A miniszter kifejtette: az autógyártás az export 13 százalékát, az ipari termelés 22 százalékát adja, nagyon komoly súlya van a nemzetgazdaságban.
A VW-csoport körüli botránnyal kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy a légszennyezési értékeket meghamisító szoftvert tartalmazó 11 millió dízelmotorból 2-2,5 milliót gyártottak az Audi Hungária győri gyárában. Szerinte, ha lesz is visszaesés a termelésben a botrány következtében, az kevésbé fogja érinteni a győri gyárat, mint a konszern más üzemeit, mert a győri az egyik legkorszerűbb gyára a VW-csoportnak. Szerinte bizonytalan, mennyire veti vissza az autóeladásokat a nyilvánosságra került csalás. Kifejtette: világszerte továbbra is használni fogják a dízelmotorokat, mert azok hatékonyabbak, mint a benzinmotorok.
A kormánynak a munkahelyek megtartására és az autóiparnak gazdaságban betöltött szerepe miatt a gazdaságra gyakorolt hatásra kell figyelnie az ügyben - tette hozzá Varga Mihály.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átszervezésével kapcsolatban a miniszter elmondta: a hivatal hatékonyabbá vált, több bevétel folyt be a tervezettnél, de hosszú évek óta nem világították át, hatékonyan működik-e. Ezt a munkát végezték most el, ezt hasznosítva kezdik el az átalakítást. Kifejtette, hogy a vizsgálat szerint jelentős a létszámtöbblet, összevetve például az osztrák vagy a portugál szervezettel. Így lehetséges a létszámleépítés, vagy a belső átcsoportosítás, hogy többen foglalkozzanak adóellenőrzéssel.
Varga Mihály azt reméli, hogy december végéig lezárul az átalakítás, és januártól már az új rendszerben működhet a NAV. Példaként említette, hogy nincs szükség regionális szintre, a központ és a megyei szervezetek el tudják látni a feladatot. Az átalakítások egy részéhez kormányzati vagy parlamenti döntésre lesz szükség - mondta a nemzetgazdasági miniszter.