A Škoda Superbek közül 55, az Ocatviák közül 18, a Passatok közül hét olyan dízeljárművet számolt össze a lap, amely a gyártó szerint a manipulált évjáratokba tartozik. Főleg az államtitkárok aggódhatnak, hiszen leginkább ők kaptak turbódízeles járgányokat pár évvel ezelőtt, ezeket ugyanis biztos, hogy behívják szervizelni. De a rendőrségi autók sem ússzák meg, hiszen használnak Skodákat, Volkswageneket és Audikat is. A napilap megkereste az Országos Rendőr-főkapitányságot, hogy hány autójukat érinti a botrány, de későbbre ígértek választ.
Megírtuk: A VW-botrány kiütheti a magyar gazdaságot
A magyar és cseh gazdaság járhat a legrosszabbul a VW dízelbotránya miatt, mert ezek vannak a legjobban kitéve az autóiparnak és a Volkswagen-csoportnak - írják a Bank of America elemzői.
A Bloomberg cikke szerint a banknál azt sem tartják kizártnak, hogy 1-1,5 százalékkal is visszafogja a magyar és cseh növekedést a VW-csoport beismerése, hogy a dízelmotorjaik akár 40-szer annyira szennyezők, mint az megengedett. Ez persze csak a legeslegrosszabb forgatókönyv - írja az Index. A Volkswagen akciótervet dolgozott ki a visszahívásokra és motorjavításokra, az illetékes hatóságoknak még októberben bemutatja a kidolgozott műszaki megoldásokat. Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a mintegy 11 millió motornál, ami feltehetőleg rontja majd a teljesítményt és az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát. Ez becslések szerint Volkswagennek több mint 6,5 milliárd dollárjába fog kerülni.
A Volkswagen brit részlege szerdán közölte: a szigetországban 1,19 millió dízelmotorba szerelték be a tesztek során a káros anyag kibocsátást befolyásoló szoftvert. A franciák csaknem 900 ezer ilyen járművet találtak.