megszüntette a büntetőügyben folytatott nyomozást, amelynek során az érintettet tanúként kihallgatták. A magyar Fővárosi Törvényszék augusztus 23-án ismét megtagadta az európai elfogatóparancs végrehajtását. A törvényszék a döntését azzal indokolta, hogy "fennáll a veszélye annak, hogy a terhelt átadása esetén sérülne a tisztességes eljáráshoz való joga és nem lenne biztosítható az ügy pártatlan elbírálása".
2018.11.18 08:12

Így semmisítheti meg az állam az utolsó percben kötött lakástakarék-szerződéseket

Publikálás dátuma
2018.11.17 18:53

Fotó: MTI/ Szigetváry Zsolt
Megtámadhatja a véghajrában (értsd: a lakástakarékok állami támogatásának eltörléséről szóló törvény hatályba lépése előtti pillanatokban) kötött lakástakarék-szerződéseket az állam. Deák Dániel egyetemi tanár szerint ennek nincs akadálya de reméli, hogy ilyesmire nem kerül sor. Ám ha a kormány felszívja magát, két jogi lehetőség is a rendelkezésére áll írja az atv.hu. Emlékeztetőül: az említett törvény hatályba lépése előtti 48 órában 140 ezer új szerződést kötöttek - Varga Mihály pénzügyminiszter pedig arról beszélt, lehet, hogy nem mindegyik kontraktus készült tisztességes módon. Deák Dániel ügyvéd szerint az állampolgárok természetes és jogszerű reakciója volt, hogy a határidő lejárta előtt igyekeztek tető alá hozni a kontraktusokat. Viszont a jogalkotó nem korrekt módon járt el, mert nem biztosított átmeneti időszakot. Az állam, magyarázta Deák, megtámadhatja az új szerződéseket azzal, hogy úgynevezett tiltott joghatás előidézésére irányultak, vagyis a jogszabály megkerülésével, és így azok érvénytelenné válnának. Az ügyész is felléphet a szerződésekkel szemben azzal, hogy közérdek sérelmére hivatkozik, és kéri a bíróságtól a semmissé nyilvánításukat. Öröm az ürömben, hogy a jogszabály megkerülését viszont nagyon nehéz bizonyítani, és Deák eleve azt feltételezi: nem is történt ilyesmi. Azt reméli, hogy nem fog arra sor kerülni, hogy a kormány perelni fogja a szerződéseket. Egyes állítások szerint vannak olyan szerződések, amelyek határidőn túl kötődtek, és visszadátumozás történt. Deák Dániel erre azt mondta, ez bűncselekmény, okirathamisítás, és nyilvánvaló, hogy ilyen kockázatot nem vállal sem az ügyletkötő, sem az állampolgár.  A kérdésre, hogy azokkal, akik jogszerűen jártak el, mi történhet, Deák Dániel úgy reagált, az állam jogszabály-módosítással is felléphet, akár visszamenőleges hatállyal is hozhat új törvényt.
2018.11.17 18:53